• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4503 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۴ آبان

كواچ از بايرن مونيخ اخراج شد

باواريايي‌ها به دنبال احياي غرور از دست رفته

شكست پنج بر يك بايرن مونيخ در خانه آينتراخت فرانكفورت خط پايان همكاري غول فوتبال آلمان با مربي كم‌تجربه و جوانش بود. كواچ فرداي اين شكست در حالي تيمش را در كمپ تمريني بايرن مونيخ تمرين داد كه همه مي‌دانستند او تا ساعاتي ديگر سرمربي تيم نخواهد بود. حسي كه در تمرين بايرن مونيخ جديد نبود و بازيكنان در چندين مقطع منتظر اخراج سرمربي‌شان بودند. ستاره‌هايي مثل توماس مولر به شكل علني از كواچ انتقاد مي‌كردند و برخي بازيكنان از اين مي‌گفتند كه نمي‌دانند سرمربي تيم دقيقا از آنها چه مي‌خواهد. سبك تاكتيكي كواچ هيچ‌گاه براي هواداران بايرن مونيخ آشكار نبود و گويا آنها هم مثل بازيكنان نمي‌دانستند مربي تيم مي‌خواهد در زمين چه ايده‌اي را پياده كند. كواچ با حرف‌هايي كه مي‌زد عنان رختكن را از كف داد و رابطه‌اش با بازيكنان و مديران باشگاه به هيچ‌وجه خوب نبود. او بارها مجبور به عذرخواهي بابت حرف‌هايش شد و بي‌مسووليتي او در مصاحبه‌هايش باشگاه منچسترسيتي را به ‌شدت عصباني كرد و او مجبور شد از اين باشگاه هم به دليل صحبت در مورد بازيكن‌شان (لروي سانه) عذرخواهي كند.

به نظر مي‌رسد كواچ اصول كار در يك باشگاه بزرگ را بلد نبود. او علاوه بر اينكه نمي‌توانست مفاهيم تاكتيكي‌اش را براي بازيكنان تشريح كند، در مديريت رختكن و فضاي تيم هم ايرادات بزرگي داشت و شايد اگر حمايت‌هاي اولي هوينس نبود، او زودتر اخراج مي‌شد.

بايرن مونيخ در فصل نقل و انتقالات، سال‌هاست كه در حد تيم‌هاي برتر جهان كار نمي‌كند و با وجود تغييرات گسترده بازار، سياست‌هاي مالي بايرن مونيخ تغيير چنداني نكرده است. با وجود اينكه بايرن مونيخ در حال حاضر تيمي در حد قهرماني ليگ قهرمانان نبسته، اما هيچ‌كس توقع ندارد اين تيم را در رده چهارم بوندس‌ليگا ببيند و عملكرد كواچ، رابطه‌اي با قدرت تركيبش ندارد. بدون شك مهره‌هاي بايرن مونيخ در فوتبال آلمان بهترين‌ها هستند و توقع قهرماني در بوندس‌ليگا، پيش‌‌پا افتاده‌ترين خواسته هواداران اين تيم است.اين روند از سالي كه بايرن مونيخ در ليگ قهرمانان اروپا قهرمان شد، آغاز و اين تيم رفته‌رفته تضعيف شد. با بالا رفتن سن و خداحافظي ابرستاره‌هايي مثل روبن، ريبري، فيليپ لام و شواينشتايگر و البته ترك تيم توسط توني كروس و افت توماس مولر، بايرن مونيخ در يافتن جايگزين براي اين بازيكنان دچار مشكل شد. اضافه كردن بازيكنان بزرگي مثل لواندوفسكي و هوملس و خريد استعدادهاي باكيفيت با قيمت پايين، نتوانست كمكي به بايرن مونيخ بكند و اين تيم بعد از سه شكست در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان در دوران پپ گوارديولا، در سال‌هاي بعد از حضور در اين مرحله هم بازماند و كارش به حذف از مراحل يك‌چهارم و يك‌هشتم نهايي اين تورنمنت رسيد. مديران بايرن ايده‌شان برپايي امپراتوري آلماني با رهبري پپ گوارديولاي اسپانيايي و بر پايه اصلاحات يوپ هاينكس بود، اما سردرگمي و انتخاب‌هاي اشتباهي مثل كارلو آنچلوتي و نيكو كواچ، باشگاه را به سمت باتلاقي برده كه صعود از مرحله گروهي ليگ قهرمانان برايش موفقيت محسوب مي‌شود. اگر مديران بايرن گوارديولا را آوردند تا پايه و اساس تاكتيكي تيم را تغيير دهد و در تيم دوم و تيم‌هاي پايه هم فلسفه او را پياده كنند، چرا مربي‌هاي بعد از او با فلسفه پپ تا اين اندازه فاصله داشتند؟ از رفتن پپ بيش از 3 سال مي‌گذرد و رسانه‌ها گفته‌اند اريك تن‌هاگ تابستان 2020 هدايت بايرن را بر عهده گرفت. سرمربي آژاكس كه در زمان حضور گوارديولا در بايرن سرمربي تيم دوم بود، فلسفه فوتبالي نزديك به پپ با تغييراتي اندك دارد. اين فاصله ايجاد شده بين رفتن گوارديولا و استخدام يك مربي با فلسفه همتاي او، بايرن را به قهقرا برد و تن‌هاگ اگر سال آينده بيايد، با تيمي بدون اعتماد به نفس و بدون عطش ليگ قهرمانان مواجه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون