• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4503 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۴ آبان

خبر

وثيقه 200 ميلياردي «شبنم نعمت‌زاده»

وكيل «شبنم نعمت‌زاده» از ارايه آخرين لايحه دفاعيات موكلش به دادگاه خبر داد و گفت: اگر تا 16 آبان حكم دادگاه صادر نشود، قرار بازداشت به وثيقه ديگري تبديل و خانم نعمت‌زاده با آن وثيقه آزاد مي‌شود. به گزارش فارس، او در رابطه با وضعيت موكلش با به اتمام رسيدن قرار بازداشت در تاريخ 16 آبان گفت: در اتهاماتي كه متوجه ايشان است، بازداشت موقت يك سال است و بعد از آن بايد به قرار وثيقه ديگري تبديل شود. مظاهري ادامه داد:«اما با توجه به اينكه آخرين دفاع از خانم نعمت‌زاده اخذ شده، پيش‌بيني ما اين است چون تحقيقاتي كه ما تصورمان بوده نيز انجام شده شايد نظر دادگاه اين باشد كه تعيين تكليف ايشان منوط به احراز موضوعات اشخاص ديگر نباشد. او بيان كرد: در اين شرايط به نظر مي‌رسد دادگاه، حكم را خواهد داد و ادامه ماندگاري خانم نعمت‌زاده با حكم دادگاه تعيين مي‌شود و اگر تا 16 آبان حكم دادگاه صادر نشود، قرار بازداشت بايد به وثيقه ديگري تبديل و خانم نعمت‌زاده با آن وثيقه آزاد شود.» اين وكيل دادگستري گفت:«پيشنهاد بنده اين است متهمان معاوي با قرار متناسب كه همان قرار وثيقه است، تعيين وضعيت شوند؛ بنابراين در اين پرونده 200 ميليارد تومان مطالبات شركت‌هاي توليدكننده است و اگر خانم نعمت‌زاده 20 تا 30 سال در زندان باشد براي اين شركت‌ها پول نمي‌شود اما اگر وثيقه 200 ميلياردي بگيرند، مي‌توان از طريق آن ديون را پرداخت كرد.»

پول بيت‌المال براي توليد داخل صرف واردات قطعات چيني شد

نماينده دادستان تهران در پرونده گروه عظام گفت: اقدامات گروه عظام باعث شد، برخي خودروهاي توليدي چند دهه قبل به واسطه سودي كه اينها از واردات قطعات مي‌بردند همچنان از خط توليد خارج نشوند. به گزارش ايسنا ،مسعود شاه‌محمدي در واكنش به ادعا‌هاي مطرح شده در رابطه با نقش عباس ايرواني در توليد تصريح كرد: عباس ايرواني تعداد محدودي كارگاه توليدي داشت كه حوزه فعاليت اين كارگاه‌ها مونتاژ و سرهم‌بندي قطعات وارداتي بوده است. او ادامه داد: ايرواني از بانك وام گرفته است؛ يعني همه پول اوليه را از بيت‌المال قرض گرفته تا در راه توليد قرار دهد؛ اما عمده اين پول را كه مبلغ قابل توجهي هم هست در عرصه واردات قرار داده ولي اين واردات منجر به عدم توليد شده است. شاه‌محمدي تاكيد كرد:«يكي از دلايل امروز مشكل تامين قطعات خودرو همين افرادي هستند كه ارز دولتي دريافت و از تسهيلات بانكي و بيت‌المال استفاده كرده‌اند كه ما را به خودكفايي در توليد برسانند اما در آن برهه از زمان اين پول‌ها را به واردات اختصاص دادند.»او گفت: «ايرواني مي‌توانسته كالا را با ماخذ تعرفه وارد كرده و حق بيت‌المال را پرداخت كند؛ عمده كار آنها واردات بوده، پول بيت‌المال براي ايجاد توليد و خودكفايي در عرصه توليد قطعات خودرويي مورد نياز شركت‌هاي خودروساز را با انحصاري كه در دست داشتند، قطعات دسته چندم چيني وارد كرده‌اند.»

روحاني قانون تشديد مجازات اسيد‌پاشي را ابلاغ كرد

رييس‌جمهوري قانون تشديد مجازات اسيدپاشي و حمايت از بزه‌ديدگان ناشي از آن را به وزارت دادگستري ابلاغ كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، رييس‌جمهوري روز دوشنبه «قانون تشديد مجازات اسيدپاشي و حمايت از بزه‌ديدگان ناشي از آن» را براي اجرا به وزارت دادگستري ابلاغ كرد. بر اين اساس در اجراي اصل يكصد و بيست و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، رييس‌جمهوري اين قانون مصوب مجلس را براي اجرا به وزارت دادگستري ابلاغ كرد.

اعلام وصول طرحي براي ممنوعيت پخش اعترافات از صدا و سيما

يك عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي از اعلام وصول طرحي درخصوص ممنوعيت پخش اعترافات از صدا و سيما خبر داد. به گزارش ايسنا، علي‌اصغر يوسف‌نژاد در جلسه علني صبح ديروز (دوشنبه‌) مجلس شوراي اسلامي 5 طرح و لايحه را به صورت عادي اعلام وصول كرد كه طرح ممنوعيت ضبط و پخش اعترافات اشخاص از صداوسيما و ديگر رسانه‌هاي گروهي از جمله اين موارد بود. محمود صادقي از متوليان اين طرح گفته است:«اين طرح مربوط به مرحله قبل از محاكمه يعني مرحله بازجويي، بازداشت و تحقيقات مقدماتي است. ما از پخش اعترافات تجربه‌هاي بدي از جمله مربوط به پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌اي داشتيم كه طبق اين طرح ضبط و پخش اعترافات متهمان در مرحله تحقيقات مقدماتي ممنوع مي‌شود.» به گفته‌ او در صورت تصويب اين طرح اگر اعترافات متهمان در مرحله تحقيقات مقدماتي ضبط و پخش شود، جرايم و مجازاتي مشمول افراد خواهد شد. صادقي يادآور شد: ما در اين طرح با تعيين جرم‌نگاري مجازاتي در نظر گرفته‌ايم تا شاهد تكرار مسائلي از قبيل پخش اعترافات دانشمندان هسته‌اي نباشيم.

حمايت از توليد فيلم‌هاي ضدامريكايي در كميسيون فرهنگي

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس از تصويب طرح حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و صدا و سيما از توليد فيلم‌هاي ضد‌امريكايي در كميسيون متبوع خود خبر داد. به گزارش ايسنا، سيده‌فاطمه ذوالقدر در تشريح بررسي‌هاي كميسيون فرهنگي مجلس گفت: در جلسه ديروز(دوشنبه) كميسيون فرهنگي مجلس عنوان طرح الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به حمايت از ساخت فيلم‌هاي ضد‌امريكايي به عنوان حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و صدا و سيما از ساخت فيلم‌هاي ضدامريكايي تغيير و ضمن تصويب كليات آن ماده واحده اين طرح نيز به تصويب رسيد. او افزود: بخشي از ماده واحده اين طرح بيان دارد كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و صدا و سيما موظف به حمايت مادي و معنوي از توليد فيلم‌هاي مستند و سينمايي ضد‌امريكايي با موضوعات مختلفي همچون اقدامات ضد‌ حقوق‌بشري و نقش امريكا در گسترش تروريسم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون