• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4479 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۱ مهر

پيدا و پنهان

مسدود شدن 140 هزار مزاحم پيامكي

آخرين آمار تعداد خطوط شخصي قطع‌شده به دليل مزاحمت پيامكي، حاكي از آن است كه ۱۳۸ هزار و ۹۸۵ خط توسط رگولاتوري مسدود شده است. اين آمار تا ۳ شهريور ماه سال جاري، ۱۳۴ هزار و ۱۴۵ خط بود و اين آمار در سايت رگولاتوري تا ۴ مهر هم ثابت مانده بود. مسدود كردن خطوط شخصي پس از اينكه كسب‌وكارها با مسدود شدن سرشماره‌هاي پيامكي، به ارسال پيامك تبليغاتي با خطوط شخصي اقدام كردند، اتفاق افتاد و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تصميم گرفت سامانه ۱۹۵ را براي مقابله با پيامك‌هاي تبليغاتي كه با شماره‌هاي شخصي ارسال مي‌شوند، راه‌اندازي كند.

 

يك چالش جديد براي كشتيراني ايران

در حالي مهلت سازمان بين‌المللي دريانوردي براي استفاده از سوخت كم سولفور در كشتي‌ها سه ماه ديگر به اتمام مي‌رسد كه نحوه تامين اين سوخت براي شركت‌هاي كشتيراني داخلي مشخص نيست. مساله‌اي كه در صورت غفلت به زودي به يك چالش تبديل خواهد شد. فروردين ماه امسال معاون وقت امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينكه از سال 2020 استفاده كشتي‌ها از سوخت كم سولفور الزامي شده و وزارت نفت بايد اقدامات لازم براي توليد اين سوخت را انجام دهد، گفته بود: موضوع الزامي شدن استفاده از سوخت كم سولفور توسط كشتي‌هاي ايراني را از سال‌هاي گذشته به وزارت نفت اعلام و ابلاغ كرده‌ايم. اين در حالي است كه در ماه‌هاي اخير ترديدهايي به تامين سوخت كم‌سولفور از طريق پالايشگاه‌هاي داخلي وارد شده است.

 

بي اعتنايي پزشكان به جريمه عدم نصب كارتخوان

بر اساس آخرين آماري كه سازمان امور مالياتي از ثبت‌نام دستگاه‌هاي كارتخوان توسط پزشكان ارايه داده است تا پايان مهلت تعيين شده فقط ۳۵ درصد از پزشكان به اين قانون تن داده‌اند. جريمه‌اي كه سازمان امور مالياتي براي اين تخلف آشكار از قانون تعيين كرده است، دو درصد از مجموع درآمد پزشكان در طول يك سال است. به نظر مي‌رسد كه ۶۵ درصد از پزشكاني كه در طرح سامانه‌هاي فروش (كارتخوان هوشمند) ثبت‌نام كرده‌اند خيلي اين جريمه را جدي نگرفته‌اند. اين مساله باعث مي‌شود اين ايده در ذهن شكل بگيرد كه احتمالا جريمه تعيين شده براي پزشكان به اندازه كافي سنگين نبوده است كه اغلب آنها به اين جريمه بي‌اعتنايي كرده‌اند.

 

افت ۶ درصدي صادرات تركيه به ايران

صادرات تركيه به ايران در ماه‌هاي ژانويه تا آگوست سال جاري با افت ۶ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱ ميليارد و ۵۶۷ ميليون دلار رسيده است. صادرات تركيه به ايران كه در ماه‌هاي ژانويه تا آگوست سال قبل 1 ميليارد و 668 ميليون دلار اعلام شده بود در مدت مشابه امسال به 1 ميليارد و 567 ميليون دلار كاهش يافته است. در ماه آگوست 172 ميليون دلار كالا از تركيه به ايران صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 4.8 درصدي داشته است. تركيه در ماه مشابه سال قبل 164 ميليون دلار كالا به ايران صادر كرده بود. آلمان بزرگ‌ترين مقصد صادراتي كالاهاي تركيه در 8 ماهه نخست امسال بوده است. تركيه در اين دوره 10ميليارد و 184 ميليون دلار صادرات به آلمان داشته است.

حمله علي مطهري به يارانه نقدي

علي مطهري با بيان اينكه پرداخت يارانه نقدي به همه مردم كار خوبي نيست، گفت: پرداخت يارانه خلاف اقتصاد مقاومتي است. معني ندارد آخر ماه دولت به مردم پول بدهد، مردم بايد كار كنند و به دولت پول دهند نه اينكه آخر ماه دست‌شان دراز باشد كه دولت چيزي به آنها بدهد. يارانه بايد به اقشار ناتوان و كساني كه مشكل دارند و قدرت كار ندارند پرداخت شود، معني ندارد به مردم سالم يارانه بدهيم. خيلي از افرادي كه يارانه نقدي دريافت مي‌كنند نيازمند نيستند و‌ دولت بايد با قاطعيت نسبت به قطع يارانه اين افراد اقدام كند. دولت در حال حاضر با كمبود بودجه مواجه است و بايد از اين راه بودجه‌اي را تامين كند تا كمكي براي معيشت مردم باشد.

 

قيمت‌هاي دروغين خودرو در سايت‌هاي اينترنتي

«خبرآنلاين» گزارش داد: در حالي كه سايت‌هاي اينترنتي اعلام قيمت، افزايش بين ۵۰۰ هزار تا دو ميليون توماني قيمت‌هاي خودروها را اعلام كردند، رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فعالان صنفي از تداوم روند كاهشي قيمت‌ها در بازار خبر مي‌دهند. فعالان بازار از توقف خريد و فروش در بازار خبر داده و مي‌گويند 10 روز گذشته از پاييز بازار خودرو سكته كرده و ركود عميق‌تر از قبل شده است. بسياري از فعالان اين بازار معتقدند مهم‌ترين دليل توقف خريد و فروش سرعت گرفتن ريزش قيمت‌هاست، چرا كه انتظارات بر كاهش بيشتر قيمت‌ها در روزهاي آتي استوار است.

 

اكوادور از اوپك خارج شد

اكوادور كه يكي از كوچك‌ترين اعضاي اوپك است اعلام كرد به دليل مشكلات مالي، در اول ژانويه سال ۲۰۲۰ اين گروه را ترك خواهد كرد. اين كشور در تلاش براي افزايش توليد نفت خام به منظور كسب درآمد بيشتر است و در موارد متعددي سهميه توليدي كه از سوي اوپك تعيين شده بود را نقض كرده است. وزارت انرژي اكوادور در بيانيه‌اي بدون اشاره به جزييات بيشتر اعلام كرد: اين تصميم بر اساس مشكلات و چالش‌هاي داخلي است كه اين كشور در ارتباط با پايداري مالي بايد به آنها رسيدگي كند. اين اقدام مطابق با برنامه دولت براي كاهش هزينه عمومي و كسب درآمد جديد است.پيش از اين كشورهاي قطر و اندونزي نيز از اوپك خارج شده بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون