• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4484 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۷ مهر

خبرخوان

نيمي از ارز حاصل از صادرات به كشور بازگشت

وزير امور اقتصادي و دارايي عنوان كرد كه صادرات غيرنفتي كشور در ۱۸ ماه گذشته ۶۱ ميليارد دلار بود كه حدود ۲۷ ميليارد دلار (معادل ۴۵ درصد) آن به كشور بازگشت. فرهاد دژپسند در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه 40 هزار ميليارد تومان فرار مالياتي در كشور وجود دارد، افزود: چگونه است كه يك معلم در روستايي دورافتاده بابت اينكه حقوقش از ميزان معافيت مالياتي بالاتر است، ماليات مي‌پردازد اما برخي اصناف، گروه‌ها و فعالان از پرداخت ماليات استنكاف مي‌كنند؟ او افزود: براي موديان مالياتي خوش‌حساب به زودي بخشنامه‌اي به منظور ايجاد مسير سبز ارايه خدمات صادر خواهد شد.

 

عباس ايرواني در وب‌سايتش خود را چگونه معرفي مي‌كند؟

عباس ايرواني كه دادگاه او را به دست‌درازي به چهار هزار ميليارد تومان از اموال بيت‌المال متهم كرده و ادعا شده كه با ايجاد شبكه گسترده‌اي از ارتباطات فاسد و رشوه، قطعات چيني را به نام توليد داخل به خودروسازها فروخته است؛ در وب‌سايت شخصي خود مدعي شده كه در زمان دفاع مقدس قطعات موتورسيكلت توليد مي‌كرده است. بر اساس اطلاعات اين وب‌سايت، او سپس با خريدن كارخانه پيستون‌سازي تبريز از دولت كه آن روزها براي واگذاري عرضه شده بود، وارد مرحله جديدي از فعاليت اقتصادي مي‌شود.

 

ابلاغ قيمت‌هاي جديد نان در شهرستان‌هاي استان تهران

يدالله صادقي، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، جديدترين تصميمات درباره قيمت عرضه نان در شهرستان‌هاي تهران را اعلام كرد كه بر اساس تصميمات تازه، با احتساب آرد يارانه‌اي، نان بربري با وزن چانه ۵۱۰ گرمي به قيمت ۱۰۰۰، سنگك با وزن چانه ۵۶۰ گرم معادل ۱۲۰۰، تافتون با وزن چانه ۲۳۰ گرم به بهاي ۵۵۰ و نان لواش با وزن چانه ۱۴۰ گرم به قيمت ۳۰۰ تومان عرضه خواهد شد. شهرستان ري و شميرانات از اين قيمت‌ها مستثني هستند.

 

تاخير 3 ماهه در راه‌اندازي نخستين كشتي بوشهر- قطر

 

نخستين خط كشتيراني باري-مسافري بوشهر-دوحه، در شرايطي به گفته مديركل بنادر و دريانوردي استان بوشهر تا پايان آبان ماه افتتاح مي‌شود كه اين پروژه اگر مجددا به زمان ديگر موكول نشود، با تاخير سه ماهه مواجه شده است. اين خط كشتيراني قرار است در طول هر هفته دو مرتبه سفر بين بوشهر و دوحه را تجربه كند و به صورت باري- مسافري (رورو-پسنجر) فعاليت خواهد كرد.

 

قيمت ۱۰۰ قلم كالاي پرمصرف روزانه رصد مي‌شود

 

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه در حال حاضر قيمت ۱۰۰ قلم كالاي پرمصرف روزانه رصد مي‌شود، گفت: قيمت ۹۲ قلم كالا در ماه گذشته تغيير نداشت يا كاهشي بوده است. رضا رحماني اضافه كرد: قيمت برخي كالاها مانند چاي خشك نيز تحت تاثير واردات است كه اقدامات لازم براي تامين آن انجام شده است.

 

ريزش6 هزار واحدي شاخص بورس

بورس تهران در روز گذشته و در ادامه هفته نه چندان مطلوبي كه تا اينجاي كار پشت سر گذاشته‌ايم، افتي بيش از شش هزار واحد را تجربه كرد و در كانال 314 هزار متوقف شد. بيشترين تاثير منفي بر نماگر بازار را در ابتدا گروه بانك و به ويژه نماد وبملت گذاشت و پس از آن اكثر نمادهاي اين گروه با فشار عرضه روبه‌رو شدند. در اين بين گروه پالايشي بيشترين تاثير مثبت را در شاخص كل بورس گذاشت.

 

تحريم ۲۸ شركت چيني توسط امريكا

امريكا به بهانه نقض حقوق بشر در شينجيانگ چين، ۲۸ شركت تكنولوژي چيني را از خريد كالاهاي ساخت امريكا منع كرد تا يك روز مانده به آغاز دور بعدي مذاكرات تجاري، جنگ تجاري را تشديد كند. ويلبور راس، وزير تجارت امريكا اعلام كرد كه وزارتخانه او ۲۸ شركت چيني، شامل ۸ شركت تكنولوژي هوش مصنوعي و ۲۰ نهاد دولتي را به ليست سياه خود اضافه مي‌كند و به اين ترتيب، شركت‌هاي امريكايي براي معامله با آنها بايد از دولت مجوز دريافت كنند.

 

ارزش هر برگ سهام عدالت ۵ ميليون تومان شد

عليرضا صالح، رييس سازمان خصوصي‌سازي گفت: با توجه به تغييرات نرخ ارز از بيش از ۱۲ سال پيش كه سهام عدالت واگذار شد و ارزش سهام‌ شركت‌هايي كه در سبد سهام عدالت قرار دارند در حال حاضر با يك حساب سرانگشتي مي‌توان تخمين زد كه هر برگ سهام عدالت در صورت عرضه، حدود ۵ ميليون تومان ارزش خواهد داشت. به گفته او، ارزش سهام شركت‌هايي كه در حال حاضر در سبد سهام عدالت قرار دارد حدود ۲۰۰ هزار ميليارد تومان تخمين زده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون