• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4464 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ شهريور

هادي چوپان نفر سوم مستر المپيا شد

گرگ ايراني لاس‌وگاس را به‌هم ريخت

شهر لاس‌وگاس امريكا در دو روز گذشته ميزبان بهترين ورزشكاران رشته بدنسازي براي انتخاب مستر المپيا 2019 بود. رقابتي كه از سال 1965 آغاز به كار كرده و روني كولمن با هشت عنوان قهرماني بين سال‌هاي 1998 تا 2005 بهترين نتيجه را در آن رقم زده است. اما آنچه در اين 48 ساعت همه حاضرين را شگفت‌زده كرد، حضور يك چهره جديد در مسابقات بود. مردي كه به او لقب «گرگ ايراني» را داده‌اند در مستر المپيا 2019 ابتدا با صعود به دور فينال و جمع چهار نفر پاياني شگفتي‌ آفريد و سپس با كسب مدال برنز مسابقات، تاريخ‌ساز شد.

چوپان علاوه بر مقام سومي جايزه قهرمان مردم را نيز به دست آورد، اين جايزه به محبوب‌ترين و بهترين بدنساز حاضر در مسابقات از نظر مردم اهدا مي‌شود. هادي چوپان، متولد 4 مهر 1366 در سپيدان استان فارس - پسر گچ‌كاري كه حالا عكسش روي جلد بسياري از مجله‌هاي مربوط به پرورش اندام مي‌رود - موفق شد در رقابت با دكستر جكسون، نفر اول مستر المپيا 2008، مدال برنز را به دست آورد. جكسون نيز مقامي بهتر از چهارمي به دست نياورد. صبح روز شنبه رقابت مقدماتي مستر المپيا 2019 آغاز شد و نهايتا چهار شركت‌كننده توانستند جواز حضور در فينال را كه روز يكشنبه برگزار مي‌شد به دست آورند؛ براندون كري، ويليام بوناك، هادي چوپان و دكستر جكسون. بعد از انجام دور مقدماتي بسياري از كارشناسان حتي براي هادي چوپان شانس مدال طلا قائل بودند. نمايش عالي او با بدني ورزيده حاضرين در سالن را به وجد آورده بود مخصوصا زماني كه پشت به جمعيت ايستاد و با فيگوري خاص تمام عضلات و ماهيچه‌هاي بالا‌تنه‌اش را به معرض نمايش گذاشت. با اين حال در مسابقه فينال اين براندون كري از كشور ميزبان بود كه توانست مقام نخست و عنوان مستر المپيا را به دست آورد. كري از سال 2011 وارد مسابقات مستر المپيا شده است. او در اولين حضورش موفق به كسب مقام هشتم شد و در سال 2017 مقام هفتم و سال گذشته مقام پنجم مسابقات را تصاحب كرد و امسال بالاخره به آرزويش دست يافت. بعد از براندون، ويليام بوناك ورزشكار اهل كشور غنا بود كه توانست مقام دوم را كسب كند. بوناك پيش از اين در چند دوره مستر المپيا حاضر بوده است. بهترين مقام او به جز رقابت‌هاي امسال برمي‌گردد به سال 2017 كه بوناك به مدال برنز دست يافت. پيش از درخشش هادي چوپان در مستر المپيا بهترين نتيجه يك ورزشكار ايراني مربوط مي‌شود به مرحوم بيت‌الله عباسپور كه در سال 2013 به مقام هفدهم دست پيدا كرد.

بيت‌الله عباسپور ملقب به بيتو، در سال ۱۳۹۴ به دليل ابتلا به بيماري التهاب رگ درگذشت. عباسپور اولين ايراني‌ راه‌يافته به مستر المپيا بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون