• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4466 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه مطرح كردند

تا امريكا توبه نكند و به برجام برنگردد مذاكره‌اي اتفاق نمي‌افتد

همه مسوولان جمهوري اسلامي يك صدا معتقدند هيچ‌گونه مذاكره‌ و در هيچ سطحي بين ايران و امريكا اتفاق نخواهد افتاد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي صبح روز گذشته(سه‌شنبه) با اشاره به هوشياري عميق و تحسين‌برانگيز مردم در مقابل توطئه‌هاي دشمنان در 4 دهه گذشته، تنها راه علاج مشكلات كشور را تكيه به مردم و جوانان و جدي گرفتن ظرفيت‌هاي داخلي دانستند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاكره از جانب امريكايي‌ها، هدف آنها از ترفند مذاكره را تحميل خواسته‌هاي خود و اثبات تاثيرگذاري فشار حداكثري بر ايران خواندند و تاكيد كردند: سياست فشار حداكثري در مقابل ملت ايران، پشيزي ارزش ندارد و همه مسوولان جمهوري اسلامي يك‌صدا معتقدند كه با امريكا در هيچ سطحي مذاكره نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي جلسه درس خارج فقه در آغاز سال تحصيلي حوزه‌هاي علميه، مجالس عزاداري حضرت اباعبدالله‌عليه‌السلام در محرم امسال را پر‌رونق‌تر از هر سال دانستند و خاطرنشان كردند: اين حقيقت پر معنا نشان مي‌دهد كه پيوند مردم با اهل‌بيت عليهم‌السلام يك پيوند مستحكم است و با وجود انبوه تبليغات دشمنان عليه مقدسات و با وجود انواع سرگرمي‌ها و جاذبه‌هاي گوناگون براي جوانان با فرا رسيدن محرم، امواج عظيم مردمي كه اغلب نيز جوانان هستند به سمت خيمه حسين‌بن‌علي عليه‌السلام حركت مي‌كنند و ملت ما در زير خيمه حضرت اباعبدالله به راه خود ادامه مي‌دهد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه با اشاره به برخي مسائل مهم روز گفتند: ملت ايران در مواجهه با موج تبليغاتي گسترده، عظيم و عميق دشمن عليه كشور و مقدسات در حال تصميم‌گيري است البته در مقابل اين امواج غالبا پنهان و زيرزميني كه گاهي در گوشه‌اي از كشور نيز خود را نشان مي‌دهد، دستگاه‌هاي مختلف هوشيار هستند اما مهم، نقش مردم است. ايشان با تاكيد بر اينكه زمام بهبود امور كشور به دست مردم به‌ ويژه جوانان است، افزودند: عزم، تصميم، بصيرت و ايمان مردم مي‌تواند كشور را به نقطه مطلوب برساند و بر همين اساس است كه مكررا بر جدي گرفتن ظرفيت‌هاي داخلي در همه بخش‌هاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و امنيتي تاكيد و تكيه مي‌كنيم.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشرفت‌هاي كشور در علم و فناوري همچنين خبرهاي خوب از بخش توليد گفتند: در بخش توليد، غفلت‌ها و كوتاهي‌هايي وجود داشته اما حركت‌هاي خوبي به سمت اهداف مطلوب در جريان است كه ان‌شاءالله مردم آثار آن را خواهند ديد. ايشان با تاكيد بر اينكه علاج مشكلات گوناگون در دست مردم است، افزودند: به بيگانه نبايد نگاه كرد، به فلان دولت و فلان دولت نبايد اميد بست، به نشست و برخاست با ديگران نبايد اتكال كرد. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته اين حرف به معناي بستن باب مراوده با دولت‌هاي عالم نيست، ما اهل مراوده و گفت‌وگو و نشست و برخاست هستيم اما نبايد كارهاي كشور را به نشست و برخاست با ديگران موكول كرد. هر چه مي‌توانيد از امكانات دنيا استفاده كنيد اما علاج در داخل كشور و حل مشكلات به دست مردم است. ايشان با اشاره به حرف نو و راه جديدي كه جمهوري اسلامي ايران در دنيا پيش گرفته است، استقبال بيگانگان و عوامل نظام پوسيده سرمايه‌داري غربي از اين راه پر افتخار را ناممكن دانستند و افزودند: آنها هر چه بتوانند دشمني كرده و مي‌كنند اما به حول قوه الهي اين كارها به جايي نرسيده و نخواهد رسيد و ملت بر دشمنان خود به ‌ويژه امريكا پيروز خواهد شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خصوص هدف امريكايي‌ها از مطرح كردن مجدد موضوع مذاكره با ايران گفتند: همه بايد بدانند و توجه كنند كه اين يك ترفند است. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مواضع متفاوت مقام‌هاي امريكايي در خصوص مذاكره افزودند: گاهي مي‌گويند مذاكره بدون پيش‌شرط، گاهي نيز مي‌گويند مذاكره با ۱۲ شرط. اينگونه سخنان يا ناشي از سياست آشفته آنهاست يا ترفندي براي سردرگم كردن طرف مقابل. البته جمهوري اسلامي سردرگم نمي‌شود چراكه راه ما روشن است و مي‌دانيم چه مي‌كنيم. ايشان هدف امريكايي‌ها از مذاكره را نه يافتن راه‌حل عادلانه بلكه تحميل خواسته‌هاي گستاخانه دانستند و گفتند: اين حرف را كه هدف امريكا از مذاكره، تحميل است قبلا بنده مي‌گفتم اما آنها اينقدر گستاخ شده‌اند كه امروز اين واقعيت را خودشان هم به زبان مي‌آورند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان اخير يك مقام امريكايي كه گفته بود بايد با ايران سر ميز مذاكره بنشينيم و ما فلان چيزها را بگوييم و ايران قبول كند، خاطرنشان كردند: براي اين نوع مذاكره بايد به سراغ همان كساني بروند كه به عنوان گاو شيرده آنها عمل مي‌كنند. جمهوري اسلامي، جمهوري مومنين، جمهوري مسلمين‌لله و جمهوري عزت است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه به تبيين اهداف امريكا از سياست فشار حداكثري و در عين حال تلاش براي كشاندن ايران پاي ميز مذاكره پرداختند و گفتند: سياست دولت امريكا فشار حداكثري به ايران در قالب تحريم‌هاي گوناگون، تهديد و ياوه‌گويي‌هاي مختلف است چراكه دولت كنوني امريكا معتقد است با رودربايستي و تعارف نمي‌توان جمهوري اسلامي را به زانو درآورد و وادار به تواضع و قبول كرد. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: رژيم ايالات متحده به دنبال آن است كه هم براي رقباي داخلي خود و هم براي اروپايي‌ها اين را به عنوان يك سياست قطعي جا بيندازد كه تنها راه مواجهه با ايران فشار حداكثري است. ايشان با اشاره به اذعان امريكايي‌ها و متحدان آنها به ناكام ماندن سياست فشار حداكثري در به زانو درآوردن ايران گفتند: هدف آنها از مذاكره اين است كه به همه ثابت كنند، فشار حداكثري جواب داد و مسوولان جمهوري اسلامي بر خلاف آنكه مي‌گفتند مذاكره نمي‌كنيم، مجبور شدند پاي ميز مذاكره بيايند بنابراين تنها راه مواجهه با ايران، فشار حداكثري است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: اگر دشمن توانست اثبات كند كه فشار حداكثري علاج كار ايران و موثر بر روي ايران است، ايران و ملت عزيز ما ديگر روي آسايش را نخواهند ديد چون پشت سر همه سياست‌هاي مستكبرانه امريكا اين سياست قرار خواهد گرفت و از اين به بعد هر چيزي را كه قلدرانه از جمهوري اسلامي مطالبه كنند اگر به آنها «چشم» گفتيم، مساله تمام است اما اگر «نه» گفتيم دوباره فشار حداكثري آغاز خواهد شد. ايشان علت اصرار امريكايي‌ها و واسطه كردن برخي اروپايي‌ها براي مذاكره و ديدار را در همين چارچوب دانستند و افزودند: البته من راجع به اروپايي‌ها در يك وقت ديگر صحبت خواهم كرد اما علت اصرار آنها به اينكه اگر با رييس‌جمهور امريكا يك جلسه بگذاريد همه مشكلات شما حل خواهد شد، اين است كه اثبات كنند، فشار حداكثري در مقابل ايران يك سياست موفق است و بايد همين سياست را به كار بست.

رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: ما در مقابل بايد ثابت كنيم كه سياست فشار حداكثري در مقابل ملت ايران پشيزي ارزش ندارد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سخنان خود در خصوص مذاكره با امريكا را در دو نكته جمع‌بندي كردند: ۱) مذاكره با امريكا يعني تحميل خواسته‌هاي آنان بر جمهوري اسلامي، ۲) مذاكره يعني نمايش موفقيت سياست فشار حداكثري امريكا. ايشان افزودند: براي همين است كه مسوولان كشور از رييس‌جمهور و وزير امور خارجه و ديگران يك‌صدا اعلام كردند كه با امريكا مذاكره نخواهيم كرد، نه مذاكره دوجانبه نه چندجانبه.

رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: چنانچه امريكا حرف خود را پس گرفت و توبه كرد و به معاهده هسته‌اي كه آن را نقض كرده است، بازگشت آن ‌وقت در جمع كشورهاي عضو معاهده كه شركت و با ايران صحبت مي‌كنند، امريكا هم مي‌تواند شركت كند اما در غير اين‌ صورت هيچ مذاكره‌اي در هيچ سطحي بين مسوولان جمهوري اسلامي و امريكايي‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نيويورك و نه غير آن.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با بيان اينكه در طول ۴۰ سال گذشته، جمهوري اسلامي در مواجهه با انواع ترفندها قرار داشته و دشمنان نتوانسته‌اند ايران عزيز را مغلوب كنند، خاطرنشان كردند: سياست‌هاي آنان يكي پس از ديگري مغلوب سياست‌هاي جمهوري اسلامي شده است و بعد از اين نيز جمهوري اسلامي به حول قوه الهي آنها را مغلوب خواهد كرد و پيروز و سربلند از ميدان خارج خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون