• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4479 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۱ مهر

اين مرد بهاري در پاييزِ پايتخت قهوه مي‌نوشد

پايگاه خبري آزادي روز گذشته اين تصوير را بازنشر كرد و نوشت:«اين تصوير از اسفنديار رحيم‌مشايي، از نزديكان محمود احمدي‌نژاد در شبكه‌هاي احتماعي دست‌به دست مي‌شود، كه او را در يك رستوران نشان مي‌دهد. رحيم‌مشايي به‌ اتهام تبليغ عليه نظام به زندان محكوم شده ‌بود ولي گويا فعلا آزاد است.» همزمان برخي كاربران در حساب كاربري‌ خود ضمن تاكيد بر آزادي مشايي از كافه‌اي در تهران نام برده و مدعي شدند كه او قهوه‌اش را در آن كافه مي‌نوشيده است.

هر چند به نظر مي‌رسد، تعبير «آزادي مشايي» چندان هم دقيق نباشد.چراكه به هر حال مرخصي از زندان، يكي از حقوق معمول هر زنداني است و اگرچه «اعتماد» قادر نيست به طور مستقل تاييد كند كه اين سياستمدار بهاري با دريافت مرخصي قانوني خود از زندان خارج شده اما منطقا اگر غير از اين بود، مسوولان قضايي و امنيتي كشور طور ديگري به اين تصوير و خبر شبكه‌هاي اجتماعي واكنش نشان مي‌دادند؛ حال آنكه لااقل تا زمان تهيه اين گزارش هيچ واكنشي از سوي مقامات مسوول صورت نگرفته است.

در اين ميان البته بخش قابل ‌توجهي از كاربران، بيش از تشكيك در نحوه خروج مشايي از زندان و به‌ جاي طرح پرسش از اينكه آيا او به ‌راستي از حقوق قانوني خود براي دريافت مرخصي استفاده كرده است، در توييت‌ها و پست‌هاي متعددي كه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كردند از زندانيان سياسي، فعالان دانشجويي در بند و كارگران زنداني و ديگر فعالان مدني نوشتند كه با وجود سپري كردن مدت قابل‌ توجهي از دوران محكوميت خود هنوز در دريافت مرخصي با مشكلاتي روبه‌رو هستند. مشكلاتي كه گويا نمي‌توانند خم به ابروي اين سياستمدار بهاري بيندازند و او در آرامش، گوشه‌اي از پايتخت، قهوه مي‌نوشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون