• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4472 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳ مهر

ايجاد ۱۵ هزار شغل در كرمانشاه توسط ستاد اجرايي فرمان امام

محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام پس از حضور در استان كرمانشاه و تجديد ميثاق با شهداي انقلاب اسلامي در مراسم آيين افتتاح و بهره‌برداري از طرح‌هاي اشتغالزايي توانمند‌سازي اقتصادي اجتماعي و عمراني اظهار كرد: امروز در سالگرد هفته دفاع مقدس قرار داريم و در اين دفاع استان كرمانشاه يكي از نقاط پر افتخار محسوب مي‌شود. جنگ عراق با ايران و دفاع مقدس ما موجب شد كه بر سر سفره نعمت جنگ بنشينيم و شك نكنيد كه ما در مولفه‌هاي مختلف رهبري امريكا در دنيا يك بخش‌هايي از خاكريز را فتح كرده‌ايم و آن را شكسته‌ايم.

مخبر افزود: در ستاد اجرايي به دنبال آن هستيم كه عدالت را اجرايي كنيم و با ايجاد شبكه‌هاي اجتماعي از همين طبقات متوسط جامعه آخرين خاكريز را نيز از امريكا بگيريم و بتوانيم طبقه پايين جامعه را از لحاظ اقتصادي توانمند كنيم.

او به پويش مشق احسان اشاره كرد و گفت مردم از اين پويش حمايت كردند و حدود ۴۰۰ هزار نفر كمك‌هاي ۲ تا ۵ هزار توماني براي تهيه نوشت‌افزار داشتند؛ اين رويه بايد به كار گرفته شود تا بتوانيم معضلات را پشت سر بگذاريم.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام افزود: روزانه ۱۰۰ طرح كوچك خانگي با ۳۰۰ اشتغال در كشور شكل مي‌گيرد و هم‌اكنون با اعلام اسم و كد ملي مي‌توانيم اين موارد را اعلام كنيم. امروز بايد همه دلسوزان و مسوولان كشور از نهضت اشتغال حمايت و از فرصت ايجاد شده استفاده كنند.

او يادآور شد: امروز معتقديم شبكه ايجاد اشتغال را در حد خودمان اداره مي‌كنيم و مي‌توان گفت كه ۸ هزار روستاي كشور را به يك كارگاه توليدي تبديل كرده‌ايم و اميدواريم بتوانيم بيش از اين در اين مسير پيش برويم.مخبر بيان كرد: در سال ۹۵ كه بنده به اين استان آمدم، قول ايجاد ۱۵ هزار شغل را دادم كه تا به امروز ۱۲ هزار شغل در استان كرمانشاه ايجاد شده و ۳ هزار شغل ديگر نيز تا پايان سال ايجاد مي‌شود.او تاكيد كرد در 3 سال آينده سالي ۵ هزار شغل در استان كرمانشاه ايجاد مي‌كنيم و مجموعه پروژه‌هايي كه در اين استان در دست احداث است 5 هزار پروژه است كه نزديك به ۵ هزار ميليارد ريال ارزش ريالي آن است.او تاكيد كرد: خانواده‌هايي كه داراي 3 معلول هستند كه قريب به يكصد مورد مي‌شوند و بنياد بركت نسبت به تامين خانه آنها اقدام خواهد كرد و تحويل اين افراد داده مي‌شود.

او به اقدامات صورت گرفته در زلزله اخير استان كرمانشاه اشاره كرد و گفت: يكي از دستگاه‌هاي فعال در حادثه زلزله بوديم و كارهاي خوبي صورت گرفته است.او بيان كرد: با مشاركت بنياد مسكن هزار و ۵۰۰ واحد مسكوني را ساخته و يك تعدادي را نيز تجهيز كرده‌ايم.

بنا بر اين گزارش در روز اول سفر رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به استان كرمانشاه 1300 طرح اشتغال‌زايي و 1560 پروژه عمراني بركت در مناطق محروم به‌ ويژه در مناطق زلزله‌زده اين استان مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

رييس ستاد اجرايي فرمان امام همچنين ضمن بازديد از واحد دامداري 2 هزار رأسي پرورش گاو شيري كاوات روانسر از طرح‌هاي مشاركتي و توانمندسازي اقتصادي بركت در شهرستان روانسر، فاز توسعه اين واحد دامي صنعتي را با سرمايه‌گذاري 380 ميليارد ريال و اشتغال‌آفريني براي 325 نفر افتتاح كرد.

 

افتتاح مدرسه بركت نصر توسط رييس ستاد اجرايي فرمان امام

همچنين در اين سفر مدرسه ۱۵ كلاسه بركت نصر با ظرفيت ۳۵۰ دانش‌آموز با حضور رييس ستاد اجرايي فرمان افتتاح شد.

محمد مخبر در دومين روز سفر خود به استان كرمانشاه در جمع دانش‌آموزان اين مدرسه گفت: دانش‌آموزان بدانند كه در آينده مشكلي براي اشتغال نخواهند داشت و ما تلاش مي‌كنيم كه بخشي از مشكل اشتغال در اين منطقه را حل كنيم.او افزود: در جلسه‌اي كه داشتيم، ستاد اجرايي فرمان حضرت امام وعده داد كه مدارس عشايري را در استان كرمانشاه مجهز خواهد كرد و كانكس‌هايي را براي برگزاري كلاس‌هاي درس در منطقه عشايري اين استان تامين مي‌كند.

مخبر بيان كرد: دانش‌آموزان خوب درس بخوانند و آينده كشور را رقم بزنند ما نيز در حوزه اشتغال اقدامات لازم را انجام خواهيم داد.

در ادامه بازوند، استاندار كرمانشاه ضمن تبريك به مناسبت آغاز سال تحصيلي همچنين گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار كرد: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام از اولين روزهاي حادثه زلزله به كمك مردم استان كرمانشاه آمد و جزو اولين نهادهاي كمك‌رسان بود و نخستين كاميون شير خشك نيز توسط اين ستاد به اين استان ارسال شد.استاندار كرمانشاه بيان كرد: ستاد در امر مدرسه‌سازي، خانه‌سازي و بازسازي كمك‌رساني‌هاي بسياري به استان كرمانشاه داشته و حتي براي ساخت مسكن زلزله‌زده‌ها نيز سيمان رايگان توزيع كردند.

بازوند گفت: ستاد اجراي فرمان حضرت امام ورود خوبي نيز به موضوع اشتغال در استان كرمانشاه داشته و قول دادند كه تا 3 سال آينده 15 هزار شغل در اين استان ايجاد كنند و از اين تعداد يك هزار و ۵۰۰ شغل در سرپل ذهاب ايجاد مي‌شود كه اين يك اقدام جهادي است. بنابر اين گزارش مخبر بعد از افتتاح مدرسه بركت نصر در شهرستان سرپل‌ذهاب، چند طرح‌ اشتغال‌زايي خانگي در چند روستاي اين شهرستان را افتتاح كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون