• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4487 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۱ مهر

پيدا و پنهان

هجوم شهروندان كشورهاي عربي براي خريد ويلا در شمال ايران

«ايلنا» به نقل از محمدجواد جمالي‌نوبندگاني نايب‌رييس ‌كميسيون امنيت ملي از هجوم خارجي‌ها و به‌ويژه شهروندان كشورهاي عربي براي خريد ويلا و زمين در شهرهاي شمالي ‌كشور خبر داده و افزوده است: بسياري از افراد خارج كشور و اعراب ويلاهايي را به نام ايراني‌ها و افراد بومي در شمال كشور خريداري مي‌كنند. باتوجه به اينكه شاهد افزايش قيمت زمين در شمال كشور هستيم اما فروش زمين در مناطق شمال كشور به اعراب با هماهنگي مقامات محلي انجام مي‌شود.

بازار تاير، در اختيار چيني‌ها

مصطفي تنها، سخنگوي انجمن تاير با اشاره به ورود تايرهاي سنگين فاقد كيفيت به كشور گفت: با لغو ضوابط واردات تاير سنگين بازار دو دستي دراختيار تايرهاي بي‌كيفيت چيني قرار گرفته است. به گفته او، ورود تايرهاي سنگين فاقد كيفيت باعث شد تا در مرداد ماه امسال اتحاديه كارفرمايان كاميون‌داران نامه شكايت خود را به سازمان حمايت ارسال و اعلام كنند با ورود تايرهاي سنگين فاقد كيفيت بازار مختل شده و مشكلات زيادي براي آنها به وجود آمده است.

خوش‌چهره: احمدي‌نژاد مي‌خواست پول توزيع كند

محمد خوش‌چهره، دانشيار دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران كه سال ۱۳۸۴ به عنوان يكي از اعضاي ستاد محمود احمدي‌نژاد در انتخابات رياست‌جمهوري حضور فعالي داشت با انتقاد از سياست‌هاي اقتصادي رييس‌جمهور سابق ايران گفت: احمدي‌نژاد مي‌خواست توزيع پول كند. توزيع پول يك اقدام پوپوليستي است كه در دنيا به عنوان يك سياست اقتصادي پذيرفته‌ شده نيست، فقط در كشورهاي امريكاي لاتين، هر جا به راي مردم نياز داشته باشند، پول ميان مردم توزيع مي‌كنند. احمدي‌نژاد هم براي مرحله دوم انتخابات اين كار را صورت داد، در دولت‌هاي بعد هم جلوي اين اقدام گرفته نشد. ما بارها گفتيم اين راه كمك به فقرا نيست و نبايد مردم را تنبل و فراري از كار كرد.

كاهش ۹.۴درصدي فروش خودروساز ژاپني در امريكا

ميزان فروش خودروهاي ژاپني سوبارو در بازار امريكا با يك كاهش ۹.۴ درصدي مواجه شده و به ۵۱ هزار و ۶۵۹ دستگاه رسيده است. سوبارو به عنوان يكي از معروف‌ترين برندهاي خودروسازي ژاپن، سهم قابل توجهي از فروش خودرو در جهان به خصوص در امريكاي شمالي را داراست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون