• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4466 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

به همت ستاد اجراي فرمان حضرت امام (ره)

۱۲۰ مدرسه نوساز در مناطق محروم به بهره‌برداري رسيد

رييس ستاد اجراي فرمان حضرت امام (ره) از افتتاح ۱۲۰ مدرسه بركت به‌طور همزمان در سراسر كشور خبر داد و گفت: اين تعداد مدرسه با اعتبار ۱۴۰۰ ميليارد تومان احداث شده است.

به گزارش تسنيم؛ ديروز طي مراسمي با حضور محمد مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره)، 120 مدرسه بركت با 704 كلاس درس در روستاها و مناطق محروم كشور به بهره‌برداري رسيد. همچنين در پايان اين مراسم 250 هزار بسته كيف و نوشت‌افزار براي توزيع ميان دانش‌آموزان مناطق محروم به اين مناطق ارسال شد.

رييس ستاد اجراي فرمان حضرت امام(ره) افزود: 120 مدرسه بركت را ستاد اجرايي از طريق بنياد بركت و در راستاي نهضت مدرسه‌سازي و به منظور توسعه فضاهاي آموزشي و توزيع عادلانه امكانات تحصيلي در مناطق محروم و كمتر توسعه‌يافته كشور احداث كرده است.

مخبر اظهار كرد: براي احداث اين تعداد مدرسه در مناطق محروم و كمتر برخوردار كشور، يك هزار و 400 ميليارد ريال هزينه شده است.

او گفت: بنياد بركت ستاد اجراي فرمان حضرت امام (ره) پيش از اين نيز هزار و 110 باب مدرسه را با 6600 كلاس درس به بهره‌برداري رسانده بود كه با 1200 مدرسه آماده افتتاح، مجموعه مدارس بركت در سراسر كشور به هزار و 230 مدرسه با 7304 كلاس درس مي‌رسد و مدارس بنياد بركت تاكنون 2600 روستا در 31 استان كشور را تحت پوشش قرار داده‌اند و ظرفيت پذيرش دانش‌آموز در مدارس به بهره‌برداري رسيده توسط بنياد بركت نيز بالغ بر150 هزار نفر است.

رييس ستاد اجراي فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در ارتقاي آموزش در مناطق محروم، مدرسه‌سازي يكي از بنيادي‌ترين و ماندگارترين اقدامات ستاد اجراي فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم است كه از طريق بنياد بركت دنبال مي‌شود.

مخبر تصريح كرد: مدارس بركت در روستاها و مناطق محروم مورد نياز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازي مدارس كشور و با رعايت استانداردها و الزامات آموزشي و ضوابط فني و زيربنايي ساخته و پس از تكميل تقديم دانش‌آموزان اين مناطق مي‌شود.

او گفت: بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام در حال ساخت يك هزار مدرسه دوم بركت است و تاكنون قرارداد ساخت 1644 مدرسه را منعقد كرده و با توجه به بهره‌برداري از 1230 مدرسه، 414 باب مدرسه ديگر را در دست ساخت و تكميل دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون