• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4490 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۴ مهر

روزهاي نه‌چندان آسان جنتلمن ايتاليايي

ضعف در دفاع و حمله، حال اين روزهاي استقلال

آرمان صالحي

 

 

آبي‌پوشان تا اينجاي ليگ نوزدهم به‌طور ميانگين در هر ديدار تنها يك گل به ثمر رسانده‌اند و بيش از گل زده، گل دريافت كرده‌اند كه نشان مي‌دهد حال خط حمله و دفاع اين تيم خوب نيست. هر چند كه بايد بپذيريم آبي‌ها خوش شانس هم نبوده‌اند؛ از دست دادن امتيازات در دقايق آخر و مصدوميت‌ها، گوياي اين امر است.

 

دياباته به جام حذفي نمي‌رسد

شيخ دياباته مهاجم آبي‌پوشان كه در جريان ديدار مقابل نفت مسجد سليمان از ناحيه دنده آسيب ديد و در نيمه اول همان بازي زمين مسابقه را ترك كرد، مراحل درماني‌اش را سپري مي‌كند، اما با اين وجود شانس زيادي براي مورد استفاده قرار گرفتن مقابل فجر سپاسي در جام حذفي ندارد. با مصدوميت دياباته و طلسم گلزني ساير مهاجمان، مديران باشگاه به تكاپو افتادند تا بتوانند يك مهاجم كامل جذب كنند.

 

گري هوپر نيامد

سرانجام مديريت آبي‌ها بعد از هفته‌ها به اين نتيجه رسيد كه ‌گري هوپر با سابقه بازي در ليگ‌هاي اسكاتلند و انگليس مي‌تواند به نحوي راهگشاي خط آتش استقلال باشد. اين مهاجم ۳۱ ساله انگليسي كه در تيم‌هايي مثل سلتيك، نورويچ و شفيلد‌ونزدي سابقه بازي دارد و پس از جدايي از شفيلد، بدون تيم مانده، در ۵۵۰ بازي‌ كه از سال ۲۰۰۴ تاكنون انجام داده، ۲۲۶ گل زده و ۶۰ پاس گل هم داده است. با اين حال حضور اين بازيكن در اردوي آبي‌پوشان به سرانجام نرسيد و انتقال او لغو شد.

 

دانشگر مهاجم شد

نياز به مهاجم در استقلال تا جايي رفته است كه سرمربي ايتاليايي در ديدار دوستانه اخير آنها از يك مدافع به عنوان مهاجم استفاده كرد. استقلال در بازي دوستانه تيم ميلاد مهر را با نتيجه 3 بر صفر شكست داد و محمد دانشگر با دستور استراماچوني در 20 دقيقه پاياني بازي در پست مهاجم بازي كرد. حضور دانشگر در پست مهاجم در دقايق پاياني بازي جواب هم داد، چراكه اين بازيكن توانست دروازه ميلاد مهر را باز كند.

 

آبي‌ها به دنبال مهاجم جوان

در سوي ديگر آبي‌پوشان به دنبال يك مهاجم جوان هستند. آريا برزگر 17 ساله بازيكني است كه هم‌اكنون عضو تيم خليج فارس شيراز، قهرمان ليگ پايه كشور است و از سوي سيروس پورموسوي هم به تيم جوانان دعوت شده است. خبر خوب براي آبي‌ها اما اين است كه مهدي قائدي به ديدار با فجر در جام حذفي مي‌رسد. قائدي روز پنجشنبه به دليل آنچه مصدوميت خوانده شد، نامش از اردوي تيم اميد براي دو بازي دوستانه برابر شهرخودرو و استراليا خط خورده بود اما حالا براي همراهي آبي‌پوشان مشكلي ندارد.

 

ضعف در خط دفاع و معضل حفظ كليدي‌ها

موضوع اين است كه مشكلات آبي‌ها فقط در خط حمله نيست. استقلال در دو بازي اخير خود نسبت به بازي‌هاي گذشته نمايش خوبي داشته اما هنوز مشكلات اين تيم در خط دفاع پابرجاست. شايد استراماچوني بتواند در مدت تعطيلات ليگ برتر اين مشكل تيمش را تا حدي برطرف كند. مشكل ديگر استقلال، حفظ بازيكنان كليدي اين تيم است. اميرحسين فتحي به‌ سختي موفق شد قرارداد بازيكناني چون وريا غفوري، علي كريمي، سيدحسين حسيني، فرشيد باقري و روزبه چشمي را تمديد كند. در پايان اين فصل قرارداد چشمي، كريمي و باقري به پايان مي‌رسد و علاوه بر اين دو بازيكن، قرارداد نفراتي چون داريوش شجاعيان، فرشيد اسماعيلي و محمد دانشگر نيز با آبي‌ها تمام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون