• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4467 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ شهريور

پيدا و پنهان

تركان: وقتي پول نداريم كشور بهتر اداره مي‌شود

اكبرتركان مشاور سابق حسن روحاني درباره‌ چگونگي نحوه‌ اداره‌ كشور با وجود كاهش چشمگير صادرات نفت گفت: براساس مشاهداتي كه از ادوار گذشته تاكنون داشته‌ام، هر وقت پول كمتري داريم، كشور را بهتر مديريت كرديم. از سال ۱۳۵۰ همين‌طوري است. در سال ۱۳۵۱ كه با تاسيس اوپك درآمد نفتي بالا رفت، مديريت ما هم به‌شدت بدتر شد اما در سال‌هاي ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۱ كه پول كمتر بود، كشور را بهتر مديريت كرديم و رشد صنعتي ما هم بهتر بود؛ لذا اين رفتار ادواري كشور است. سوءمديريت‌ها در كشور با نفت پر مي‌شود. يعني بي‌لياقت‌ترين مديرها وقتي در صندلي بنشينند و پول نفت به دست آنها بدهيم با توزيع پول نفت بقاي خود را تضمين مي‌كنند. اما وقتي پول نفت نباشد، آدم‌ها بايد شايستگي‌هاي خود را نشان دهند كه چگونه مي‌توانند از ساير منابع انساني استفاده كنند. توجه ما به منبع مالي باعث مي‌شود به منابع انساني توجه نكنيم.

 

وزير راه: ضد انقلاب قيمت مسكن را افزايش داد!

محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي، با بيان اينكه از خرداد ماه حجم رشد قيمتي مسكن متوقف شده و در برخي مناطق هم شاهد كاهش قيمت‌ها بوده‌ايم، گفت: متاسفانه در بازه‌اي از زمان سوداگران و دلالان وارد بازار مسكن شده و قيمت‌ها را افزايش مي‌دادند و به‌طور قطع در اين رابطه حضور ضد انقلاب‌ها هم بي‌تاثير نبوده است. او افزود: بسياري از اين افراد با حضور در شبكه‌هاي خارجي و مانور دادن روي افزايش قيمت مسكن باعث به‌هم‌ريختگي بازار مسكن شده بودند. وزير راه و شهرسازي افزود: اين افراد قصد داشتند با گران جلوه دادن بازار مسكن مردم را تحريك كنند، اما ما سعي كرده‌ايم با رونق توليد مسكن و همچنين كوتاه كردن دست دلالان و سوداگران آرامش را به اين بازار برگردانيم.

 

نظر معاون وزير كار درباره اعتراضات «هپكو»

محمد كبيري معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به مطالبات كارگران هپكو در شبكه‌هاي اجتماعي نوشت: جواب اعتراض كارگران برخورد تند نيست! بايد صداي اعتراض‌شان را شنيد و پاي حرف‌هاي‌شان نشست. روزهاي اقتصادي سختي است، مرهم نيستيم زخم روي زخم نشويم. در هفته‌هاي گذشته، كارگران شركت واگذار شده «هپكو» نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود اعتراض‌هايي داشته‌اند. آنها مي‌گويند چند ماه از آخرين دريافتي‌شان مي‌گذرد و مشكلات «هپكو» پس از واگذاري به بخش خصوصي تشديد شده است.

 

جواني كه براي شبنم نعمت‌زاده وثيقه 20 ميلياردي گذاشت

سايت اصولگراي «الف» با اشاره به محاكمه شبنم نعمت زاده، ‌دختر وزير سابق صنعت، معدن و تجارت و وثيقه 20 ميليارد توماني يك جوان 24 ساله براي آزادي وي كه توسط قاضي مسعودي‌مقام در جريان برگزاري دادگاه افشا شده است، افزود: قاضي اين پرونده در جلسه دادگاه خطاب به شبنم نعمت‌زاده گفت كه فردي متولد سال ۷۳ به نام آقاي امير باراني با وجود اينكه ۲۰ ميليارد تومان براي شما سند گذاشت و اعلام كرد كه اگر باز هم سند بخواهيد در اختيار شما قرار مي‌دهم، در دادگاه حاضر نشد، در حالي كه وجود اين همه سند در دست اين فرد جاي سوال داشت. سايت «الف» هويت اين فرد را سيد امير باراني بهبهاني متولد ۱۱ دي ماه سال ۷۳ و فرزند سيد معين باراني بهبهاني مالك شركت «معين‌موتور» وارد‌كننده پورشه عنوان و اين سوال را مطرح كرده كه چه دليلي دارد امير باراني اقدام به سپردن وثيقه براي شبنم نعمت‌زاده كند؟

 

بلژيك به اينستكس پيوست

ورونيكا پتي، سفير بلژيك در تهران در ملاقات با رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران از موافقت دولت اين كشور براي ورود جدي به ساز و كار اينستكس خبر داد و گفت: براساس لايحه جديدي كه دولت بلژيك مصوب كرده است، اين كشور به عنوان يكي از اعضاي اصلي اينستكس، پا به اين ساز و كار مالي تجارت با ايران گذاشته و در حال حاضر پارلمان بلژيك نيز اين لايحه را مورد تصويب قرار داده است؛ ضمن اينكه برابر اين لايحه بلژيك مي‌تواند به سهامداران اينستكس بپيوندد. رييس اتاق تهران نيز در اين ملاقات، با بيان اينكه انتظارات از ايجاد اينستكس بسيار فراتر از آن بود كه در حال حاضر شاهدش هستيم، گفت: كشور‌هاي اروپايي به ويژه چند كشور حاضر در برجام، بيشتر شعار داده‌اند و هنوز ايران گشايشي در رابطه با اجرايي شدن اينستكس نديده است.

 

توليد رب 22 هزار توماني با گوجه هزار توماني

اسدالله كارگر رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي با بيان اينكه سال گذشته كارخانه‌هاي توليدي رب گوجه به بهانه افزايش قيمت لحظه‌اي گوجه‌فرنگي، قيمت رب را افزايش دادند، افزود: فروش يك بسته رب‌ گوجه‌فرنگي ۸۰۰ گرمي به قيمت ۲۲ هزار تومان در حالي كه قيمت گوجه‌فرنگي ربي كيلويي ۱۰۰۰ تومان است، نشان از سودجويي كارخانه‌هاي توليدكننده دارد. در اين اوضاع و احوال خبري از دستگاه‌هاي نظارتي نيست و مشخص نيست كه فاصله قيمتي بين گوجه‌فرنگي ۱۰۰۰ توماني و رب گوجه ۲۲ هزار توماني با چه منطقي قابل توجيه است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون