• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4493 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر

به بهانه دربي انگليس بين يونايتد و ليورپول

«شايد سال بعد» نه، همين امسال

اميررضا شميراني

 

 

تقريبا به سي‌امين سال عدم موفقيت ليورپول در كسب جام ليگ برتر انگليس نزديك مي‌شويم. كودكاني كه براي ديدن قهرماني تيم خود به ورزشگاه مي‌رفتند اكنون به پدراني تبديل شده‌اند كه كودكان خود را به ورزشگاه مي‌برند و هنوز چشم‌انتظار قهرمان شدن تيم محبوب‌شان هستند.

اما شايد يك نكته را هميشه فراموش مي‌كنيم، آماري كه نشان مي‌دهد هيچ‌وقت نبايد بگذاريم اميد در دل بميرد و هيچ‌گاه تنها قدم برنداريم. اكثر تيم‌هاي بزرگ انگليس، برهه‌هاي طولاني بدون قهرماني را تحمل كرده‌اند، اما بالاخره دست‌شان آن جام كذايي را لمس كرده است. چلسي ۵۰ سال، منچسترسيتي ۵۵، آرسنال ۲۰ و منچستريونايتد ۲۷ سال انتظار براي فتح ليگ را تحمل كردند و شايد اصلا ليگ انگليس براي همين سخت قهرمان شدنش بهترين ليگ دنيا است.

حال در اين فصل چه اتفاقي افتاده كه حرف شكستن اين طلسم مطرح شده است؟ ليورپول بارها در اين سال‌ها به جام نزديك شد، از زمان بنيتز و راجرز تا همين سرمربي فعلي‌شان يورگن كلوپ، ولي هر سال به تيم به‌شدت آماده‌تري برخورد كردند. نمونه‌اش را مي‌توان در ۹۸ امتيازي كه منچسترسيتي گوارديولا كسب كرد و با يك امتياز اختلاف قهرمان شد، ديد. كافي است نگاهي به تركيب اصلي امسال ليورپول (تركيبي كه با سال قبل تغيير چنداني نكرده است) و پيكره چهار سال پيش اين تيم بيندازيم، ليورپول در خط هجومي از مثلث كوتينيو، لانانا و اوريگي استفاده مي‌كرد و در خط دفاعي زوج اشكرتل و ساخو را داشت. اما اكنون شرايط متفاوت است، در حال حاضر ليورپول يكي از بهترين خطوط هجومي دنيا به علاوه بهترين مدافع دنيا و يكي از بهترين سنگربان‌هاي جهان را دارد و در خط هافبك هم غني از بازيكنان باتجربه است. صبر مديران تيم و خريدهايي كه به‌طور كامل مورد استفاده باشگاه و مربي بوده و حمايت همه‌جانبه هواداران باعث ايجاد اين تركيب شده است كه براي كسب جام انگلستان رقابت كنند. تنها نقدي كه مي‌توان به اين ليورپول داشت اين است كه تيم به نسبت سال قبل تقويت نشده و در اواسط فصل با مصدوميت يا خستگي بازيكنان احتمال ضربه‌پذير شدن آنها وجود دارد كه با شرايطي كه امسال ليگ انگليس به خود گرفته؛ يعني حذف بازي‌هاي پرفشار كريسمس (باكسينگ دي) و ضعيف ظاهر شدن بقيه رقيب‌ها مخصوصا منچسترسيتي كه با مهره‌هاي فراوان در تمام خطوط زمين مشكل مصدوميت دارد و ۲ دفاع مركزي خود را هم ماه‌ها از دست داده است درصد اين احتمال را كاهش مي‌دهد. حال بايد ديد بالاخره امسال ليورپولي كه سال قبل براي ششمين بار بر بام اروپا ايستاد مي‌تواند به آرزوي سه دهه‌اي خودش برسد يا نه؟ همه شرايط كه به نفع آنهاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون