• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4508 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۱ آبان

احمد مازني، نماينده تهران در مجلس:

تهيه شبنامه عليه روحاني مخل امنيت ملي است

در جلسه مجلس بيانيه‌اي تهيه و ميان نمايندگان توزيع شد؛ نظر شما درباره اين بيانيه چيست؟

آنچه در مجلس شوراي اسلامي توزيع شد، هر چه بود بيانيه نبود؛ چراكه براساس اصول و ضوابط موجود، بيانيه نه تنها بايد داراي امضا تهيه‌كننده يا تهيه‌كنندگان باشد بلكه بايد اجازه پخش و توزيع آن نيز از سوي يكي از اعضاي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي صادر شده باشد ولي تا آنجايي كه بنده اطلاع دارم، انتشار و توزيع اين مطلب در صحن مجلس بيشتر جنبه سهوي داشته است. تاكيد من بر آن است كه اين نامه منتشر شده در مجلس را نبايد بيانيه ناميد چراكه با توجه به نداشتن امضا تهيه‌كنندگان مي‌توان گفت كه يك شبنامه واقعي بوده است بنابراين معتقدم چنين چيزي هرگز نبايد اجازه انتشار و توزيع در صحن مجلس را مي‌يافت. نكته ديگري كه در اين موضوع بايد به آن توجه كرد، ادبيات و نوع نگارش اين شبنامه است. ادبيات اين شبنامه به صورت تمام و كمال مخل امنيت ملي و در جهت ايجاد تقابل ميان اركان مختلف نظام جمهوري اسلامي است بنابراين قطعا لازم است، هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي ورود جدي به اين موضوع داشته و نسبت به آن اقدام لازم را به عمل آورد چراكه با توجه به نزديكي به انتخابات يازدهمين دوره مجلس ممكن است در صورت عدم برخورد قاطع چنين اتفاقاتي باز هم در مجلس تكرار شود.

تلاش نگارندگان اين بيانيه براي ايجاد تقابل ميان مقامات عالي نظام توجيهي دارد؟

در مرحله اول بايد توجه داشت، نفس انجام چنين اقداماتي و قرار دادن اركان نظام جمهوري اسلامي مقابل يكديگر براي كشور آسيب‌زاست و عملا اقدامي مخل امنيت ملي است اما در اين بين بايد توجه كرد كه اين اظهارات در مورد حسن روحاني مطرح شده است. اين بيانيه تهيه شده عليه او به عقيده بنده از آن جهت اقدامي بسيار ناپسند است كه رييس‌جمهوري همواره نظر رهبري را به نظر خود ترجيح داده است. افرادي كه اقدام به تهيه چنين بيانيه‌هايي مي‌كنند بهتر است در مرحله اول نگاهي به وضعيت رييس‌جمهوري سابق كه رييس‌جمهوري محبوبشان بود، بيندازند و وضعيت او را به ياد بياورند. اين افراد بايد به خاطر بياورند فردي كه هميشه حامي‌اش بودند چطور در ماجراي انتصاب معاون اول همچنين وزير اطلاعاتش مقابل نظر رسمي رهبري ايستادگي كرد و به اقداماتي نظير خانه‌نشيني و مسائلي از اين دست پرداخت.

اگر قرار بر پاسخگويي باشد، اين افراد بايد به چه مسائلي پاسخ دهند؟

اين افراد به جاي انجام چنين اقدامات و تهيه چنين شبنامه‌هايي بايد پاسخ دهند كه تقابل با رهبري دقيقا چه چيزي است؟ آنان بايد بگويند رفتارهايي از آن جنس كه رييس‌جمهوري سابق انجام داد، تقابل يا عدول از رهبري است يا اقدامات رييس‌جمهوري فعلي كه از نظر خود براي تامين نظر رهبري عدول مي‌كند؟ به نظر من اقدام درست همين كاري است كه حسن روحاني انجام مي‌دهد چراكه رهبري در جمهوري اسلامي هم از جايگاه معنوي برخوردار است و هم براساس اصول قانون اساسي، فصل‌الخطاب محسوب مي‌شود بنابراين بنده به صراحت اعلام مي‌كنم كه حسن روحاني بعد از آقاي خاتمي دومين رييس‌جمهوري است كه بيشترين هماهنگي را با رهبري داشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون