• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4484 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۷ مهر

خبر

ماجراي ترور قاسم سليماني به روايت دادستان كرمان

دادخدا سالاري، دادستان عمومي و انقلاب مركز استان كرمان جزييات طرح ترور سرلشكر سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه را تشريح كرد و گفت: «عناصر اصلي تيم ترور سرلشكر سليماني ظرف كمتر از 10 ساعت دستگير شدند.» به گزارش مهر، دادخدا سالاري توضيح داد: «با توجه به اشراف كامل اطلاعاتي سازمان اطلاعات سپاه و با احكام و دستورات قضايي تمامي عناصر اصلي و محوري تيم ترور، همزمان با تاسوعا و عاشوراي حسيني ظرف كمتر از 10 ساعت در چندين نقطه مختلف مورد ضربه قرار گرفتند و دستگير شدند.» دادستان عمومي و انقلاب كرمان با اشاره به اينكه اين پروژه صرفا در مرحله طراحي باقي نمانده بود، اعلام كرد: «تمامي عمليات اجرايي اين پروژه از قبيل جذب جاسوس، آموزش آنان، تهيه سلاح و مهمات و مواد منفجره و وسايل و تجهيزات ارتباطي و نظامي در سطح وسيع و گسترده تهيه و از سوي پشتيبانان طرح از طريق يكي از مرزها به داخل كشور منتقل و آماده بهره‌برداري بود.» او ادامه داد: «سازمان اطلاعات سپاه از شش ماه قبل از دستگيري اعضاي اين تيم ترور اقدامات و فعاليت‌هاي اين تيم را در خارج و داخل كشور به صورت شبانه روزي مورد رصد اطلاعاتي قرار مي‌داد.» اعضاي تيم پروژه ترور به اتهام مشاركت در اقدام عليه امنيت داخلي و خارجي كشور، محاربه و كمك به سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي بيگانه و متخاصم تحت تعقيب قضايي قرار گرفته‌اند.» پيش از اين نيز حسين طائب، رييس سازمان اطلاعات سپاه پنجشنبه 11 مهر از طرح ترور ناموفق قاسم سليماني خبر داده ‌بود.

حمايت «اتحاد ملت» از ورود زنان به ورزشگاه‌ها

حزب اتحاد ملت به مناسبت حضور زنان در ورزشگاه آزادي بيانيه‌اي منتشر كرد. به گزارش پايگاه خبري امتداد، اعضاي اين حزب در بيانيه مذكور نوشتند: «سرانجام پس از سال‌ها مطالبه‌گري و انتظار، درهاي ورزشگاه آزادي دو روز ديگر به روي زنان ايراني گشوده مي‌شود تا زناني كه موفق به خريد بليت شده‌اند، بتوانند بدون گزينش براي تماشاي بازي تيم ملي كشورشان به ورزشگاه بروند.» در اين بيانيه همچنين اين سوالات مطرح شد كه: «ما در عين حال پاسخگويي به اين سوال‌ را هم ضروري مي‌دانيم كه چرا تحقق چنين مطالبه‌اي كه با هيچ كدام از موازين ديني و قانوني كشور مغايرتي ندارد، بايد تا اين حد به طول بينجامد و چرا تا اين حد با آن سختگيرانه برخورد شود كه دختري جوان، زنده‌ياد سحر خداياري، كه خاطره او در اين روزهاي شادي ورود زنان به ورزشگاه‌ها با ماست، خود را به آتش بكشد؟ چرا نبايد مطالبه حضور زنان در ورزشگاه‌ها پيش از آنكه موضوع محافل ورزشي خارج از كشور شود و فدراسيون جهاني فوتبال رسما در مورد آن اعلام موضع و ورود كند، محقق شود؟ كدام مصلحتي ايجاب مي‌كند كه خواسته زنان كه نيمي از پيكره جامعه هستند، تنها پس از چنين فراز و فرودهايي تحقق يابد؟» همچنين در اين بيانيه آمده است: «در حال حاضر نرخ بيكاري زنان در ايران دو برابر مردان است و در حالي كه در اكثر نظرسنجي‌ها اولين مطالبه زنان اشتغال است، زنان دو برابر مردان پشت درهاي كسب فرصت‌هاي شغلي مي‌مانند. در حال حاضر تنها شش درصد از نمايندگان مجلس زن هستند. علاوه بر اين زنان در ميان وزرا، شوراي نگهبان، مجمع تشخيص مصلحت و ساير نهادهاي تصميم‌گيرنده براي زندگي‌شان حضور ندارند. قوانين مربوط به خانواده از جمله قوانين طلاق، حضانت، حق اشتغال، خروج از كشور، ارث و... بدون در نظر گرفتن امكان خوانش جديد و متناسب با شرايط زمان و مكان و تغييرات اجتماعي از متون ديني، يك طرفه و با ناديده گرفتن حق زنان تنظيم شده است.» اعضاي حزب اتحاد ملت با تاكيد بر مواردي چون تعيين تكليف و اصلاح سن قانوني ازدواج و منع ازدواج كودكان و انتخاب سبك زندگي و پوشش نوشته‌اند: «‎مجموع اين مطالبات معطوف به حقوق اجتماعي، فرهنگي و سياسي زنان ايراني، مورد حمايت حزب اتحاد ملت ايران اسلامي است و تا تامين آنها، خود را در كنار همه زنان و مردان برابري‌خواه و عدالت‍جوي ايراني مي‌داند كه براي محو همه مصاديق تبعيض، تلاش صادقانه و خالصانه مي‌كنند.»

هزار و 800 هزار ميليارد تومان يارانه پنهان وجود دارد

اسدالله عباسي، سخنگوي هيات رييسه مجلس با اشاره به جلسه‌اي در مورد يارانه‌ها گفت: «يارانه‌ها به چند گروه تقسيم مي‌شوند. 100 هزار ميليارد تومان آن از بودجه سنواتي به صورت نقدي پرداخت مي‌شود، بخشي از آن حكمي دارد ولي مبالغش پيش بيني نشده است كه حدود 140 هزار ميليارد تومان است و بخشي 73 هزار ميليارد تومان تسهيلات است كه از طريق بانك‌ها پرداخت مي‌شود و بين هزار و 300 هزار ميليارد تومان تا هزار و 800 هزار ميليارد تومان هم يارانه پنهان است.» به گزارش تسنيم، او ادامه داد: «قيمت حامل‌هاي انرژي مثل نفت، گازوييل، بنزين، نفت گاز و آب و برق به نسبت فوب خليج‌فارس ارزان در اختيار مردم قرار مي‌گيرد ولي عادلانه توزيع نمي‌شود. به طوري كه مصرف انرژي ثروتمندان 23 برابر بيشتر از ساير اقشار است. يا در مورد يارانه دارو مصرف ثروتمندان 19 و نيم درصد بيشتر است و اين نيازمند ساماندهي است.»

آغاز فعاليت انتخاباتي مجمع نيروهاي خط امام(ره)

يك عضو مجمع نيروهاي خط امام از وارد شدن تشكل سياسي متبوع خود به موضوع انتخابات در جلسات اخير شوراي مركزي خبر داد و گفت: «نظر ما شركت در انتخابات است اما بايد ببينيم فيلتر شوراي نگهبان در اين زمينه چگونه عمل مي‌كند.» به گزارش ايسنا؛ قاسم مهرزاد صدقياني درباره آخرين فعاليت‌هاي مجمع نيروهاي خط امام براي انتخابات مجلس اظهار كرد: «جلسات شوراي مركزي به صورت مرتب برگزار مي‌شود و در جلسه اخير نيز كميته انتخابات ما تشكيل شد. همچنين راجع به موضوع انتخابات و وضعيت كلي كشور و خط مشي اصلاح‌طلبان شوراي سياستگذاري نيز بحث و تبادل نظر انجام شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون