• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4494 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

آغاز پيش ‌فروش آنلاين بليت فيلم اخير عياري

فيلم «خانه پدري» رفع توقيف شد

تينا جلالي

 

 

واقعيت اين است كه در پايان ساعات كاري روز گذشته براي اطلاع از وضعيت نمايش فيلم‌ها و بر حسب تصادف به سايت سينما تيكت مراجعه كرديم. در عين ناباوري با پوستر فيلم «خانه پدري» به كارگرداني كيانوش عياري مواجه شديم كه زير پوستر فيلم نوشته بود (خانه پدري پيش‌فروش). با توجه به حواشي دردناكي كه اغلب فيلم‌هاي عياري به خصوص خانه پدري داشته در وهله اول ماجرا را جدي نگرفتيم تا وقتي كه روي عكس مربوطه كليك كرديم اما نتيجه جست‌وجو ما را با اين حقيقت مواجه كرد كه فيلم خانه پدري با رده‌بندي سني در سينماها نمايش داده مي‌شود.

با اينكه وقتي پيش فروش فيلمي در سامانه‌هاي آنلاين اعلام مي‌شود، حكايت از خبر موثق نمايش فيلم در سينماها دارد اما ما براي اطمينان بيشتر با عوامل اين فيلم از جمله كيانوش عياري تماس گرفتيم ولي پاسخي دريافت نكرديم تا اينكه غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش در گفت‌وگو با «اعتماد» خبر اكران فيلم را تاييد كرد و درباره رفع توقيف و اكران «خانه پدري» توضيح داد: پيش‌تر قرارداد اكران اين فيلم در سينماها مصوب شده بود اما دليل تاخير اكران اين فيلم به عدم آمادگي دفتر پخش فيلم خانه پدري برمي‌گردد ما همزمان نمايش اين فيلم را اعلام نكرديم. اما طي مصوبات شوراي صنفي قرار بر اين است كه از روز چهارشنبه همين هفته اول
آبان ماه نمايش فيلم خانه پدري با رده‌بندي سني بالاي 16 سال در سينماها آغاز شود. البته با اعلام قانون درجه‌بندي سني در سينماها گمانه‌هايي بر نمايش فيلم خانه پدري با محدوديت سني به وجود آمده بود. علي سرتيپي مديرعامل پخش ايران اواسط مرداد ماه امسال از پيگيري اكران اين فيلم خبر داده اما زمان اكران اين فيلم تاكنون اعلام نشده بود. از آنجا كه فيلم خانه پدري يكي از بهترين‌هاي فيلم‌هاي سينماي ايران در چند سال اخير است، رفع توقيف و اكران اين فيلم در سينماها را بايد به فال نيك گرفت.

از توقيف فيلم «خانه پدري» نزديك به 9 سال مي‌گذرد و حالا امسال در پي ابلاغ دستورالعمل نظام درجه‌بندي فيلم‌هاي سينمايي توسط سازمان سينمايي پيش‌بيني مي‌شد تكليف فيلم «خانه پدري» مشخص شود. خود عياري هم اكران فيلمش را با طرح رده‌بندي سني به قاعده دانسته و گفته بود كه پيگير اكران فيلمش از سازمان سينمايي است.

«خانه پدري» با وجود داشتن پروانه‌ نمايش در روزهاي چهارم و پنجم دي ماه سال 93 در گروه هنر و تجربه اكران و بعد از پرده پايين كشيده شد و مهم‌ترين دليل عدم نمايش فيلم هم تاكنون به صحنه خشونت‌آميز فيلم مربوط مي‌شود. اين فيلم برنده‌ تنديس بهترين فيلم، بهترين فيلمنامه و بهترين كارگرداني از هشتمين جشن انجمن منتقدان سينمايي است.

به اين ترتيب و بنا بر اعلام سامانه آنلاين فروش بليت پرديس‌هاي سينمايي مگامال در هفت سانس و سينما آستارا در سه سانس از روز چهارشنبه يعني فردا فيلم خانه پدري را براي مخاطبان به نمايش مي‌گذارند. فيلم خانه پدري كه قصه اتفاق‌هاي يك خانه قديمي را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار) تا ۱۳۷۹ روايت مي‌كند با بازيگراني همچون مهدي هاشمي، شهاب حسيني و مهران رجبي، ناصر هاشمي، مينا ساداتي، نازنين فراهاني و.... در چند اپيزود ساخته شده و مسائل و مشكلات زنان ايران را به تصوير كشيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون