• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4525 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر

پيدا و پنهان

هشدار سازمان مالياتي به پزشكان: به درآمد شما دسترسي داريم

اميدعلي پارسا، رييس سازمان امور مالياتي كشور گفت: ما با استفاده از منابع اطلاعاتي ديگر، به ميزان درآمد پزشكاني كه دستگاه كارتخوان را در مطب خود نصب نكرده يا از آن استفاده نكرده باشند، دسترسي خواهيم داشت. وي درباره سركشي به حساب‌هاي بانكي براي اخذ و محاسبه ماليات گفت: همه حاكميت‌ها در همه دنيا دسترسي به آمار و اطلاعات پولي و بانكي و املاك دارند و بايد اين اطلاعات سركشي شود. رييس سازمان امور مالياتي كشور ادامه داد: براي محاسبه ماليات پزشكان، در خردادماه سال آينده و همزمان با ارايه اظهارنامه مالياتي پزشكان، با منابع ديگر اطلاعاتي، درآمدهاي ديگر مالياتي مشمول و ماليات حقه را از آنها مطالبه مي‌كنيم و جرايمي كه در قانون پيش‌بيني شده حتما مورد عمل قرار خواهد گرفت.

برگزاري 5 ‌نمايشگاه دريايي در 4 ماه پاياني سال چه ضرورتي دارد؟

از آذر 98 تا پايان سال، 4 نمايشگاه و يك همايش دريايي برگزار مي‌شود كه با توجه به هزينه‌هاي سنگين برگزاري و اتلاف وقت و منابع، ضروري است در راستاي توجه به اقتصاد مقاومتي با ورود حاكميت دريايي كشور و تجميع نمايشگا‌ه‌ها، سالانه يك نمايشگاه واحد در حوزه دريايي مشابه حوزه ريلي برگزار شود. از سوي ديگر برگزاري اين نمايشگاه‌ها چه از محل بودجه دولتي كه بيت‌المال محسوب مي‌شود و چه از محل بودجه بخش خصوصي، هزينه‌هاي سنگيني را بر كشور تحميل مي‌كند بي‌آنكه دستاوردهاي چنداني داشته باشد، از اتلاف وقت و انرژي شركت‌كننده‌ها و بازديدكننده‌ها تا هدررفت‌ منابع مالي در كشور؛ ضمن آنكه اين پراكنده‌كاري موجب سردرگمي مخاطب و بازديد كننده و كاهش رونق نمايشگاه‌ها مي‌شود. اما آنچه برگزاركننده‌ نمايشگاه‌ها را از اين محل منتفع مي‌كند كه موجب مي‌شود اين نمايشگاه‌ها به صورت متعدد برگزار شود، سودهاي كلاني است كه از محل فروش غرفه‌ها و جذب شركت‌ها، عايد برگزاركننده مي‌شود و همين سودهاي كلان موجب شده است افراد خاص كه امتيازاتي خاص دارند، تصميم بگيرند به صورت خودمختار و با ارايه درخواستي به سازمان توسعه تجارت، نسبت به اخذ مجوز برگزاري نمايشگاه اقدام كنند.

رشد 15درصدي فوتي‌هاي تصادفات مهرماه

سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: هزار و ۶۷۰ نفر در مهرماه سال جاري در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳۹۷) با هزار و ۴۴۷ فوتي، ۱۵.۴ درصد افزايش يافته است. از كل فوتي‌هاي حوادث رانندگي در كشور مهر ماه امسال هزار و ۲۹۵ نفر مرد و ۳۷۵ نفر زن بودند. در اين مدت هزار و ۱۳۱ نفر در مسيرهاي برون‌شهري، ۳۸۷ نفر در مسيرهاي درون شهري، ۱۲۲ نفر در مسيرهاي روستايي، ۶ نفر در راه‌هاي اختصاصي و ۲۴ نفر نيز در ساير مسيرها جان خود را از دست داده‌اند.

رسوب قيمت مسكن در تهران

نشانه‌هاي دريافتي از بازار مسكن شهر تهران حاكي از آن است كه بازه توهمات قيمتي به پايان رسيده و قيمت‌هاي پيشنهادي در حال نزديك شدن به واقعيت است. از سوي ديگر نرخ‌هاي قطعي در مناطق پرتقاضا مقدار اندكي افزايش يافت. گزارش‌هاي ميداني حاكي از آن است به دنبال ثبات شرايط عمومي اقتصاد، قيمت‌هاي پيشنهادي در بخش مسكن كاهش چشمگيري در تمامي مناطق تهران داشته است؛ هر چند قيمت‌هاي پيشنهادي نمي‌تواند ملاك ارزيابي بازار قرار گيرد و آنچه اهميت دارد نرخ‌هاي قطعي بر اساس معاملات است. با اين حال بررسي‌ها نشان مي‌دهد، قيمت‌هاي پيشنهادي بين ۳۰ تا ۷۰ درصد كاهش يافته است. ارديبهشت ماه كه بازار در اوج خود قرار داشت، نرخ‌هاي پيشنهادي هيچ حد و مرزي نداشت و قيمت‌هاي نجومي از سوي مالكان، به خصوص در مناطق شمالي تهران تعيين مي‌شد.

وزير صنعت: با محتكران لاستيك برخورد مي‌كنيم

رضا رحماني، وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تصميم كارخانه‌هاي توليد لاستيك براي عدم توزيع محصولات تخلف بوده و با آنها برخورد مي‌شود. او در واكنش به كمبود لاستيك در بازار به دليل تصميم كارخانه‌هاي توليدي براي عدم توزيع محصولات اظهار كرد: اين موضوع مربوط به بنزين است. بر اساس گزارش‌هاي رسيده بسياري از بنكداران از عرضه كالا خودداري مي‌كنند، زيرا مي‌خواهند از نرخ دلار پس از افزايش قيمت بنزين آگاه شوند. پس از افزايش قيمت بنزين عده‌اي مي‌خواهند از فرصت سوءاستفاده كنند كه با آنها برخورد خواهد شد.

استفاده از تكنولوژي هسته‌اي در كنترل بيماري‌ها‌

سازمان بهداشت جهاني براي مبارزه با بيماري ويروسي زيكا از تكنولوژي هسته‌اي استفاده مي‌كند. بيماري‌هاي ويروسي از جمله زيكا سريع پراكنده مي‌شود و افراد بسياري را درگير مي‌كند بنابراين هزينه‌هاي مقابله با آن هم بسيار بالا است. تكنولوژي هسته‌اي كاربردهاي فراواني در علم، تكنولوژي و كشاورزي دارد كه در كنار آنها از كاربردهاي آن براي مقابله با بيماري‌ها هم استفاده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها