• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4527 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ آذر

از تاريخ ساخت فيلم جديد اسكورسيزي تا استعفاي دو عضو كميته نوبل ادبيات

خانه پدري دوباره خبرساز شد

گروه هنر و ادبيات

«خانه پدري» قاچاق شد

فيلم سينمايي «خانه پدري» به كارگرداني كيانوش عياري يك روز مانده به آخرين روز اكران رسمي در سينماهاي كشور، قاچاق شد. به گزارش مهر، نكته قابل توجه درباره نسخه منتشرشده از فيلم «خانه پدري» كيفيت بالاي آن و نيز عدم اعمال اصلاحات مورد چالش بر سر سكانس افتتاحيه فيلم است. به تعبيري نسخه‌اي كه در فضاي مجازي به‌صورت غيرقانوني در دسترس عموم مخاطبان قرار گرفته همان نسخه اوليه فيلم است كه نتوانسته بود براي اكران عمومي مجوز دريافت كند. سيدمحمدمهدي طباطبايي‌نژاد معاون نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي و دبيركل ستاد صيانت و مبارزه با تكثير و عرضه غيرمجاز آثار سينمايي گفت: درباره اين موضوع بايد كساني كه فيلم را در اختيار داشته‌اند پاسخ بدهند. ما پيگيري حقوقي و قضايي مي‌كنيم. وي درباره اينكه منشأ قاچاق فيلم كجا مي‌توانسته باشد، عنوان كرد: اين نسخه تنها در اختيار تهيه‌كننده و نهاد فني آن يعني لابراتوار بوده است. ارشاد اساسا اين نسخه را در اختيار نداشته و بنابراين فيلم يا از مجراي تهيه‌كننده يا لابراتوار قاچاق شده است.

 

اسكورسيزي فيلم جديدش را مي‌سازد

مارتين اسكورسيزي بهار آينده بار ديگر روي صندلي كارگرداني مي‌نشيند تا ساخت فيلم بعدي‌اش را شروع كند.

تاريخ ساخت فيلم بعدي اسكورسيزي همراه با نام فيلمبردار فيلم روشن شد. شايعات حاكي از اين است كه فيلم بعدي مارتين اسكورسيزي كه قرار است با نام «قاتلان ماه كامل» ساخته شود از بهار آينده كليد مي‌خورد و تا تابستان ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.در يك مصاحبه جديد نه تنها رودريگو پريتو كه فيلمبرداري فيلم‌هاي اسكورسيزي را انجام مي‌دهد اين شايعه را تاييد كرد بلكه گفت عكاسي رسمي فيلم را از ماه مارس (اسفند) شروع مي‌كند. داستان «قاتلان ماه كامل» در دهه ۱۹۲۰ مي‌گذرد و بر مبناي كتابي تاريخي از ديويد گرانت ساخته مي‌شود. اين داستان متمركز بر سرخپوستان اوسيج است كه پس از كشف نفت در منطقه حفاظت شده آنها، به قتل رسيدند.

 

عرضه «متري شش و نيم» ويژه نابينايان

فيلم سينمايي «متري شش و نيم» با همكاري «فيليمو» و «سوينا»، براي انتشار اينترنتي ويژه نابينايان توضيح‌دار شد. از اين پس فيلم‏‌ها‏ و سريال‏‌هاي محبوب كه تا به حال صوتي نشده است به شكل حرفه‏‌اي و با حضور چهره‌ها توضيح‏‌دار و پخش خواهد شد.

 

دو عضو كميته نوبل ادبيات استعفا كردند

دو نفر از اعضاي كميته نوبل ادبيات در حالي استعفاي خود را اعلام كردند كه يكي از آنها اهداي جايزه نوبل ادبيات سال ۲۰۱۹ به «پيتر هاندكه» را دليل اين اقدام خود عنوان كرده است. به گزارش ايسنا به نقل از آر‌اف‌اي، «كريستوفر ليندوئر» و «گان بريت سانداستورم» هر دو از اعضاي كميته سوئدي نوبل ادبيات بودند كه استعفاي خود از سمت‌شان را اعلام كردند. «سانداستورم» دليل اين اقدامش را مخالفت با طرز فكر «ادبيات فراتر از سياست است» بيان كرده است. «ليندوئر» درباره استعفاي خود بيان كرد، ‌توانايي تحمل اصلاحات داخلي را كه اين كميته پس از ماجراي رسوايي اخلاقي سال ۲۰۱۷ متحمل شد نداشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون