• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4484 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۷ مهر

از معرفي 93 فيلم در اسكار خارجي تا نمايشگاهي از آثار «سلينجر»

فرشچيان و بيضايي تجليل مي‌شوند

گروه فرهنگ و هنر

 

 

 

ركورد ۹۳ كشور در اسكار خارجي ۲۰۲۰

امسال در مجموع ۹۳ كشور نمايندگان خود را براي رقابت در شاخه بهترين فيلم خارجي جوايز سينمايي اسكار به آكادمي معرفي كردند تا ركوردي جديد در شمار كشورهاي شركت كننده در اين شاخه به ثبت برسد. آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي اسكار پس از بررسي تمامي آثار فهرست رسمي فيلم‌هاي واجد شرايط رقابت در شاخه بهترين فيلم بين‌المللي جوايز سينمايي اسكار را منتشر و اعلام كرد. كميته اسكار سينماي ايران نيز امسال مستند «در جست‌وجوي فريده» به كارگرداني مشترك كوروش عطايي و آزاده موسوي را به عنوان نماينده ايران در اين رويداد سينمايي برگزيد.

 

تجليل از فرشچيان و بيضايي در «چله عشق»

از هنرمنداني كه درباره واقعه عاشورا اثري ماندگار و شاخص خلق كرده‌اند، در مراسمي با عنوان «چله عشق» تجليل مي‌شود. همزمان با ايام ماه صفر و اربعين حسيني، آيين «چله عشق» با هدف تجليل از هنرمنداني كه طي ۱۰۰ سال اخير در حوزه واقعه عاشورا آثار ماندگاري خلق كرده‌اند، برگزار خواهد شد. در اين مراسم از خالقان ۴۰ اثر برجسته‌اي كه در گونه‌هاي مختلف فرهنگي و هنري مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تاليف و پژوهش، هنرهاي تجسمي و ترسيمي، هنرهاي دراماتيك، موسيقي و ادبيات توليد شده، تجليل مي‌شود. از جمله ۴۰ هنرمندي كه در اين آيين تجليل خواهند شد، آيين «چله عشق» كه به همت سازمان اسناد و كتابخانه ملي تدارك ديده شده، ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸ همزمان با ۲۲ ماه صفر در تالار قلم مركز همايش‌هاي اين سازمان برگزار خواهد شد.

 

مزايده نامه‌ «جين آستين» به خواهرش

نامه‌اي از «جين آستين» خطاب به خواهرش «كاساندرا» كه براي يك قرن در يك مجموعه خصوصي نگهداري مي‌شد در حراجي بونهامس به فروش گذاشته مي‌شود. از ۳۰۰۰ نامه نوشته ‌شده توسط «آستين» تنها ۱۶۱ عدد آنها باقي‌ مانده كه ۹۵ عدد از اين مجموعه نامه‌ها به «كاساندرا» ‌نوشته شده است. اين نامه‌ چهارصفحه‌اي كه قرار است در روزهاي آينده به مزايده گذاشته شود به شانزدهم سپتامبر سال ۱۸۱۳ يعني كمي پس از نگارش رمان «غرور و تعصب» بازمي‌گردد.

 

نمايشگاهي از آثار و اموال «سلينجر»

كتابخانه عمومي نيويورك مجموعه‌اي از آثار ادبي و اموال شخصي «جي. دي. سلينجر» را به مدت سه ماه به نمايش مي‌گذارد. به گزارش ايسنا و به نقل از گاردين، اين نمايشگاه بزرگ كه بازديد از آن براي عموم مردم آزاد خواهد بود، مجموعه‌اي از اموال شخصي و آثار ادبي اين نويسنده، از نسخه اصلي تايپ ‌شده «ناتور دشت» تا قفسه‌اي از كتاب‌هاي كتابخانه شخصي او را به نمايش خواهد گذاشت. اين نمايشگاه كه به همت پسر و همسر سلينجر برگزار مي‌شود از هجدهم اكتبر آغاز به كار مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون