• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4494 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

ويژه

آغاز داوري آثار در جشنواره پاسارگاد

داوري آثار راه‌يافته به مرحله سومين دوره جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي بانك پاسارگاد آغاز شد. به گزارش روابط‌عمومي بانك‌پاسارگاد، پس از طي مرحله نخست انتخاب آثار رسيده به جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي بانك پاسارگاد، در مجموع 250 فيلم و 170 ايده شايسته حضور در مرحله داوري اين جشنواره شناخته شدند و بررسي اين آثار جهت انتخاب آثار برگزيده آغاز شد. هيات داوران اين جشنواره را علي‌اكبر امين تفرشي، حسن بلخاري، محمود دهقان طزرجاني، غلامرضا نامي، بهرام توكلي، نيما جاويدي و روح‌الله حجازي، از هنرمندان، هنرشناسان و كارگردانان مطرح كشور تشكيل مي‌دهند.بر اساس اين خبر، سومين جشنواره فيلم 180 ثانيه‌اي بانك پاسارگاد، با هدف شناسايي استعدادها و جلب افكار عمومي به موضوعات تعيين‌شده برگزار شد‌ه است. محور مسووليت‌هاي اجتماعي شامل تكريم خانواده، حفظ منابع‌‌طبيعي و محيط‌زيست، اهداي عضو و همدلي و همبستگي ملي در مواجهه با بلاياي طبيعي و همچنين حمايت از توليد ملي در بستر اقتصاد مقاومتي از موضوعات مطرح‌شده در اين جشنواره هستند. همچنين يك بخش جنبي با محوريت ايده‌هايي كه در هر بخش امكان ساخت نيافته‌اند نيز در نظر گرفته‌شده است.

هديه دوشنبه سوري همراه اول در ايستگاه مهر

همراه اول اين ماه هم در قالب طرح «دوشنبه‌سوري» به مشتركان خود تا ۱۰۰ گيگابايت اينترنت رايگان هديه مي‌دهد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، به منظور تكريم و افزايش رضايتمندي مشتركان، همراه اول در آخرين دوشنبه هر ماه با ارايه هدايايي در قالب طرح «دوشنبه‌سوري»، به استقبال آنها مي‌رود.همراه اولي‌ها مي‌توانند جهت شركت در اين طرح فراگير و منتفع شدن از مزاياي بسته‌هاي اينترنت رايگان يك روزه، در دوشنبه پايان هر ماه با شماره‌گيري # ۶۴* ۱۰۰* از پيشنهادهاي «دوشنبه سوري» اين اپراتور بهره‌مند شوند.همچنين از اين پس مشتركان انارستاني نيز مي‌توانند در آخرين دوشنبه هر ماه در كمپين دوشنبه‌سوري همراه اول شركت كرده و از بسته‌هاي رايگان اينترنت برخوردار شوند.در همين راستا دهمين دوشنبه‌سوري اپراتور اول روز دوشنبه ۲۹ مهر ماه برگزار شد. هداياي در نظر گرفته شده براي اين دوشنبه‌سوري بسته‌هاي ديتا ۵۰۰ مگابايت تا ۱۰۰ گيگابايت يك روزه (۵ صبح تا ۵ عصر) است كه به تمامي مشتركان دايمي و اعتباري با شماره‌گيري كددستوري فوق الذكر، به صورت تصادفي تعلق مي‌گيرد.لازم به ذكر است تمامي مشتركان تا ساعت ۲۳: ۵۹ امروز(دوشنبه) فرصت دارند با شماره‌گيري كددستوري مذكور بسته خود را فعال كنند.

پردازش بيش از دو هزار تراكنش در ثانيه

سامانه بانكداري متمركز داتين با عنوان «ترنج» توانست در آزمون كارايي كه توسط يك شركت بين‌المللي انجام شد، بيش از تعهد مندرج در قرارداد با بانك سپه را مديريت كند. هومن مسگري، مدير طرح استقرار و توسعه بانكداري متمركز بانك سپه با اعلام اين خبر گفت: يكي از تعهدات قراردادي ما با بانك سپه، توانايي مديريت هزار تراكنش در ثانيه بود كه با توجه به بزرگي مقياس اين بانك و از سوي ديگر شرايط ادغام، داتين رقمي بيشتر از هزار تراكنش در ثانيه را مد نظر داشت. او ادامه داد: مسووليت انجام آزمون تخصصي شاخص كارايي به دليل اهميت و گستردگي پروژه، به يك شركت باتجربه بين‌المللي واگذار شد كه توانستيم با بهبود عملكرد راهكار بانكداري متمركز خود در سه حوزه اپليكيشن، پايگاه داده و معماري، بالغ بر دو هزار تراكنش در ثانيه را در اين آزمون كارايي پردازش كنيم. مسگري با تاكيد بر اين نكته كه ارايه سرويس با ظرفيت بيش از هزار تراكنش در ثانيه (TPS) توسط راهكار داتين تنها يكي از اهداف اين آزمون كارايي است، گفت: مسائلي همچون تامين سخت‌افزار مناسب براي پردازش اين حجم از تراكنش، پيش‌بيني بيشترين مقدار پردازش قابل انجام روي سخت‌افزار نهايي، بررسي رفتار سامانه در قبال تراكنش‌هاي مختلف و تعيين زمان مورد نياز براي انجام آنها و بررسي و تعيين بيشترين پردازش ممكن روي سخت‌افزار مورد نظر برخي ديگر از اهداف آزمون كارايي بوده است. در ادامه نيما اميرشكاري؛ مشاور هيات مديره بانك سپه و رييس كميته آزمون پروژه با اشاره به اينكه نرم‌افزار داتين از لحاظ عملكردي (Functional) از جايگاه خوبي برخوردار است، گفت: در حال حاضر ترنج در بسياري از بانك‌هاي كشور در حال فعاليت است اما با توجه به اينكه بزرگ‌ترين مشتري فعلي داتين از بانك سپه نيز كوچك‌تر است، نياز داشتيم تا علاوه بر عملكرد از لحاظ كارايي هم اطمينان‌هاي لازم را كسب كنيم به همين دليل تصميم گرفتيم آزمون كارايي را انجام دهيم. امير شكاري، ادامه داد: سيستم‌هاي مالي حساسيت خاص خود را دارند و قطعا آزمون تراكنش مالي با تراكنش فناوري اطلاعات متفاوت است، به همين دليل شركتي را انتخاب كرديم كه تجربه آزمون سيستم‌هاي مالي را در كارنامه خود داشته باشد. به گفته او، اين شركت بين‌المللي سابقه فعاليت در اروپا و آسيا را دارد و علاوه بر تجربه پياده‌سازي دو برند معروف بين‌المللي، آزمون كارايي را روي آنها انجام داده است.

تاكيد بر نقش‌آفريني هرچه بيشتر شركت‌هاي زيرمجموعه

هلدينگ‌هاي متيل، آتيه‌فولاد و سرمايه‌گذاري توكا‌فولاد با سوابق ارزشمند و اتكا به نيروي انساني متخصص خود بايد بتواند براي گروه فولاد مباركه و به‌طوركلي براي صنعت و اقتصاد كشور بيش‌ازپيش نقش‌آفريني كنند. اين مطلب را مديرعامل فولاد مباركه چالش‌هاي پيش رو و استراتژي‌هاي جديد كه با همكاري گروه فولاد مباركه و فولاد متيل برگزار شد، مطرح كرد.او با تاكيد بر اينكه گروه متيل مي‌تواند با ورود به حوزه سنگ‌آهن، كنسانتره، حمل‌ونقل ريلي و جاده‌اي، بازار سرمايه و صادرات به عنوان بازويي توانمند براي فولاد مباركه نقش‌آفريني كند، گفت: در حال حاضر پروژه‌هاي زيادي در سطح كشور مطرح است كه بسياري از سرمايه‌گذاران علاقه‌مندند با نام و اعتبار فولاد مباركه در آن مشاركت داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون