• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4527 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ آذر

داستان رييس جمعيت هلال‌احمر به فصل استعفا رسيد

گروه اجتماعي| دقيقا يك ماه پس از روزي كه خبر دستگيري علي‌اصغر پيوندي، رييس جمعيت هلال‌احمر در فضاي مجازي دست به دست شد، خبر استعفاي او در نامه‌اي خطاب به رييس‌جمهور به صورت رسمي منتشر شد. اين در حالي بود كه در دوازدهمين روز آبان خبر دستگيري او به سرعت از سوي روابط عمومي اين نهاد تكذيب شد ولي خبرگزاري فارس آن را به گونه‌اي ديگر روايت كرد؛ «پس از اتمام جلسه دفاعيات علي‌اصغر پيوندي در خصوص اتهام ۱٫۵ ميليارد اختلاس، قرار بازداشت او صادر و پس از چند ساعت با تبديل قرار به وثيقه ۳ ميلياردي آزاد شد.» اين خبرگزاري در همان خبر تاكيد كرده بود كه پرونده او مربوط به زماني بوده كه پيوندي به عنوان رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي مشغول به فعاليت بوده است.

اين نخستين‌بار نيست كه جمعيت هلال‌احمر درگير حاشيه‌هايي پيرامون روساي خود و همين‌طور جريانات مالي شده است. همان زمان كه رييس جمعيت هلال‌احمر رييس ستاد انتخاباتي محمود احمدي‌نژاد شد نيز اطلاعاتي از اتفاقات درون اين نهاد منتشر شد. از جمله ماجراي پسر محمدعلي رامين، معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت احمدي‌نژاد كه به دستگيري و محاكمه او منجر شد. دولت يازدهم و دوازدهم نيز سعي داشت با حاشيه‌هايي كه براي رييس اين سازمان در دولت احمدي‌نژاد پيش آمده بود، فردي بي‌حاشيه را در راس آن بگمارد و نتيجه انتصاب «محمد فرهادي»، وزير بهداشت دولت اصلاحات و دولت ميرحسين موسوي رييس دانشگاه تهران و وزير آموزش عالي بود. اما فرهادي اندكي بيش از يك‌سال رييس جمعيت بود و سپس جاي خود را به «اميرمحسن ضيايي» كه اينك معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي است، داد. در دوره او رسانه جمعيت هلال‌احمر يعني روزنامه «شهروند» از جمله روزنامه‌هايي بود كه منتقدانه از دولت مي‌نوشت. البته در اين دوره هم اتفاقاتي در اين روزنامه زبان به زبان شد.

با شروع به كار دولت دوازدهم «علي‌اصغر پيوندي» كه از 18مرداد 1396 با راي اكثريت اعضاي سازمان نظام پزشكي تهران به رياست اين سازمان انتخاب شده بود به عنوان رييس جمعيت هلال‌احمر منصوب شد. متولد سرخه بودن از همان ابتدا شايعه‌اي را بر سر زبان‌ها انداخت كه او با رييس‌جمهور رابطه خويشاوندي دارد؛ موضوعي كه تكذيب شد و در عين حال هيچ‌گاه سندي دال بر تاييد آن منتشر نشد. با اين حال او چندي قبل از رياست سازمان نظام پزشكي تهران نيز استعفا داد. خبرها درباره اتفاقات درون جمعيت هلال‌احمر با شروع رياست حجت‌الاسلام ابراهيم رييسي بر قوه قضاييه دوباره پررنگ ‌شد و پيگيري‌هاي قضايي منجر به دستگيري برخي مديران اين نهاد شد. حال با استعفاي او از جمعيت هلال‌احمر بايد ديد او هم مثل محمود حجتي پيش از استيضاح كنار مي‌كشد تا تبعات آنچه پيش‌رو داشته را بكاهد يا موضوع به شكل ديگري ادامه پيدا مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون