• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4494 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

از حمله مايكل مور به ترامپ تا صدرنشيني فيلم «مالفيسنت»

همكاري عليرضا قرباني و همايون شجريان

گروه فرهنگ و هنر 

مايكل مور وارد كارزار انتخاباتي شد

مايكل مور، فيلمساز برنده اسكار در راهپيمايي روز جمعه در نيويورك رسما از كانديداتوري برني سندرز براي انتخابات رياست‌جمهوري ۲۰۲۰ امريكا حمايت كرد. او در عين حال رسانه‌ها را براي اينكه بر سن ۷۸ ساله اين سناتور تاكيد دارند، سرزنش كرد و خطاب به جمعيت انبوهي كه در اين كمپين حضور يافته بودند بر موثر بودن سن تاكيد كرد و گفت، اتفاقا برني تجربياتي دارد كه از سن او ناشي مي‌شود. او گفت: يك فرد ۷۸ ساله مي‌داند، حمايت از فاشيسم و برتري سفيد به چه معناست. مور خطاب به حضار بيان كرد: وقت اين است كه ترامپ را كنار بگذاريم. نه تنها لازم داريم ترامپ را در نظرسنجي‌ها خرد كنيم بلكه هدف ما بايد اين باشد كه سيستم اقتصادي فاسدي كه ترامپ را روي كار آورد، نابود كنيم.

انتشار آلبوم مشترك عليرضا قرباني

و همايون شجريان

همايون شجريان و عليرضا قرباني در صفحات شخصي خود در فضاي مجازي از انتشار آلبومي مشترك خبر دادند. به گزارش ايسنا، آلبوم مشترك همايون شجريان و عليرضا قرباني به نام «افسانه چشم‌هايت» به آهنگسازي مهيار عليزاده روز ۱۹ آبان ‌ماه منتشر و رونمايي مي‌شود. اولين خبرها از توليد آلبوم مشترك عليرضا قرباني و همايون شجريان به مرداد ماه سال ۱۳۹۳ برمي‌گردد و به نظر مي‌رسد پس از 5 سال اين وعده محقق خواهد شد. پيش از اين عنوان شده، يك بخش از اين اثر روي ابياتي از نيما يوشيج تاليف شده و بخش ديگر را قطعاتي با اشعار احمد شاملو، محمدرضا شفيعي‌كدكني، محمدعلي بهمني، سيمين بهبهاني و عليرضا كليايي شامل مي‌شود.

«مالفيسنت» در صدر گيشه جهاني ايستاد

فيلم «مالفيسنت: معشوقه شيطان» با وجود فروش كمتر از انتظار در سينماهاي امريكا در ساير كشورهاي جهان آغازي قدرتمند را در گيشه تجربه كرد. فيلم «مالفيسنت: معشوقه شيطان» كه دنباله فيلم سال ۲۰۱۴ و الهام گرفته از شخصيت شرور فيلم «زيباي خفته» است در اولين هفته اكران خود موفق به كسب فروش ۱۱۷ ميليون دلاري در ۵۶ كشور جهان شد. اين فيلم در سينماهاي امريكا عملكرد كمتر از انتظارها داشت و در ۲۷۹۰ ساله سينما به فروش ۳۶ ميليون دلاري رسيد كه تقريبا ۵۰ درصد كمتر از فروش آغازين قسمت اول اين فيلم در سال ۲۰۱۴ است. اما فيلم «جوكر» ساخته «تاد فيليپس» همچنان به فروش موفق خود در بازارهاي خارجي ادامه مي‌دهد و اين هفته نيز ۷۷.۸ ميليون دلار به فروش خود اضافه كرد تا مجموع فروش گيشه بين‌الملل و جهاني خود را به ترتيب به ۴۹۰ و ۷۳۷ ميليون دلار برساند.

انتشار گزيده «قصه‌هاي مجيد» به زبان صربي

«قصه‌هاي مجيد» نوشته هوشنگ مرادي‌كرماني توسط الكساندر دراگوويچ به زبان صربي ترجمه شده و در نمايشگاه كتاب بلگراد عرضه مي‌شود. رايزني فرهنگي كشورمان در بلگراد با همكاري «مركز ساماندهي ترجمه و نشر معارف اسلامي و علوم انساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي» اين كتاب را از سوي انتشارات اسلوژبني گلاسنيك (بزرگ‌ترين ناشر دولتي صربستان) در ۳۷۸ صفحه و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر كرده است. ترجمه صربي گزيده «قصه‌هاي مجيد» در شصت و چهارمين نمايشگاه بين‏‌المللي كتاب بلگراد (۲۸ مهر تا ۵ آبان ۱۳۹۸) در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است. اين كتاب شامل ۲۲ قصه از كتاب «قصه‌هاي مجيد» است كه مراحل ترجمه و انتشار آن بيش از يك سال به طول انجاميده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون