• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4464 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ شهريور

در شنبه فوتبالي اروپا چه گذشت؟

باخت عجيب سيتي و آتش‌بازي آبي‌اناري

در هفته پنجم ليگ برتر انگليس، ليورپول صدرنشين در خانه از نيوكاسل پذيرايي كرد. شاگردان يورگن كلوپ كه هر چهار ديدار ابتدايي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته بودند، مقابل نيوكاسل نيز مقتدرانه ظاهر شدند و با نتيجه 3 بر يك به برتري دست يافتند. قرمزهاي مرسي‌سايد در اين بازي ابتدا در دقيقه 7 با گل جتور ويلمز از حريف عقب افتادند اما دبل ساديو مانه در دقايق 28 و 40 با تك‌گل محمد صلاح در دقيقه 72، نتيجه را سه بر يك به نفع ليورپول كرد. بعد از پيروزي ليورپول و 15 امتيازي شدن اين تيم، منچسترسيتي در خانه نوريچ به ميدان رفت. شاگردان گوارديولا در اين بازي خيلي در دقيقه 18 با گل كن مك‌لين عقب افتادند. در ادامه و روي ناهماهنگي خط دفاعي سيتي، بازيكنان جسور نوريچ با چند پاس از مقابل دروازه خودي، به دروازه ادرسون رسيدند و با گل كانتول دو بر صفر از حريف قدرتمندشان پيش افتادند. سيتي در آخرين دقيقه وقت قانوني بازي در نيمه اول توسط آگوئرو يكي از گل‌ها را جبران كرد تا سيتيزن‌ها اميدوار به رختكن بروند. در آغاز نيمه دوم با اشتباه عجيب اوتامندي، پوكي مقابل دروازه خالي منچسترسيتي قرار گرفت و بهترين بازيكن ماه قبل ليگ جزيره موفق شد گل سوم تيمش را به ثمر برساند. در ادامه حملات پرتعداد منچسترسيتي تنها توانست فاصله را كاهش دهد. رودري در دقيقه 88 گل دوم سيتي را به ثمر رساند و در نهايت بازي با نتيجه باورنكردني 3 بر 2 به نفع نوريچ خاتمه يافت. سيتي با اين شكار 10 امتيازي ماند و فاصله‌اش در همين ابتداي كار با ليورپول به 5 امتياز رسيد. در ديگر ديدارهاي مهم يونايتد با يك گل لستر را برد و چلسي با هت‌تريك آبراهام 5 بر 2 از سد وولورهمپتون گذشت.

در هفته چهارم لاليگا، شنبه شب، اتلتيكو مادريد كه سه بازي قبلي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته بود در خانه سوسيداد به ميدان رفت. بازي نااميدكننده و ضعيف شاگردان سيمئونه اولين باخت اين تيم را در فصل جديد رقم زد. ميزبان در اين مسابقه با دو گل مارتين اودگارد در دقيقه 58 و ناچو مونرال در دقيقه 61 به پيروزي رسيد. در ديگر بازي مهم بارسلونا در خانه از والنسيا پذيرايي كرد. بارسلونا كه بدون مسي فصل را خوب آغاز نكرده بود، با بازگشت سوارز از مصدوميت شرايط بهتري پيدا كرد. آبي‌اناري‌ها در يك آتش‌بازي تماشايي پنج بار دروازه خفاش‌ها را گشودند تا به يك برد روحيه‌بخش دست پيدا كنند. در اين بازي سوارز بعد از ورودش به زمين در دقيقه 60 دو بار در دقايق 61 و 82 موفق به گلزني شد. آنسوا فاتي بازيكن 16 ساله بارسا در دقيقه 3، فرانكي دي يونگ در دقيقه 7 و جرارد پيكه در دقيقه 52 ديگر گل‌هاي بارسا را به ثمر رساندند. دي‌يونگ در اين بازي ركورد 100 پاس صحيح را به ثبت رساند. گل‌هاي والنسيا را نيز كوين گامرو در دقيقه 29 و ماريو گومز در دقيقه 92 به ثمر رساندند. چند ساعت پيش از اين دو بازي نيز رئال مادريد موفق شده بود در خانه با نتيجه 3 بر 2 از سد لوانته بگذرد. با اين نتايج اتلتيكو با 9، رئال و بيلبائو با 8 و بارسلونا با 7 امتياز در رده‌هاي اول تا چهارم قرار گرفتند.

در فوتبال ايتاليا يوونتوس متحمل اولين تساوي فصلش شد. شاگردان ساري كه در خانه فيورنتينا به ميدان رفته بودند، در نهايت به تساوي بدون گل رضايت دادند و 7 امتيازي شدند. اما اينتر، ديگر تيم مدعي اين فصل موفق شد در خانه سومين پيروزي پياپي‌اش را برابر اودينزه جشن بگيرد. نراتزوري در اين ديدار با تك گل استفانو سنسي 3 امتياز را به دست آورد تا با 9 امتياز به تنهايي در صدر جدول سري آ قرار بگيرد. از نكات جالب اين بازي مي‌توان به اولين حضور الكسيس سانچز با پيراهن اينتر در جوزپه مه‌آتزا اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون