• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4503 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۴ آبان

شبي كه فوتبال گريست

يك- آندره گومز در استوري اينستاگرامش پيش از آغاز مسابقه حساس اين هفته تيمش مقابل تاتنهام، يك تايمر گذاشته و اعلام كرده بي‌صبرانه منتظر شروع اين مسابقه است. اما 78 دقيقه پس از توقف تايمر اينستاگرامش (بدون در نظر گرفتن تايم بين دو نيمه)، فوتبالش هم متوقف شد.

دو - سون هيونگ مين براي عذرخواهي بالاي سر آندره گومز مي‌رود اما ناگهان دست‌هايش را جلوي چشم‌هايش مي‌گيرد و تاب ديدن اتفاقي كه افتاده را ندارد. بازيكن كره‌اي تاتنهام، بي‌اختيار اشك مي‌ريزد و يكي از اعضاي كادر فني سعي در دلداري دادن او دارد. لوكاس مورا دست به زانو گوشه‌اي جدا از جمعيت ايستاده و سرژ اوريه با حالت قنوت دست به دعا برداشته بود. بازيكنان اورتون و تاتنهام دور آندره گومز حلقه زده‌ بودند و هواداران ثانيه‌هايي پس از واقعه، همچنان بهت‌زده و با حالتي كه انگار نمي‌خواستند صحنه را ببينند، پيگير وضعيت بازيكن اورتون بودند. روي خطاي نه چندان خشن سون، آندره گومز فوتبالش تقريبا تمام شد. اتكينسون، داور مسابقه ابتدا به سون كارت زرد نشان داد و زماني كه متوجه شدت آسيب وارد شده به گومز شد، رنگ كارت را عوض كرد. بازي براي بيش از 8 دقيقه متوقف بود تا كادر پزشكي سرانجام گومز را از زمين مسابقه خارج كرد.

سه- بازي به دقيقه 90 رسيده و روي تابلوي داور چهارم، عدد 12 براي وقت‌هاي اضافه ديده مي‌شود. شرايط روحي بازيكنان و هواداران معمولي نيست. برخي هواداران حاضر در گوديسون پارك چشم‌هاي‌شان اشك‌بار است و برخي بازيكنان بدون تمركز در زمين حضور دارند. اورتون فصل خوبي را پشت سر نگذاشته و شكست خانگي مقابل تاتنهام، جايگاه آنها در رده هفدهم جدول را تثبيت مي‌كند و فاصله‌شان را با منطقه سقوط به تنها 2 امتياز مي‌رساند. دقيقه 98 بازي روي سانتر از سمت راست، جنك توسون توپ را قطع و وارد دروازه تاتنهام مي‌كند. ورزشگاه ماتم‌زده گوديسون پارك منفجر مي‌شود و بازيكنان اورتون خوشحال‌ترين انسان‌هاي روي زمين هستند.

چهار- دله آلي بعد از پايان مسابقه به خبرنگاران گفت: «سون نمي‌توانست سرش را بالا بياورد و به ‌شدت گريه مي‌كرد. ولي اتفاقي كه افتاد تقصير سون نبود. ولي سون فقط گريه مي‌كرد و گوشش به حرف كسي بدهكار نبود.» مائوريتسيو پوچتينو، سرمربي تاتنهام بعد از اين مسابقه گفت: «فوتبال مهم نيست. آندره گومز مهم است. نمي‌خواهم از فوتبال صحبت كنم و مي‌خواهم آرزوها و اميدهايم را براي او بفرستم و اعلام كنم از اتفاقي كه افتاده بسيار اندوهگين هستيم.» چند تن از بازيكنان اورتون اعلام كردند دوست داشتند بازنده از زمين خارج شوند، اما گومز سالم باشد.

پنج - فوتبال گريست. اما همچنان در دقايقي كه گومز از زمين بيرون رفته بود، باز هم اين روح لذت‌بخش فوتبال بود كه خودش را نشان داد. بازيكنان و هواداران اورتون اشك مي‌ريختند، شادي كردند و دوباره در رختكن و در مسير خانه‌هاي‌شان اشك مي‌ريختند. تركيب چندين احساس توامان با هم؛ معجزه فوتبال.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون