• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4467 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ شهريور

سردار اولين گل فصل جديد را زد

شروع ليگ قهرمانان با شكست قهرمان

علي كربلايي

 

 

فصل 2020-2019 ليگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه آغاز شد و در اولين شب اين مسابقات شاهد مسابقات پرهيجان و زيبايي بوديم. قفل دروازه‌ها در مهم‌ترين و باكيفيت‌ترين تورنمنت فوتبالي حال حاضر جهان، با ضربه پاي راست سردار آزمون در ديدار تيم‌هاي زنيت سن‌پترزبورگ و ليون شكسته شد. همچنين مدافع عنوان قهرماني، در خانه ناپولي با شكست بدرقه شد و لمپارد در ادامه روند نه چندان خوبش در چلسي، ليگ قهرمانان اروپا را هم با شكست آغاز كرد. بارسا در سيگنال ايدونا پارك با دورتموند مساوي كرد و اينترميلان در دقايق پاياني از شكست مقابل اسلاويا پراگ گريخت.

اينتر ميلان كه با كونته شروع خوبي در سري آ داشته، نمايش چندان دلچسبي در ليگ قهرمانان نداشت و اسلاويا پراگ در سن‌سيرو حسابي نراتزوري را اذيت كرد. اينتر در نيمه اول بهتر از اسلاويا ظاهر شد و توانست چند خطر گل‌زني هم ايجاد كند، اما مهاجمان اين تيم در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند. اما در دقيقه 63 و بر خلاف انتظار اسلاوياپراگ به گل اول رسيد. ضربه زلني از درون محوطه با مهار فوق‌العاده هندانوويچ همراه شد اما در ريباند اولاينكا موفق به زدن ضربه نهايي شد و گل اول اسلاويا به ثمر رسيد. اسلاويا در ادامه شانس زدن يكي، دو گل ديگر را هم داشت. اينتري‌ها در دقايق پاياني كنترل بازي را در دست گرفتند. داور مسابقه 8 دقيقه وقت اضافه اعلام كرد و در دقيقه 91 بود كه ضربه آزاد سنسي به تير دروازه برخورد كرد و در ادامه بارلا موفق شد با يك ضربه والي دروازه اسلاويا را باز كند.

همزمان با ديدار اينتر و اسلاويا از ساعت 21:30 ، تيم‌هاي زنيت و ليون در سن‌پترزبورگ به مصاف هم رفتند. ليون تيم برتر ميدان بود، اما اين سردار آزمون بود كه در دقيقه 41 دروازه تيم فرانسوي را باز كرد تا اولين گل ليگ قهرمانان اين فصل را به ثمر رسانده باشد. با شروع نيمه دوم دامنه حملات ليون گسترش يافت و ممفيس دپاي موفق شد در دقيقه 51 از روي نقطه پنالتي دروازه زنيت را باز كند. ليون در اين مسابقه از نظر آماري تيم برتر ميدان بود و 20 بار به سمت دروازه زنيت شوت زد و روس‌ها تنها 12 بار اقدام به شوت‌زني كردند كه 2 بار ضربات‌شان داخل چارچوب بود.

از گروه زنيت و ليون، تيم‌هاي رازن بال‌اشپورت لايپزيك و بنفيكا از ساعت 23:30 به مصاف هم رفتند كه آلماني‌ها در ليسبون موفق شدند با نتيجه 2 بر يك از سد ميزبان خود عبور كنند و در پايان هفته اول صدرنشين گروه هفتم مسابقات بشوند.

در يكي از مهم‌ترين ديدارهاي شب گذشته، تيم‌هاي دورتموند و بارسلونا در ورزشگاه سيگنال ايدونا پارك به مصاف هم رفتند كه آبي‌اناري‌ها با درخشش ترشتگن از شكست فرار كردند. شايد اگر ترشتگن در اين سطح آمادگي قرار نداشت و مهاجمان دورتموند شب خوب‌شان بود، سه‌شنبه شب يك فاجعه براي بارسلونا رخ مي‌داد و اين تيم گل‌هاي زيادي دريافت مي‌كرد. مسي ناآماده در تركيب بارسا قرار نداشت و نيمه دوم كه به ميدان آمد، در حد و اندازه‌هاي نام خودش ظاهر شد و هر بار كه اقدام به دريبل كرد بازيكنان دورتموند از او توپ‌گيري كردند. دورتموند در اين مسابقه دو برابر بارسا به سمت دروازه حريف شوت زد كه 4 تا از اين شوت‌ها با درخشش خيره‌كننده ترشتگن دفع شد و يك بار هم تيرك دروازه به كمك كاتالان‌ها آمد. ماركو رويس كه در اين مسابقه موقعيت‌هاي زيادي را از دست داده بود در يك دوئل با ترشتگن از روي نقطه پنالتي هم موفق نشد او را شكست بدهد. البته طبق قوانين جديد، ترشتگن به دليل جلوتر بودن از خط پيش از زدن ضربه، مرتكب خطا شد و پنالتي بايد تكرار مي‌شد. در گروه ششم، اسلاويا پراگ فعلا صدرنشين است و همه تيم‌ها يك امتيازي هستند.

در ديگر ديدار مهم ديشب، مدافع عنوان قهرماني در ناپل مهمان ناپولي بود. ليورپول شب بسيار بدي را پشت سر گذاشت و درخشش آدريان، دروازه‌بان ذخيره اين تيم كه فعلا به دليل مصدوميت آليسون گلر يك سرخ‌هاي مرسي‌سايد شده، تنها از سنگيني بار شكست كاست. سن‌پائولو تبديل به جهنم ليورپولي‌ها شد. نيمه اول بازي متعادل دنبال مي‌شد و ناپولي در چند صحنه برتر از حريف بود، اما در نيمه دوم اين برتري مشهودتر شد و موقعيت‌ها يكي پس از ديگري از دست مي‌رفت. تا اينكه در دقيقه 82 حركت در عرض كايخون با خطاي مدافع چپ ليورپول يعني رابرتسون همراه شد تا داور نقطه پنالتي را نشان دهد. مرتنز توپ را به گوشه پايين سمت چپ دروازه فرستاد و آدريان با وجود برقراري تماس با توپ، نتوانست آن را از دروازه تيمش دور نگه دارد. اين پايان كار نبود و 10 دقيقه بعد فن دايك در يك‌سوم دفاع خودي توپ را از دست داد تا يورنته در موقعيتي عالي برابر آدريان قرار بگيرد و با عبور دادن توپ از اين دروازه‌بان، دومين گل بازي را به ثمر برساند. يورگن كلوپ مدت‌هاست نتوانسته در ايتاليا هيچ ديداري را با پيروزي به پايان برساند و اين كشور براي او طلسم شده است. در ديگر ديدار اين گروه ردبول سالزبورگ با نتيجه 6 بر 2 خنك را در هم كوبيد و صدرنشين شد.

شاگردان فرانك لمپارد در استمفوردبريج مقابل والنسيا صف‌آرايي كردند و ناكامي‌هاي چلسي همچنان ادامه دارد. در اين ديدار سيله‌سن در تركيب والنسيا خوش درخشيد، اما چلسي تيم برتر مطلق ميدان نبود. در دقيقه 74 سانتر پارخو روي يك ضربه ايستگاهي، به رودريگو رسيد و ضربه اين بازيكن نيز پس از برخورد به زمين ارتفاع گرفت تا كاري از دست كپا برنيايد. راس باركلي هم در اين مسابقه يك ضربه پنالتي را از دست داد. در ديگر اين شب، آژاكس با نتيجه 3 بر يك ليل را شكست داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون