• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4497 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۴ آبان

از شايعات درباره فيلم جديد فرهادي تا جايزه يك عكاس فلسطيني

نقاشي كه نازي‌ها غارت كرده بودند، باز مي گردد

گروه ادب و هنر

از فيلم جديد فرهادي چه خبر؟

اصغر فرهادي هنوز تصميمي درباره روند توليد فيلم و بازيگران فيلم جديدش نگرفته است. روابط عمومي دفتر اصغر فرهادي در واكنش به خبرهاي منتشر شده درباره فيلم جديد اين كارگردان در شهر شيراز گفت: «اصغر فرهادي از سال گذشته در حال نگارش فيلمنامه فيلم آينده خود است و تصميم درباره چگونگي توليد اين فيلم، پس از اتمام نگارش فيلمنامه گرفته خواهد شد. طبيعتا هيچ كدام از بازيگران و دست‌اندركاران اين پروژه در اين مرحله انتخاب نشده‌اند. پس از اتمام نگارش فيلم‌نامه اخبار توليد آن از سوي روابط عمومي فيلم منتشر خواهد شد و تنها خبرهايي كه از سوي روابط عمومي فيلم منتشر شود مورد تاييد است.»

يك فلسطيني برنده جايزه IPA

مصطفي حسن عكاس فلسطيني كه مبارزات فلسطينيان با رژيم صهيونيستي را در قاب دوربين ثبت كرده است، به عنوان عكاس سال هفدهمين جايزه IPA انتخاب شد. هفدهمين دوره جايزه IPA اخيرا در نيويورك به رياست حسين فرماني برپا شد و به رسم هر ساله، دو نفر از فيناليست‌ها به عنوان عكاس سال از ميان عكاسان حرفه‌اي و استعداد برتر از بين عكاسان آماتور و دانشجويان برگزيده شدند. بر اين اساس، «مصطفي حسن» عكاس فلسطيني كه مبارزات فلسطينيان با رژيم صهيونيستي را در قاب دوربين ثبت كرده است، به عنوان عكاس سال انتخاب و برنده ۱۰ هزار دلار شد و جايزه ۵ هزار دلاري استعداد برتر به مايكل هورليك با موضوع غفلت تعلق گرفت. در اين دوره بيش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ عكاس از ۱۱۰ كشور حضور داشتند.

تابلو نقاشي غارت‌شده

پليس امريكا تابلو نقاشي مشهوري را كه توسط ارتش نازي‌ها غارت شده بود و براي مدت‌ها در يكي از موزه‌هاي نيويورك نگهداري مي‌شد به وارثان اصلي‌اش باز مي‌گرداند. پليس «اف‌بي‌آي» اعلام كرده تابلو نقاشي «زمستان» اثر «گري ملچرز»- نقاش امريكايي- كه براي سال‌هاي متمادي بر روي ديوار «موزه آركل» نصب مي‌شده پيش از آنكه توسط سربازان ارتش نازي‌ها ربوده شود به يك خانواده آلمان يهودي تعلق داشته است. موزه «آركل» كه در نيويورك واقع شده است، مجموعه بزرگي از تابلوهاي نقاشي هنرمندان امريكايي را در خود جاي داده است. حالا موزه «آركل» نمايش اين اثر را متوقف كرده و قرار است تا زمان تحويل دادن اين تابلو نقاشي به وارثان اصلي‌اش، اين اثر نزد پليس باقي بماند. طبق تحقيق پليس اين تابلو نقاشي، يكي از چندين اثري است توسط سربازان ارتش نازي از مجموعه دارايي‌هاي اين خانواده يهودي غارت شده است. مسوولان موزه «آركل» پس از اطلاع از تاريخچه اين تابلو نقاشي ابراز تاسف كردند قرار است تمامي حقوق نگهداري از اين اثر را به وارثان حقيقي خانواده يهودي واگذار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون