• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4497 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۴ آبان

همه جزييات خروج پرتيراژترين محصول داخلي از خط توليد؛

پايان داستان پرايد از زبان مديرعامل سايپا

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با بيان اينكه با نظر وزير صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ريزي براي خروج محصولات خانواده پرايد از مدار توليد را از نخستين روزهاي حضورش در سايپا در دستور كار اين گروه خودروسازي قرار داده، گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته برنامه‌ريزي دقيق براي پايان دادن به توليد اين محصول آغاز شد و از ابتداي امسال نيز با افزايش تدريجي سهم ساير محصولات سايپا اين برنامه را به مرحله اجرا درآورديم، اما براي جلوگيري از وارد شدن التهاب به بازار اين موضوع را در آن زمان رسانه‌اي نكرديم.

به گزارش سايپانيوز، سيد جواد سليماني افزود: متاسفانه به دليل تحريم‌هاي بين‌المللي، توليد خودروسازان كاهش يافت و اين كاهش توليد به همراه ايجاد تقاضاي كاذب ناشي از كاهش ارزش پول ملي، بازار خودرو را با نابساماني مواجه كرد. از اين‌رو و براي جلوگيري از التهاب بيشتر، برنامه كاهش و توقف توليد پرايد رسانه‌اي نشد، اما فرآيند اجرايي آن را با جديت دنبال كرديم. سليماني افزود: توليد فعلي پرايد تا اتمام تعهدات در تاريخ‌هاي اعلام شده و تحويل خودروهاي ثبت‌نامي انجام خواهد شد؛ بنابراين هموطناني كه در طرح‌هاي پيش‌فروش و فروش‌فوري اين محصول ثبت‌نام كرده‌اند اطمينان داشته باشند كه هيچ مشكلي در تحويل خودروهاي آنان پيش نخواهد آمد و تمامي محصولات فروخته شده، تحويل آنها خواهد شد. او ادامه داد: برنامه توقف عرضه پرايد به بازار داخلي را در ماه‌هاي گذشته و در جلسات مختلف غيرعلني با مديران ارشد كشور و اعضاي محترم كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي اعلام كرديم كه اين عزيزان نيز در گفت‌وگو با رسانه‌ها به آن اشاره داشته‌اند، همين موضوع نشان مي‌دهد كه سايپا براي توقف توليد اين محصول برنامه داشته است.

سليماني در ادامه گفت: مهم‌ترين نكته در اجراي برنامه كاهش و توقف توليد خودرو پرايد، موضوع جايگزيني محصولات در خطوط توليد و البته بازار است كه اين بخش از برنامه نيز به‌طور كامل در حال اجراست و محصولات تيبا، كوييك و ساينا جايگزين محصولات خانواده پرايد شده و مي‌شوند و براي پرايد هيچ جايگزين ديگري وجود ندارد، اما توسعه محصولات روي پلتفرم‌هاي جديد و اختصاصي سايپا انجام خواهد شد كه به زودي جزييات آن را اعلام مي‌كنيم. سليماني در ادامه زمان توقف توليد مدل‌هاي سواري خانواده پرايد در بازار داخلي را اعلام كرد و گفت: همان‌گونه كه وزير محترم صنعت، معدن و تجارت هم اعلام فرمودند توليد پرايد مدل۱۳۲ تا پايان دي‌ماه ۹۸، پرايد مدل۱۱۱ تا پايان ارديبهشت ۹۹ و پرايد مدل۱۳۱ تا پايان تيرماه ۹۹ به پايان خواهد رسيد. به گفته او يكي از شاخص‌هاي تعيين اين زمانبندي، تعداد خودروهاي معوق و ميزان تقاضاي موجود در بازار براي هر يك از مدل‌هاي پرايد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون