• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4467 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ شهريور

بوكس ايران در مسابقات جهاني بدون مدال ماند

موسوي ناكام در تاريخ‌سازي

عصر ديروز و از ساعت 16 به وقت يكاترينبورگ روسيه، سيدشاهين موسوي، مشتزن ميان وزن ايران براي صعود به جمع چهار بوكسور پاياني وزن 75 كيلوگرم رقابت‌هاي جهاني 2019 با ايومير مارسيال از كوبا مبارزه‌اش را آغاز كرد. مبارزه موسوي از اين منظر براي ورزش ايران اهميت داشت كه در صورت پيروزي اين بوكسور، ايران مي‌توانست براي نخستين‌بار در تاريخ صاحب مدال جهاني اين رشته شود. پيش از اين هيچ ورزشكار ايراني‌اي موفق نشده بود در مسابقات جهاني به مدال دست پيدا كند. البته اين آرزو كه از زمان صعود موسوي به جمع هشت نفر پاياني شكل گرفته بود كه در فاصله 48 ساعت به يأس تبديل شد.

موسوي كه پيش از اين حريفاني از چين تايپه و فلسطين را شكست داده بود و براي دومين بار در تاريخ مسابقات جهاني بوكس، ايران را صاحب نماينده در مرحله يك چهارم كرده بود، مقابل حريف كوبايي شكست خورد و از رسيدن به مدال باز ماند. موسوي در اين مبارزه بر خلاف دو مبارزه قبلي‌اش كه با نتيجه 5 بر صفر پيروز شده بود، با نتيجه 5 بر صفر شكست خورد و از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. حريف كوبايي او نيز با اين پيروزي توانست به دور بعد راه پيدا كند و در اين مرحله بايد با حريفي از كشور قزاقستان مبارزه كند.

به اين ترتيب هر شش نماينده ايران در مسابقات جهاني بوكس با باخت مقابل حريفان از گردونه رقابت‌ها كنار رفتند. مسلم مقصودي، سجاد كاظم‌زاده، احسان روزبهاني، محمد شوريان، ايمان رمضان‌پور و شاهين موسوي كه با هدايت عليرضا استكي اعضاي تيم ملي ايران در مسابقات قهرماني بوكس جهان را تشكيل داده بودند با سه حذف در دور نخست، دو حذف در دور دوم و يك حذف در دور سوم مسابقات به كارشان پايان دادند. تيم ايران علاوه بر از دست دادن شانس كسب مدال، نتوانست هيچ سهميه المپيكي را نيز به دست آورد. مسابقات قهرماني جهان در رشته بوكس از روز دوشنبه هفته گذشته با شركت 365 بوكسور از 78 كشور جهان در روسيه آغاز به كار كرده است و تا روز شنبه هفته بعد نيز ادامه خواهد يافت. دوره بعد اين مسابقات سال 2021 در شهر دهلي‌نو پايتخت كشور هند برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون