• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4487 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۱ مهر

انتقاد رييس سازمان محيط‌زيست از درخواست يك خودروساز

عيسي كلانتري رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست با انتقاد از عملكرد برخي مديران در حوزه محيط‌زيست، اظهار كرد: يكي از مديران خودروساز نامه نوشته كه به دليل تحريم‌ها ما را از نصب فيلتر روي خودروهاي ديزلي معاف كنيد. برخي از اين مديران منافع شخصي و شركتي خود را به منافع عمومي ترجيح مي‌دهند و به‌درستي آموزش نديده‌اند.

به گزارش ايسنا، كلانتري روز گذشته در همايش مديريت سبز در سازمان برنامه و بودجه كه با حضور وزير علوم و جمع زيادي از دانشگاه‌ها و رييس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با انتقاد از نحوه‌ آموزش مديران در حوزه مديريت سبز و محيط‌زيست در دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه در برخي موارد شاهديم كه برخي مديران ما به‌ خوبي در اين حوزه آموزش نديده‌اند و ما مي‌خواهيم كه بيشتر دانشگاه‌ها دانشجوي زيست‌محيطي تربيت كنند. او با اشاره به نوع رفتار برخي مديران در سازمان‌ها و شركت‌ها كه به ضرر محيط‌زيست تمام مي‌شود، اظهار كرد: يكي از مديران خودروساز اخيرا نامه نوشته كه ما را به دليل تحريم‌ها و هزينه‌هايي كه
به همراه دارد از نصب فيلتر روي خودروهاي ديزلي معاف كنيد. جالب اينجاست كه 6 سال تحريم نبوديم فيلتر نصب نمي‌كردند، الان كه حدود يك سال است تحريم هستيم هم مي‌خواهند كه اين كار را نكنند.

رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست ادامه داد: اين درحالي است كه ۶۰درصد آلودگي هوا در 5 ماهه آخر سال متاثر از خودروهاي ديزلي است اما باز هم در اين رابطه سوء‌استفاده‌هايي وجود دارد. برخي از اين مديران بيش از آنكه به فكر منافع عمومي باشند به فكر منافع شخصي و شركتي هستند و دليل آن هم به نبود آموزش صحيح برمي‌گردد.

كلانتري با بيان اينكه بايد سطح توقع ما از بهبود محيط‌زيست با عملكرد مطابقت داشته باشد، گفت: ما سالي ۰.۰۳ ميلي‌متر خاك ايجاد مي‌كنيم در حالي كه ۰.۷ ميلي‌متر از بين مي‌رود. از سوي ديگر در
۴۰ سال اخير جهان 7 درجه سانتي‌گراد گرم شده اما در 3 سال گذشته ايران ۱.۵ درجه گرم‌تر شده است پس در اين شرايط مديران ما كه آموزش ديده دانشگاه‌هاي خود هستند بايد ياد بگيرند كه چگونه در جهت حفظ محيط‌زيست حركت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون