• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4503 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۴ آبان

سرلشكر يحيي رحيم صفوي، دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا:

ايران در ۴۰ سال گذشته قدرتمندتر و امريكا ضعيف‌تر شده است

امريكايي‌ها در اين مدت ۴۰ ساله هيچگاه چشم طمع‌شان از ايران و غرب آسيا برنداشته و همواره به دنبال تسلط خود بر اين منطقه و ايران بودند.

امريكايي‌ها از تمامي روش‌هاي ضد انساني، تروريستي و كشتار مردم ايران استفاده كردند، نه‌تنها در جنگ تحميلي كه بخش زيادي از خون جوانان ايران به گردن امريكاست تا هواپيماي مسافربري و حمله به سكوهاي نفتي و تا زمان حاضر كه جنگ و محاصره اقتصادي را به منظور از پا در آوردن ايران راه‌اندازي كردند.

با پيروزي انقلاب دست امريكا از ايران قطع شد اما اميدش قطع نشد زيرا حق و منافع ملي خود را اينگونه تعريف كردند كه بايد بر منافع منطقه تسلط يابند، اما ايران مانع شد.

نگاه واقع‌بينانه به تغيير و تحول سياسي و ژئوپليتيكي منطقه و جهان نشان‌دهنده اين بوده كه قدرت امريكا رو به افول و زوال است، امريكاي كنوني ضغيف‌تر و بي‌آبروتر از ۴ دهه گذشته شده و امپراتوري مستكبر امريكا
به بركت اسلام، با حضور ملت بزرگ ايران و با رهبري مقتدرانه امام و ۳۱ سال جانشيني آيت‌الله خامنه‌اي رو به افول است.

ايران در ۴۰ سال گذشته قدرتمندتر، جبهه مقاومت قوي‌تر و امريكا ضعيف‌تر شده است.

باور نكنيد البغدادي كشته شده، نه سازمان ملل و نه روس‌ها، هيچ كس باور نكرده، اين را دروغ بزرگ ترامپ مي‌دانند زيرا آثار و شواهدي نشان نمي‌دهند.

ايران قدرت برتر منطقه و غرب آسيا شده و انقلاب اسلامي ايران به قدرت الهي، فرهنگي، تمدني و نظامي شكست‌ناپذير رسيده است. امريكايي‌ها در منطقه ما شكست خوردند و ديگر توانايي تغيير چهره راهبردي منطقه غرب آسيا و جهان را به نفع خود ندارند.

اعتقاد ما اين است كه بر اساس سنت الهي و عقلانيت سياسي، امپراتوري ظالمانه امريكا محكوم به زوال، شكست و سقوط بوده و از نشانه‌هايش اين است كه امريكا ديگر تنها ابرقدرت جهان نيست و جهان به سمت چندقطبي شدن قدرت در حال حركت است.

چنانچه موتور محرك جهاد و مقاومت با تمام ظرفيت خود در منطقه فعال شود، امريكايي‌ها و بقاي رژيم صهيونيستي برچيده خواهد شد.

تعداد زيادي از انديشمندان مباحث آينده قدرت در جهان پيش‌بيني مي‌كنند كه قدرت در قرن حاضر از غرب عالم به شرق عالم در حال حركت است. يكي از قدرت‌هاي بزرگ شرق عالم را آسيا يعني چين، هند و روسيه مي‌دانند و قدرت ديگر كه كمتر نام برده مي‌شود، قدرت جهان اسلام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون