• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4468 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ شهريور

برتري واليبال ايران در مقابل كره‌جنوبي

يك‌ قدم تا المپيك

تيم ملي واليبال ايران عصر جمعه در چارچوب مسابقات جام ملت‌هاي آسيا و از ساعت 16 در سالن 12هزار نفري آزادي ميزبان كره‌جنوبي بود. ايران در يك بازي هيجان‌انگيز و پرتنش، موفق به شكست چشم‌بادامي‌ها شد. اين پيروزي دلچسب در حالي حاصل شد كه سروقامت‌هاي ايراني ست نخست را به كره‌اي‌ها باختند و اين استرس پيش آمد كه با دست‌كم گرفتن حريف، سهميه المپيك از دست برود. تنها تيم قهرمان مسابقات سهميه المپيك مي‌گيرد و شكست در نيمه‌نهايي، مي‌توانست روياي حضور در المپيك توكيو را نابود كند.

در شروع مسابقه ايران با تركيب ميلاد عبادي‌پور، سعيد معروف (كاپيتان)، فرهاد قائمي، سيدمحمد موسوي، امير غفور و علي‌اصغر مجرد به ميدان رفت و محمدرضا حضرت‌پور به عنوان ليبرو تعويض مي‌شد. تيم ايران در ست اول با نتيجه 16-14 به وقت استراحت فني رفت، اما بعد از اين كره‌اي‌ها متفاوت ظاهر شدند و با اشتباهات مهاجمان ايران، موفق شدند 3 امتياز پياپي كسب كنند. از اينجا ورق برگشت و درنهايت در پايان ست اول، كره‌جنوبي 25 – 22 ايران را شكست داد.

در ست دوم ايران با غرور كمتري راهي ميدان و موفق شد برتري خودش را به حريف ديكته كند. اما هيچ‌گاه فاصله چندان زياد نشد و كره‌اي‌ها با دل و جان مبارزه مي‌كردند. ايران اين ست را با نتيجه نزديك 25 – 23 با پيروزي پشت سر گذاشت.

ست سوم بسيار زيبا آغاز شد و اولين توپ، 16 ثانيه در جريان بازي بود و يكي از زيباترين رالي‌هاي اين مسابقه را شكل داد. ايران در اين ست تسلط بيشتري روي مسابقه داشت و در همه دقايق مسابقه جز
3 امتياز ابتدايي، از حريف خودش پيش بود. در مقاطعي اختلاف امتياز به 5 امتياز رسيد،اما كره‌اي‌ها باز هم جانانه مبارزه كردند و اختلاف را به 2 رساندند، اما در نهايت ايران توانست اين ست را با همان نتيجه 25 – 22 ببرد.

ست چهارم، اوج تنش‌ها و درگيري‌ها بود. كره در آستانه از دست دادن سهميه المپيك عصبي شده بود و چند باري بين بازيكنان دو تيم درگيري كلامي پيش آمد. در امتياز ۱۹ – ۱۷ به سود ايران، جونگ مينسو ليبروي كره به سمت زمين ايران حمله و اعتراض كرد كه با واكنش ميلاد عبادي‌پور مواجه شد. همين موضوع بازي را براي دقايقي متوقف كرد و داور بازي نيز به هر دو بازيكن كارت قرمز نشان داد تا بازي ۲۰ – ۱۸ به سود ايران شود. ايران اين ست را هم 25 – 22 با پيروزي پشت سر گذاشت و راهي فينال شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون