• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4532 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۹ آذر

بانك پاسارگاد از نفرات برتر كنكور تقدير كرد

نخبگان اميد و پشتوانه كشور هستند

گروه اجتماعي |‌ بانك پاسارگاد براي دوازدهمين سال متوالي و طي مراسمي از نفرات اول تا سوم كنكور سراسري 98 در رشته‌هاي آزمايشي علوم رياضي، علوم تجربي، علوم انساني، زبان خارجي و هنر تقدير كرد. به گزارش «اعتماد»، بانك پاسارگاد با هدف ايفاي مسووليت اجتماعي، 25 هزار سهم اين بانك را به نفرات اول، 18 هزار سهم به نفرات دوم و 15 هزار سهم به نفرات سوم اهدا كرد و علاوه بر اين، نفرات برتر كنكور سراسري تا پايان تحصيل خود در داخل كشور، بورس اين بانك خصوصي خواهند بود و ماهانه 7 ميليون ريال دريافت خواهند كرد. اين مراسم عصر روز يكشنبه 17 آذر در سالن آمفي‌تئاتر دانشگاه خاتم با همراهي دكتر قاسمي مديرعامل بانك پاسارگاد و رييس دانشگاه خاتم، دكتر فاضل پور وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دكتر سهراب‌پور عضو هيات امناي دانشگاه خاتم، دكتر شميراني مديركل دفتر امور موسسات آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و نفرات برتر كنكور سراسري 98 و خانواده‌هاي آنها برگزار شد.

 

حمايت از نخبگان كشور

مجيد قاسمي، مديرعامل بانك پاسارگاد و رييس دانشگاه خاتم در اين مراسم با تبريك به نفرات برتر كنكور و خانواده‌هاي آنان، به اين نخبگان بابت ورود به بازار كار، صحنه علم و اثرگذاري در سطحي بالاتر خير مقدم گفت و اظهار داشت: اين بانك در اين سال‌ها بيش از 180 نفر از نفرات برتر كنكور را بورسيه كرده است.

مديرعامل بانك پاسارگاد در ادامه به توفيقات بنياد نخبگان در حمايت از نخبگان كشور اشاره كرد و گفت: دانشگاه خاتم هم با راه‌اندازي رشته اقتصاد نظري، تعدادي از نخبگاني را كه به درجه استادي در دانشگاه‌هاي معتبر دنيا نائل شده‌اند را به كشور بازگردانده است. مديرعامل بانك پاسارگاد با اشاره به اين نكته كه دانشگاه خاتم به عنوان چهارمين دانشگاه كشور موفق به اخذ مجوز راه‌اندازي رشته اقتصاد نظري شده است، ادامه داد: ورودي‌هاي سالانه اين رشته رتبه‌هاي زير 30 كنكور سراسري هستند و اين دانشگاه هر سال 17 تا 18 دانشجو در اين رشته مي‌پذيرد.

قاسمي به فعاليت گروه مالي پاسارگاد در حوزه‌هاي ديگر و فعاليت چند هلدينگ اين گروه اشاره كرد و اظهار داشت: هلدينگ صنايع معدني خاورميانه ظرف 11 سال فعاليت، 35 پروژه را به اجرا درآورده و 5 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري را بدون كمك دولتي و با امكانات بانك پاسارگاد و مشاركت‌هاي مردمي، عملياتي ساخته است و در اين سرمايه‌گذاري16 هزار نفر به صورت مستقيم و 1.5 ميليون نفر به صورت غيرمستقيم سهامدار اين هلدينگ صنايع معدني هستند و 2.5 ميليارد دلار محصول مستقيم اين هلدينگ در سال است. رييس دانشگاه خاتم گفت: با انديشه نخبگان ايراني، امروز قيمت تمام شده مس كاتد در شركت بابك مس با استفاده از كشت باكتري به قدري كاهش يافته كه هيچ واحد فرآوري سنگ مس در جهان قادر به رقابت نيست و اين موفقيت جز به دست نخبگان محلي شهر بابك به دست نيامده است. در ادامه او از سرمايه‌گذاري
12 ميليارد دلاري در هلدينگ گسترش انرژي پاسارگاد هم خبر داد و اظهار داشت: دو ميدان گازي جديد كه از سوي رييس‌جمهوري در سفر به استان يزد به آن اشاره شد از سوي اين هلدينگ بدون كمك خارجي در حال اكتشاف است.

رييس دانشگاه خاتم با اظهار خرسندي از اينكه بانك پاسارگاد امسال هم براي دوازدهمين سال متوالي نفرات برتر كنكور را مورد حمايت قرار داده است، اضافه كرد: اين نخبگان تا پايان دوره دكترا بورسيه اين بانك هستند و پس از آن نيز مي‌توانند در جاي‌جاي مجموعه گروه مالي پاسارگاد، استعداد خود را به منصه ظهور برسانند.

 

نخبگان اميد و پشتوانه كشور هستند

سعيد سهراب‌پور، عضو هيات امناي دانشگاه خاتم و رييس اسبق دانشگاه صنعتي شريف نيز در سخناني از دكتر قاسمي به عنوان رييس يك بانك موفق و همچنين يك دانشگاه موفق نام برد و گفت: در موسسات، بنگاه‌ها و بانك‌هاي بزرگ دنيا موضوعي به نام مسووليت اجتماعي مطرح است كه اين بنگاه‌ها در كنار كار تخصصي خود، نسبت به جامعه نيز وظايفي دارند و به اين وظايف مهم مي‌پردازند. او با بيان اين نكته كه بانك پاسارگاد هم در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود، در حمايت از تيم‌هاي ورزشي و همچنين هنر بسيار فعال است، ادامه داد: اين بانك، توجه ويژه به مسائل علمي را كه پايه همه پيشرفت‌هاي كشور است نيز در دستور كار دارد. اين عضو هيات امناي دانشگاه خاتم با اشاره به اينكه بانك پاسارگاد 11 سال از نفرات برتر كنكور حمايت كرده و اين حمايت‌ها تا زمان ادامه تحصيل اين نخبگان مستمر باقي خواهد ماند، گفت: اين افراد، بهترين‌هاي كشورند كه بايد مورد حمايت قرار گيرند. او با اشاره به سنگين شدن مسووليت نخبگان حاضر در جمع افزود: كشورهاي جهان اميدشان به جوانان و نخبگان كشورشان است و هر آنچه براي يك مملكت ساخته مي‌شود به دست اين عزيزان است. عضو هيات امناي دانشگاه خاتم در عين حال به ظهور شركت‌هاي دانش بنيان در كشور از چندسال گذشته تاكنون اشاره كرد و افزود: بعضي از اين شركت‌ها بسيار موفقند و حتي حجم زيادي صادرات دارند. فرزانه شميراني، مديركل دفتر آموزش عالي غيردولتي با عرض تبريك به نفرات برتر كنكور و خانواده‌هاي آنها به موفقيت‌هاي علمي دانشگاه خاتم اشاره كرد و گفت: در حال حاضر حدود 310 موسسه غيرانتفاعي مشغول به كار هستند كه تاكنون تنها 18 موسسه توانسته‌اند تبديل به دانشگاه شوند و علت اين امر دشواري و سخت‌گيري‌ در روند تبديل موسسات آموزشي به دانشگاه است. شميراني، دانشگاه خاتم را از نظر وزارت علوم، دانشگاه معتبري خواند و افزود: اينكه نفرات برتر كنكور تا پايان مقطع دكترا، بورسيه بانك پاسارگاد مي‌شوند آن هم در شرايطي كه مغزها در حال فرار از كشور هستند، اقدامي در خور تحسين و قدرداني است و محبتي به كل ملت ايران محسوب مي‌شود، زيرا باعث مي‌شود دانشجويان نخبه در داخل كشور بمانند و به كشور خدمت كنند. مديركل دفتر امور موسسات آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با تاكيد بر اينكه ايده بورسيه كردن نخبگان كشور ايده‌اي بسيار نو است، از نفرات برتر كنكور خواست تا در آينده به پشتوانه اين خاطره بتوانند اين ايده را ترويج دهند. او همچنين خاطرنشان كرد: اگر خود را باور داشته باشيم بي‌ترديد همواره رو به جلو خواهيم رفت.

 

پشتوانه‌اي براي تلاش بيشتر

نفرات برتر كنكور سراسري سال 98 در پنج رشته آزمايشي در ادامه اين مراسم با حضور دكتر قاسمي مديرعامل بانك پاسارگاد و رييس دانشگاه خاتم، دكتر فاضل پور وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دكتر سهراب پور عضو هيات امناي دانشگاه خاتم، دكتر شميراني مديركل دفتر امور موسسات آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و چند تن ديگر از استادان برجسته علمي، جوايز خود را دريافت كردند.

فرهنگ اميري، رتبه سوم رشته علوم تجربي در كنكور سراسري سال 98 در گفت‌وگو با «اعتماد» از حمايت‌هاي بانك پاسارگاد ابراز خرسندي كرد و گفت: اين حمايت‌ها دغدغه مالي ما را كمتر مي‌كند و مهم‌تر از آن به ما دلگرمي مي‌دهد. رتبه سوم گروه تجربي با اشاره به اينكه اين دلگرمي‌ها حتي ارزش بيشتري از كمك‌هاي مالي دارند، اذعان داشت: چنين حمايت‌هايي به ما پشت‌گرمي مي‌دهد تا براي ادامه تحصيل كمتر از دوستان‌مان به مهاجرت فكر كنيم.

فاطمه شب‌خيز از شهرستان لارستان، رتبه اول رشته علوم انساني كنكور 98 بود كه در گفت‌وگو با «اعتماد» با اشاره به موانع و سختي به دست آوردن رتبه يك كنكور گفت: موانع و سختي براي همه وجود دارد اما در شهرستان نوع آنها متفاوت است. ما آموختيم از همين امكانات اندكي كه داريم نهايت استفاده را داشته باشيم. او حمايت‌هاي بانك پاسارگاد را دلگرم‌كننده خواند و افزود: اين حمايت‌ها به خصوص در ابتداي راه مهم است. دغدغه مالي ما را كمتر مي‌كند و مي‌توانيم مسير باقي مانده را بهتر طي كنيم. دانا افضلي، رتبه سوم گروه رياضي نيز با اشاره كوتاهي به دشواري‌هاي راه تحصيل از حمايت‌هاي بانك پاسارگاد تشكر كرد و گفت: اينكه اين حمايت‌ها تا دوره دكترا ادامه دارند و قطع نمي‌شوند اهميت زيادي دارد و خيال ما را براي مدت زيادي راحت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون