• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4466 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

به جنگ غيرانساني پايان دهيد

بهزاد فراهاني

اين روزها خبر حمله به تاسيسات نفتي آرامكو عربستان و احتمال‌هايي كه كارشناسان درباره جنگ در خاورميانه مي‌دهند در صدر اخبار جهاني قرار گرفته است.

ادعاهاي امريكا درباره عوامل اين حمله و واكنش ايران موضوعي است كه ذهن ايراني‌ها را درگير كرده و به تبع آن اخباري كه اين روزها دنبال مي‌كنم درباره زواياي مختلف به اين مساله است.

شخصا معتقدم حوثي‌ها اين حمله را تدارك ديده و آن را اجرا كرده‌اند و دلايل منطقي خود را هم دارند‌؛ هر چند كه يكي از تبعات آن گران شدن نفت در جهان بود كه منافع اقتصادي را براي امريكايي‌ها به دنبال داشت.

آنها پس از اين حمله اعلام كردند، ذخاير خود را به بازار عرضه مي‌كنند كه با افزايش بهاي نفت عملا مي‌توانند سود خوبي را كسب كنند.

اما حوثي‌ها هم با اين حمله توانستند قدرت خود را به كساني نشان دهند كه به حريم بيمارستان‌ها، دبستان‌ها، دبيرستان‌ها و ساير مراكز فرهنگي و بهداشتي اين كشور تجاوز مي‌كنند.

اگر به خبرها نگاه كنيد، مدت زيادي است كه مردم يمن درگير جنگي بي‌دليل شده‌اند كه عربستان سعودي آن را راه انداخته و تا اين لحظه قربانيان بسياري داشته و زنان و كودكان بي‌گناه زيادي مظلوم اين جنگ واقع شده‌اند.

در واقع سياستمداران جنگ‌طلب بايد بدانند نمي‌شود هميشه مردم بي‌گناه و غيرنظامي را قرباني كرد. سال‌هاست ناتو به جان مردم خاورميانه افتاده و با دامن زدن به تنازعات، سود خود را مي‌برد.

نمونه اين جنگ‌ها، جنگ 8 ساله ايران و عراق است كه آنها تلاش كردند، صدام را عليه كشورمان تجهيز كنند و در عوض در جنگ كويت پشت او را خالي كردند.

درست است كه با آنارشيسم مخالفم اما كشتار مدام غيرنظاميان و زنان و كودكان در يمن به بهانه‌هاي واهي و ناجوانمردانه، حوثي‌ها را براي حمله به تاسيسات نفتي آرامكو ناچار كرده است. عربستان و كشورهاي همراهش بايد بدانند كه بايد به اين جنگ غيرانساني كه از نازيسم هيتلري بدتر است، خاتمه دهند و به‌ جاي كوبيدن بر طبل جنگ از اين اتفاق درس عبرت بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون