• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4526 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ آذر

پيدا و پنهان

هشدار پليس فتا درباره كلاهبرداري با عنوان «حراج جمعه سياه»

معاون اجتماعي پليس فتا با هشدار به طراحي درگاه‌هاي جعلي در روزهاي منتهي به بلك فرايدي به عنوان يكي از شگردهاي مهم مجرمان سايبري گفت: هر سال در روزهاي حوالي بلك فرايدي شاهد شكايت قابل‌توجهي از مردم به خاطر كلاهبرداري‌هاي صورت گرفته درخصوص پرداخت بهاي كالاي موردنظر و عدم دريافت كالا يا تقلبي بودن كالاي تحويلي به آنها هستيم.

ماجراي هك شدن ۱۰ ميليون كارت بانكي چيست؟

به تازگي برخي هموطنان ايميل‌هايي را با آدرس‌هاي مشابه نام بانك‌ها دريافت كردند كه به لينكي حاوي يك فايل تقريبا ۵۰۰ مگابايتي مي‌رسند. داخل اين فايل اطلاعات كارت تعداد زيادي از صاحبان حساب‌هاي بانكي قرار گرفته است. در اين ايميل ادعا شده كه اطلاعات ۱۰ ميليون كارت بانكي در اين ديتابيس وجود دارد. در اين باره، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پليس فتا اعلام كرد: نشت اطلاعات حساب‌‎هاي بانكي هموطنان از مدت‌ها پيش اتفاق افتاده و تعدادي از سودجويان اقدام به سرقت اطلاعات حساب‌هاي بانكي و هك آنها كردند. به گفته پليس فتا، اطلاعات موجودي كه به سرقت رفته است، شامل رمز اول و دوم كارت‌هاي بانكي نمي‌شود و صاحبان حساب‌ها بابت به خطر افتادن حساب بانكي و سرمايه‌شان نگران نشوند.

قاچاق سيگار نصف شد

جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان مي‌دهد برآورد قاچاق سيگار از ۱۳ ميليارد نخ در 6 ماهه اول سال گذشته به 6 ميليارد و ۹۰ ميليون نخ رسيده و در اين مدت ۵۳.۲درصد كاهش داشته است. طبق آمار‌ها در نيمه اول امسال صادرات سيگار با كاهش ۷۶درصدي به ۳۶ ميليون نخ رسيده است. اين در حالي است كه صادرات سيگار در 6 ماهه اول سال گذشته ۱۵۰ ميليون نخ بوده است. برآورد مصرف سيگار تغييري نداشته و توليد سيگار در نيمه اول امسال ۲۶ ميليارد و ۴۴۰ ميليون نخ بوده كه نسبت به توليد ۱۹ ميليارد و ۶۵۰ ميليون نخي در مدت مشابه سال گذشته، ۳۴.۶درصد افزايش داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون