• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4497 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۴ آبان

ليگ قهرمانان اروپا در هفته‌اي كه گذشت

برد مدعيان و جنجال «وي.اِي.آر»

بهرام سرگوسرايي

 

 

هفته پاياني از دور رفت مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا برگزار شد و تيم‌هاي مدعي موفق به عبور از سد حريفان خود شدند. در گروه نخست، پاري‌سن‌ژرمن در خانه كلوب بروژ به ميدان رفت و با 5 گل ميزبانش را در هم شكست و با 9 امتياز در آستانه صعود زودهنگام قرار گرفت. رئال مادريد نيز كه در دو بازي قبلي تنها يك امتياز به دست آورده بود در استانبول با تك‌گل توني كروس از سد گالاتاسراي گذشت و به اولين بردش در يوسي‌ال امسال دست يافت. در اين بازي كورتوآ كه اخيرا با انتقادات زيادي مواجه شده است در نيمه اول چندين بار دروازه‌اش را مقابل مهاجمان گالا نجات داد تا با ثبت كلين‌شيت كمي از زير بار فشار هواداران خارج شود.

در گروه دوم تاتنهام موفق شد با قرباني كردن ستاره سرخ بلگراد از بحران خارج شود. شاگردان پوچتينو كه در هفته قبل باخت تحقيرآميز 7 بر 2 مقابل بايرن را تجربه كرده بودند در خانه با 5 گل حريف صربستاني را شكست دادند و 4 امتيازي شدند. بايرن نيز كه در خانه المپياكوس به ميدان رفته بود به سختي و با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي رسيد و 9 امتيازي شد. خوردن دو گل مقابل حريف يوناني باعث شد، انتقادات به عملكرد تيم كواچ دوباره اوج بگيرد و حتي مانوئل نوير، دروازه‌بان اين تيم نيز از وضعيت تيم شاكي شود. نوير بعد از بازي گفت اين درست نيست كه در هر بازي دو گل دريافت كنيم!

در گروه سوم منچسترسيتي در خانه پذيراي آتالانتا بود و با اينكه با يك گل از حريف عقب افتاده بود در نهايت تيم ايتاليايي را گلباران كرد و 5 بر يك به پيروزي رسيد. سيتيزن‌ها با اين برد 9 امتيازي شدند. آتالانتا نيز با 3 باخت در اولين تجربه اروپايي خود در سطح ليگ قهرمانان در قعر جدول قرار گرفت. در ديگر ديدار شاختار دونتسك و ديناموزاگرب در اوكراين به تساوي رسيدند و هر دو 4 امتيازي شدند تا جنگ صعود به عنوان تيم دوم در اين گروه همچنان هيجان‌انگيز دنبال شود.

گروه چهارم با برد خفيف تيم‌هاي اتلتيكو مادريد و يوونتوس پيگيري شد. شاگردان سيمئونه كه روزهاي خوبي در لاليگا پشت سر نمي‌گذارند در خانه و به سختي با يك گل از سد لوركوزن گذشتند و 7 امتيازي شدند. يوونتوس نيزكه در خانه پذيراي لكوموتيو مسكو بود در حالي كه با يك گل از اين تيم عقب بود با درخشش پائولو ديبالا كه دو گل براي تيمش به ثمر رساند، پيروز از زمين بازي خارج شد. بيانكونري نيز با اين برد 7 امتيازي شد و در كنار اتلتيكو در صدر جدول قرار گرفت.

پرگل‌ترين بازي‌هاي اين هفته متعلق به گروه پنجم بود. در اين گروه ناپولي موفق شد در خانه سالزبورگ با حساب 3 بر 2 به پيروزي دست پيدا كند. نكته جالب توجه در مورد تيم سالزبورگ اين است كه در بازي‌هاي تيم اتريشي در 3 هفته اول مجموعا 20 گل رد و بدل شده است. سالزبورگ در هفته اول 6 بر 2 خنك را شكست داده بود و در هفته دوم 4 بر 3 مغلوب ليورپول شده بود. در ديگر ديدار گروه پنجم ليورپول با نتيجه 4 بر يك از سد خنك گذشت. در اين گروه ناپلي‌ها با 7 امتياز صدرنشين هستند و لپورپول با 6 امتياز دوم است.

در گروه 6 كه به گروه مرگ مسابقات معروف است، اينتر و بارسلونا موفق به شكست حريفان خود شدند تا معادلات صعود از اين گروه پيچيده شود. بارسلونا كه در خانه اسلاويا پراگ به ميدان رفته بود به سختي و با نتيجه 2 بر يك پيروز شد. بازي جسورانه ميزبان مقابل ياران مسي، موجي از ستايش را روانه اين تيم كرد. پراگي‌ها در اين بازي 22 بار دروازه ترشتگن را با خطر مواجه كردند. جالب است بدانيد كه بارسلونا در شب شكست 4 بر صفر در آنفيلد در بازي برگشت نيمه نهايي فصل قبل ليگ قهرمانان تنها 13 بار دروازه‌اش مورد هجوم واقع شده بود. در ديگر ديدار اينتر در خانه به اولين بردش در رقابت‌هاي امسال دست يافت و با دو گل از سد دورتموند گذشت. با نتايج بازي‌هاي هفته سوم بارسا 7 امتيازي شد و در صدر قرار گرفت. اينتر و دورتموند نيز با 4امتياز در رد‌ه‌هاي دوم و سوم ايستادند.

در گروه هفتم زنيت با سردار آزمون در خانه لايپزيش شكست تلخ 2 بر يك را تجربه كرد. زنيت كه در اين بازي از حضور 75 دقيقه‌اي آزمون بهره مي‌برد با اينكه در دقيقه 25 به گل رسيد در نهايت با حساب 2 بر يك بازنده شد تا فرصت بسيار خوبي براي فراهم كردن مسير صعود را از دست بدهد. در ديدار دوم اين گروه بنفيكا در خانه موفق شد با حساب 2 بر يك از سد ليون بگذرد. با اين نتايج در اين گروه نيز همانند گروه 6 شاهد رقابتي فشرده ميان تيم‌ها براي صعود هستيم. فعلا لايپزيش 6 امتيازي است و تيم‌هاي زنيت و ليون 4 امتيازي. بنفيكا نيز با 3 امتياز در رده چهارم ايستاده است.

و اما در گروه هشتم، چلسي موفق شد با يك برد بسيار ارزشمند در خانه تيم آماده آژاكس به صعود اميدوار شود. شاگردان لمپارد در آمستردام با تك‌گل باتشوايي به پيروزي رسيدند و 6 امتيازي شدند. در اين بازي مردود شدن گل آژاكس در نيمه اول توسط VAR حواشي زيادي به راه انداخت. در حالي كه تصاوير اوليه نشان مي‌داد دروازه چلسي در موقعيت آفسايد به ثمر رسيده، تصاوير بعدي كه شبكه بين‌اسپورت منتشر كرد، نشان داد داور و كمك داور ويديويي در تشخيص آفسايد دچار اشتباه شده بودند. در ديدار دوم اين گروه تيم‌هاي ليل و والنسيا به تساوي يك - يك دست پيدا كردند. در گروه هشتم آژاكس و چلسي 6 امتيازي هستند و والنسيا با 4 امتياز در تعقيب اين دو تيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون