• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4466 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

احمد مسجد جامعي:

خانه تهران افتتاح مي‌شود

14 مهر ماه از سال 95 به عنوان روز «تهران» نامگذاري شده است. امسال اما گويا قرار است اين روز تبديل به هفته و برنامه‌هاي متنوعي براي احياي فرهنگ و سنن رو به نابودي پايتخت اجرا شود. احمد مسجدجامعي در تشريح برنامه‌هاي روز تهران، محور اصلي برنامه‌هاي اين دوره را «بازشناسي هويت تهران» عنوان كرد و گفت: زيرمجموعه‌هاي هويت تهران كه امسال به آنها خواهيم پرداخت عبارتند از هويت طبيعت تهران، هويت معماري تهران، هويت آييني و ديني تهران و هويت فرهنگي تهران.

احمد مسجدجامعي در جلسه علني ديروز شورا در خصوص برنامه‌هاي روز تهران گفت: امسال پنجمين سال برگزاري روز تهران است و برنامه‌هايي كه در نظر گرفته شده، فراتر از يك روز بوده و 7 روز هفته را شامل مي‌شود.

اين عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه در 4 دوره قبل به دليل محدوديت زمان معمولا چند منطقه بيش از ديگر مناطق مورد توجه قرار مي‌گرفتند، تاكيد كرد: در سال‌هاي گذشته مناطقي چون 1، 11، 12 و 20 كه در شكل‌گيري تهران و هويت‌بخشي به آن نقش اساسي دارند بيشتر مورد نظر بودند اما برنامه‌هاي پنجمين دوره همه تهران از ري تا شميرانات را دربرمي‌گيرد و شهرداري‌هاي مناطق 22 پايتخت برنامه‌ها، مراسم و نشست‌هاي متنوعي را با محوريت هويت تهران اجرا مي‌كنند.

او افزود: در اين دوره تلاش ما معطوف به اين است كه شهروندان تهراني را در اجراي برنامه‌هاي مختلف مشاركت دهيم و به همين منظور شوراياري‌هاي بيش از 350 محله تهران در قالب برنامه‌هايي چون ارايه 350 خاطره، عكس و مانند اينها فعاليت مي‌كنند.

مسجدجامعي سپس اسامي روزهاي هفته‌اي كه به تهران اختصاص يافته و برنامه كميسيون‌هاي مختلف شورا در اين روزها را به اين شرح اعلام كرد: جمعه دوازدهم مهر روز تهرانگردي، شنبه سيزدهم مهر روز آيين‌هاي مذهبي از ري تا شميران، يكشنبه چهاردهم مهر روز تهران، دوشنبه پانزده مهر روز باغ‌ها، كوه‌ها، بوستان‌ها و طبيعت تهران كه كميسيون سلامت و محيط زيست شوراي شهر تهران در اين عرصه فعال خواهد بود، سه‌شنبه شانزده مهر روز پياده‌راه‌ها، گذرگاه‌ها، رفت‌وآمد شهري و شهر دوستدار كودك كه اين روز با روز جهاني كودك همراه است و كميسيون عمران و حمل و نقل شورا برنامه‌ريزي‌هاي اين روز را برعهده دارد، چهارشنبه هفدهم مهر روز خانه و معماري و شهرسازي تهران كه كميسيون معماري و شهرسازي شورا فعال خواهد بود و پنجشنبه هجدهم مهر روز ايران بزرگ، تهران بزرگ كه همزمان است با رسميت يافتن كار شوراياري. عضو شوراي شهر تهران يادآورد شد: همچنين در روز تهران كه روز يكشنبه است «خانه تهران» افتتاح مي‌شود كه پيش از اين به خانه اتحاديه معروف بوده است. لازم است گفته شود كه آقاي ناصر تقوايي هنرمند برجسته و با ارزش كشورمان از كساني است كه بخشي از خاطرات خانه تهران به ايشان و فعاليت ايشان برمي‌گردد. روز پنجشنبه هم به شهروندان تهراني اختصاص دارد كه سعي شده، مشاركت نهادهاي مدني و مردمي را در اين روز شاهد باشيم.

او درباره ديگر برنامه‌هاي اين هفته گفت: آموزش و پرورش از ميان 10‌هزار نقاشي‌ كه توسط كودكان 4 تا 14 ساله درباره تهران كشيده شده، تعدادي را انتخاب و در نقاط مختلف شهر به نمايش عمومي مي‌گذارد. همچنين در اين هفته و در ساعت‌هاي انشا، دانش‌آموزان تصوير و ذهنيتي را كه از تهران دارند، نوشته و براي ديگر دانش‌آموزان مي‌خوانند.

مسجدجامعي اضافه كرد: اميدواريم امسال شهردار محترم منطقه 12، باغ ملي را كه وزارت خارجه آن را در اختيار گرفته از انحصار خارج كرده و آن را دست‌كم در يكي، دو روز از جمله روز شهر دوستدار كودك و پياده‌راه‌ها به فضايي عمومي تبديل كنند تا ما بتوانيم برنامه‌هايي از هفته تهران را در اين مكان به ‌اجرا درآوريم.

او در ادامه گفت: در روز طبيعت تهران، بزرگ‌ترين پارك بانوان با مساحتي بالغ بر 35 هكتار افتتاح مي‌شود. علاوه بر اين در روز معماري با تلاش همكاران كميسيون شهرسازي و معماري شورا، خانه لرزاده كه معمار برجسته و سنتي ايران بود و نيز خانه مينايي در خيابان وليعصر افتتاح مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون