• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4466 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

رييس كميسيون فرهنگي- اجتماعي شوراي شهر تهران:

حضور زنان در ورزشگاه‌ها نه‌تنها نياز زنان، بلكه نياز همه جامعه است

رييس كميسيون فرهنگي- اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر لزوم حضور زنان در ورزشگاه‌ها به عنوان يك نياز براي همه جامعه گفت: شهردار تهران بايد براي تحقق اين مهم در سطح بوستان‌ها و ورزشگاه‌ها آمادگي و همكاري خود را با سازمان‌ها و نهادهاي مسوول اعلام كند.به گزارش ايسنا، محمدجواد حق‌شناس در يكصدوشصت و پنجمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در تذكري گفت: مدت‌هاست كه موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها براي تماشاي بازي فوتبال در صدر اخبار جامعه قرار گرفته است. فاجعه خودسوزي «سحر» كه به دختر آبي شهرت يافت، به يك داستان غم‌انگيز براي همه دلسوزان ميهن و ايران عزيز تبديل شده است.او افزود: در همه جاي دنيا ميلياردها دلار بودجه صرف مي‌شود تا اينكه بتوانند مردم را به ورزشگاه‌ها بكشانند. تلاش بسياري صرف مي‌شود تا مردم به جاي افسردگي‌ها، تنهايي‌ها و ركود و رخوت، در فضاي ورزشگاه‌ها در شور و هيجان جمعي و با تقويت احساس همبستگي ملي و تخليه احساسات و هيجانات بتوانند به راحتي در اين فضاها حضور پيدا كنند تا تعادل و سلامت جامعه حفظ شود.وي ادامه داد: جامعه امروز ما دچار آسيب‌هاي متعددي است. نيمي از جامعه ما يعني زنان با فشارها و سختي‌هايي مواجهند. امروز مديريت شهري تهران در كنترل آسيب‌هاي اجتماعي ريشه‌دار جامعه با تنگناهاي جدي مواجه است. آسيب‌هاي امروز جامعه ما نياز به توجه، كنترل و ترميم دارد. اين آسيب‌ها نياز به ابتكار عمل و شجاعت همراه با رويكرد جامع‌نگر دارد.رييس كميسيون فرهنگي -اجتماعي شوراي شهر تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اينكه شجاعت براي پذيرفتن سليقه ديگران و شجاعت براي پذيرفتن حقوق نيمي از ملت، نياز امروز مديريت كلان‌نگر جامعه است، افزود: اگر بخواهيم هميشه با بستن‌ها و محدود كردن‌ها جامعه را اداره كنيم مطمئن باشيم در جايي شكست خواهيم خورد. حضور زنان با حفظ و رعايت جوانب شرعي و اخلاقي در ورزشگاه‌ها فقط نياز زنان و دختران جامعه نيست بلكه نياز همه جامعه است. ضرورتي براي سلامت اجتماعي و نشاط جوانان و افزايش همبستگي ملي ما است؛ لذا از شهردار تهران انتظار دارم و درخواست مي‌كنم براي تحقق شايسته و مناسب‌تر اين مهم در سطح بوستان‌ها و ورزشگاه‌ها آمادگي و همكاري خود را با سازمان‌ها و نهادهاي مسوول اعلام كند.

 


ابتكار خبر داد

اعتبار قانون افزايش مدت مرخصي زايمان در دولت تصويب مي‌شود

معاون امور زنان و خانواده از تعيين اعتبار قانون افزايش طول مدت مرخصي زايمان زنان؛ در دولت و تصويب آن خبر داد.معصومه ابتكار معاون امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با مهر، در خصوص اجراي ۹ ماه مرخصي زايمان زنان در ادارات دولتي و بخش خصوصي گفت: اجراي اين مصوبه اجباري است و تمامي كارفرماها موظف به عمل به آن هستند. اما متاسفانه در برخي موارد شاهد عدم انجام آن به‌ويژه در بخش خصوصي هستيم.ابتكار از تعيين اعتبار براي اين مصوبه در دولت خبر داد و افزود: اعتبار اجرايي شدن مصوبه ۹ ماه مرخصي زايمان زنان شاغل در دولت در نظر گرفته شده و به زودي نيز تصويب خواهد شد.او تصريح كرد: يك راي وحدت رويه نيز براي عملياتي شدن اين مصوبه داده شده و با به جريان افتادن آن، اين مصوبه براي تمامي دستگاه‌هاي كشور و بخش خصوصي لازم‌الاجرا مي‌شود. معاون امور زنان و خانواده افزود: در صورتي كه هر يك از دستگاه‌هاي خصوصي اين مصوبه را اجرا نمي‌كنند، بانوان بايد نسبت به آن شكايت كرده و حق خود را از كارفرما بگيرند. قانون در اين زمينه بسيار خوب است اما متاسفانه در برخي موارد شاهد عدم اجراي آن هستيم.ابتكار در خصوص قانون تسهيل ازدواج نيز اظهار داشت: مشكل اصلي در اجراي اين قانون عدم تامين بودجه است. تقاضاي ما تامين بودجه و اجراي آن به منظور رفع موانع ازدواج جوانان است.

او در پاسخ به اين سوال كه معاونت زنان به عنوان نهاد متولي حوزه خانواده، براي اجراي اين قانون چه اقدامي انجام داده است، بيان كرد: متولي اصلي پيگيري اين قانون وزارت ورزش و جوانان است و معاونت زنان وظيفه‌اي در اين باره ندارد؛ اميدواريم تلاش‌هاي وزارت ورزش براي اجرا شدن اين قانون نتيجه دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون