• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4483 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۶ مهر

فوتبال اروپا در هفته‌اي كه گذشت

يووه به صدر بازگشت، سيتي لغزيد

هفته‌اي كه پشت سر گذاشتيم، آبستن حوادث فوتبالي بي‌شماري بود و ليگ‌هاي معتبر اروپايي در حال شناختن مدعيان اصلي قهرماني هستند. در آلمان فاصله رده اول تا هشتم 4 امتياز است و هر آينه ممكن است تيم صدرنشين با تيم هفتم جدول جاي‌شان عوض شود. در فوتبال انگليس ليورپول فاصله‌اي معنادار با تيم دوم جدول ايجاد كرده و سخت است امسال مدعي ديگري براي قهرماني جزيره پيدا كرد. در اسپانيا بارسا از آن روند سينوسي فاصله گرفته و به يك قدمي رئال مادريد رسيده است. در سري ‌آ يوونتوس موفق شد دربي ايتاليا را با پيروزي در سن‌سيرو به پايان برساند و بالاخره به صدر جدول برگشت. در ادامه نگاهي جزئي‌تر به اين ليگ‌ها خواهيم داشت

ليز خوردن هم دردي از سيتي دوا نمي‌كند

ليورپول چند فصل پيش در آستانه قهرماني بعد از ربع قرن بود اما استيون جرارد ليز خورد و توپ از دست رفت و چلسي به گل رسيد و وعده قهرماني سرخ‌هاي مرسي‌سايد مثل هر سال به سال بعد افتاد. امسال اما گويا آن سال بعد موعود است و ليورپول تا انتهاي هفته هشتم با 8 امتياز فاصله نسبت به تيم دوم جدول در صدر ايستاده و تنها اتفاقات عجيب فوتبالي مي‌تواند تيم آماده يورگن كلوپ را از صدر پايين بكشد. ليورپول شنبه عصر در حالي كه بهترين بازي‌اش را ارايه نداد، موفق شد لسترسيتي چهارم جدولي را در واپسين لحظات از پيش رو بردارد تا به روند بردهاي پياپي ادامه بدهد. يكشنبه عصر سيتي كه در تعقيب ليورپول است مقابل در ورزشگاه اتحاد مقابل ولورهمپتون، غول‌كش فصل گذشته ليگ انگليس با نتيجه دو بر صفر شكست خورد تا تحقق هت‌تريك قهرماني چيزي شبيه به معجزه باشد. تاتنهام اين هفته با 3 گل به برايتون باخت و همتاي اين تيم در كسب نتايج بد، يعني منچستريونايتد نيز كه از رقابت با اسپرز جا نماند با قبول شكست مقابل نيوكاسل به رده دوازدهم جدول سقوط كرد. چلسي كه شروع خوبي با فرانك لمپارد در اين فصل نداشت، موفق شد با نتيجه چهار بر يك ساوتهمپتون را شكست بدهد. آبراهام با گل‌زني در اين مسابقه به 8 گل در 8 مسابقه رسيد و در كنار آگوئرو در صدر جدول گل‌زنان قرار دارد. آرسنال با پيروزي مقابل بورن‌موث به رده سوم جدول صعود كرد. منچستريونايتد تنها 2 امتياز با منطقه سقوط فاصله دارد و فاصله‌اش با منطقه كسب سهميه ليگ قهرمانان اروپا 5 امتياز است. سولسشاير در وضعيت بدي گرفتار شده و بعيد نيست در روزهاي آتي خبر اخراجش را بشنويم.

بازگشت به خانه در سن ‌سيرو

هفته هفتم ليگ برتر فوتبال ايتاليا موسوم به سري‌آ با پيروزي سخت و نفس‌گير ميلان مقابل جنوا آغاز شد. هرچند اين پيروزي هم نتوانسته شايعات در مورد بركناري جامپائولو را متوقف كند و رسانه‌هاي ايتاليايي هر ساعت آلترناتيوي جديد براي هدايت روسونري مطرح مي‌كنند. روز يكشنبه ناپولي مقابل تورينو متوقف شد. در همين روز آ.اس رم برابر كالياري به نتيجه‌اي بهتر از تساوي دست پيدا نكرد؛ لاتزيو هم برابر بولونيا با تساوي دو گله متوقف شد و اين طور كه مشخص است، جنگ سهميه ليگ قهرمانان اين فصل در سري ‌آ بسيار داغ خواهد بود. اما مهم‌ترين بازي اين هفته فوتبال ايتاليا در سن‌سيرو و خانه تيم اينترميلان برگزار شد. افعي‌هاي ميزبان بازي را بهتر آغاز كردند اما اين يوونتوس با ساري‌بال بود كه بر تاكتيك‌هاي كونته فائق آمد و موفق شد در نهايت با نتيجه دو بر يك از سد نراتزوري عبور كند. بيانكونري‌ها ابتدا با گل پائولو ديبالا پيش افتادند اما ماريتنز از روي نقطه پنالتي موفق شد، بازي را به تساوي بكشاند. در حالي كه در اين مسابقه همه ‌چيز مساوي بود، گونسالو ايگواين قدرت و شم گل‌زني فوق‌العاده‌اش را ثابت كرد و با به ثمر رساندن يك گل تماشايي، بازي را دو بر يك به نفع يووه كرد تا بانوي پير بالاخره به صدر جدول بازگردد. اينتر كونته كه يكي از بهترين شروع‌هاي سال‌هاي اخير را داشته، كار سختي براي جبران اين شكست و رسيدن دوباره به يوونتوس دارد.

بازگشت لاليگا به مود هميشگي

مانند فصل گذشته اين فصل هم لاليگا شروع جذابي داشت و تيم‌هاي بزرگ در كسب نتيجه چندان موفق عمل نكردند؛ اما هر چه از مسابقات مي‌گذرد، مدعيان كلاسيك اين ليگ دوباره جايگاه‌هاي اول جدول را تصاحب كرده‌اند. رئال مادريد كه تا هفته هشتم تنها تيم بدون شكست اين ليگ بوده در يك بازي سخت مقابل گرانادا در ورزشگاه سانتياگو برنابئو با نتيجه 4 بر 2 به پيروزي رسيد. رئال ابتدا با گل‌هاي بنزما، ادن هازارد و لوكا مودريچ با 3 گل از حريف پيش افتاد اما تعلل آرئولا يك پنالتي تقديم حريف كرد و با گل كردن اين پنالتي و به ثمر رساندن يك گل ديگر از روي ضربه كرنر، فاصله به حداقل رسيد. اما اين خامس رودريگس بود كه در يك ضد حمله موفق به باز كردن دروازه حريف براي چهارمين بار شد و پيروزي رئال را مسجل كرد. رئال با اين پيروزي به هجدهمين امتياز از 8 بازي رسيد و در صدر جدول لاليگا قرار گرفت. تيم تعقيب‌كننده رئال بارسلوناست كه اين هفته به 16 امتياز رسيد. بلوگرانا در نيوكمپ در شب طلايي مهاجم‌هايش موفق شد با 4 گل از سد سويا عبور كند. ويدال، دمبله، سوارس و مسي گل‌هاي بارسا در اين مسابقه را به ثمر رساندند و عثمان دمبله در دقايق پاياني بازي از زمين مسابقه اخراج شد. مسي در اين مسابقه باز هم از روي ضربه ايستگاهي دروازه حريف را باز كرد. مسي در طول 4 فصل گذشته از تمام تيم‌هاي بزرگ حاضر در 5 ليگ معتبر اروپايي گل‌هاي بيشتري به اين طريق زده است. اتلتيكو مادريد با تساوي بدون گل مقابل وايادوليد متوقف و 15 امتيازي شد تا در رده سوم جدول جاي بگيرد.

بوندس ‌ليگا جذاب‌تر از هميشه

سطح اول فوتبال آلمان كه مدت‌هاست تحت سلطه بايرن مونيخ است، اين فصل اوضاع جديدي را تجربه مي‌كند و با ضعف بايرن، تيم‌هاي جديدي به عنوان مدعي عرض اندام كرده‌اند. بروسيا مونشن گلادباخ از 7 بازي ابتداي فصل 16 امتياز كسب كرده و صدرنشين مسابقات است. گلادباخي‌ها اين هفته با نتيجه 5 بر يك آگسبورگ را شكست دادند تا اين تيم را به رده چهاردهم تبعيد كنند و خودشان صدرنشين شوند. وولفسبورگ تيم دوم جدول است كه 15 امتياز دارد و اين هفته يك بر صفر يونيون برلين را شكست دادند. بايرن مونيخ به همراه 4 تيم ديگر فرايبورگ، لايپزيك، شالكه و لوركوزن 14 امتيازي هستند و اوج هيجان در رده‌هاي بالاي جدول را رقم زده‌اند. به تمام اينها اضافه كنيد كه دورتموند 12 امتيازي هم در تعقيب آنهاست. بايرن مونيخ كه اين هفته در ليگ قهرمانان موفق شد با نتيجه عجيب 7 بر 2 تاتنهام را شكست بدهد در ليگ آلمان مقابل هوفن‌هايم با نتيجه دو بر يك در خانه شكست خورد. دورتموند هم با نتيجه تساوي دو گله مقابل فرايبورگ متوقف شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون