• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4483 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۶ مهر

معاونان دانشگاه‌ها در جلسه مشترك با شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام كردند

سوابق تحصيلي مدارس قابل اطمينان نيستند

گروه اجتماعي| سال‌ها است كه موضوع بود و نبود كنكور تبديل به موضوعي براي مصاحبه‌ها، گزارش‌ها و اظهارنظرها شده است. شوراي عالي انقلاب فرهنگي سلسله‌نشست‌هايي براي بررسي چالش‌ها و راهبردهاي كنكور برگزار كرده است تا براي كاهش آسيب و روش‌هاي جايگزين با صاحب‌نظران گفت‌وگو كند. روز گذشته ابراهيم سوزنچي، معاون خط‌مشي‌گذاري و راهبري اجراي ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در يكي از همين نشست‌ها كه با حضور مديران و معلمان مدارس برگزار شده بود، گفت: «١٢ سال تحصيل دانش‌آموزان نبايد در يك فرآيند چهارساعته خلاصه شود و كل آموزش و پرورش را تحت‌تاثير قرار دهد.»

در نشست روز گذشته سوزنچي اعلام كرد كه موضوع كنكور داراي پيچيدگي‌هايي است كه براي حل و اصلاح آن تصميم گرفته شده تا در دوره جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين مساله مورد توجه قرار بگيرد. به گفته او قرار است موسسه‌هاي كنكور هم در اين جلسه‌ها حضور داشته باشند: «شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان يك دستگاه به دور از هيجانات و منافع فردي، گروهي و جناحي به اين مساله نگاه مي‌كند و به همين منظور با ذينفعان مختلف نشست‌هايي برگزار مي‌شود و دو نشست گذشته در روزهاي شنبه و يكشنبه اين هفته درس آموز بود. برخي مي‌گويند چرا با موسسات كنكوري برنامه داريد شايد به نفع خودشان مساله را تمام كنند البته ما شفاف‌سازي در اين زمينه خواهيم داشت و مساله را شفاف حل مي‌كنيم.»

نشست ديگر با همين موضوع با حضور دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روسا و معاونان آموزشي برخي دانشگاه‌هاي بزرگ برگزار شد. به نظر مي‌رسد كه موضوع پذيرش از نگاه دانشگاه‌ها بايد روي نحوه پذيرش در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا متمركز شود چون به قول معاون آموزشي دانشگاه شهيد بهشتي براي كنكور كارشناسي نمي‌توان كاري كرد: «به نظر من، براي كنكور كارشناسي نمي‌توان كاري كرد چراكه نمي‌توان با سوابق تحصيلي دانش‌آموز پذيرش كرد و سوابق آموزش و پرورش قابل اتكا نيست.» معاون دانشگاه صنعتي اميركبير هم روي موضوع تحصيلات تكميلي تاكيد داشت: «مشكلات در كنكور زياد است، بايد حاشيه‌ها را كنار بگذاريم و آنچه در اختيار ما است را عملياتي كنيم. معضل ما در حال حاضر پذيرش در مقطع كارشناسي ارشد و سپس دكترا است، دانشگاه‌ها در كارشناسي ارشد هيچ نقشي براي انتخاب دانشجو ندارند. ما بايد براي كنكور كارشناسي ارشد يك ترازي را قرار دهيم و اگر از آن تراز پايين‌تر بود، دانشجو را پذيرش نكنيم.» موضوع واقعي نبودن معدل‌هاي دوره دانش‌آموزي و قابل اعتماد نبودن آنها براي اتكاي دانشگاه‌ها در صحبت‌هاي معاون آموزشي دانشگاه اصفهان و مدير دفتر برنامه‌ريزي و توسعه دانشگاه فردوسي مشهد هم تكرار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون