• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4468 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ شهريور

ناظران فيفا چه گفتند؟

به قوانين كشورها احترام مي‌گذاريم

در روزهاي اخير اخباري شنيده مي‌شد مبني بر اينكه ناظران فيفا به ايران خواهند آمد تا وضعيت حضور زنان در ورزشگاه‌ها را بسنجند و با مسوولان فوتبال كشور ديدار و گفت‌وگو كنند. اين هيات از ناظران فيفا سرانجام اواخر هفته گذشته به ايران آمدند. هيات اعزامي فيفا به ايران، در آغاز ورود به كشور با حضور در وزارت ورزش و جوانان، ضمن جلسه با مسوولان اين وزارتخانه و فدراسيون فوتبال، درباره نحوه حضور زنان در ورزشگاه آزادي بحث و تبادل نظر كردند. اين هيات سپس به اتفاق «مهدي تاج» رييس فدراسيون فوتبال به ورزشگاه آزادي رفتند و از گيت‌هاي ورودي زنان و جايگاهي كه فدراسيون براي زنان در ورزشگاه در نظر گرفته است بازديد كردند.

خلاف اخباري كه تاكنون منتشر مي‌شد، اين ناظران هيچ‌گونه بحثي براي سهم بيشتر زنان در ورزشگاه نكرده‌اند و تنها اعلام كرده‌اند: «ما به قوانين داخلي تمام كشورهاي عضو فدراسيون جهاني فوتبال احترام مي‌گذاريم و هدف از اين سفر اطمينان از فراهم بودن مقدمات حضور بانوان در ورزشگاه آزادي براي تماشاي بازي ايران و كامبوج و ساير ديدارهاي بين‌المللي است.»

مقامات فدراسيون فوتبال ايران هم به ناظران فيفا اين قول را دادند كه زنان ايراني براي بازي بين تيم‌هاي ملي ايران و كامبوج، بدون هيچ مشكلي راهي ورزشگاه خواهند شد و تمام تدابير براي حضور غيرگزينشي زنان در ورزشگاه انديشيده شده است. با توجه به گفته ناظران فيفا كه «به قوانين داخلي كشورهاي عضو فدراسيون جهاني فوتبال احترام مي‌گذاريم.» مي‌توان اين برداشت را داشت كه اخبار منتشره مبني بر الزام فدراسيون فوتبال به حضور زنان در بازي‌هاي داخلي شايعه بوده و فيفا هيچ‌گونه دخالتي در اين زمينه نخواهد داشت. با اين حساب، تنها 1600 زن ايراني، مي‌توانند بازي‌هاي خانگي تيم ملي را از نزديك در ورزشگاه آزادي مشاهده كنند. بايد ديد آيا در آينده و با سنجيدن وضعيت حضور زنان در مسابقات ملي، چاره‌اي براي بازي‌هاي باشگاهي هم پيدا خواهد شد يا خير. تعداد زيادي از زنان، منتظر مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند تا بتوانند بازي‌هاي باشگاه محبوب‌شان را از نزديك ببينند. ضمن اينكه هنوز تكليف وضعيت حضور زنان در ديدارهاي باشگاه‌ها در ليگ قهرمانان هم مشخص نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون