• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4532 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۹ آذر

سهم سازمان جنگل‌ها و محيط زيست از بودجه ۹۹ چقدر است؟

بر اساس لايحه بودجه سال ۹۹ بودجه سازمان حفاظت محيط زيست بيش از ۶۳۸ ميليارد تومان و بودجه سازمان جنگل‌ها بيش از ۲۸۳ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ايسنا روز گذشته ۱۷ آذرماه لايحه بودجه سال ۹۹ از سوي رييس‌جمهوري تقديم مجلس شد. بر اساس آن در حالي كه سال جاري بودجه سازمان حفاظت محيط زيست ۳۹۳ ميليارد و ۷۴۸ ميليون تومان است، اين بودجه براي سال آينده ۶۳۸ ميليارد و ۵۷۲ ميليون و ۵۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است كه در حوزه‌هايي مانند پالايش و مديريت آلاينده‌ها، حفاظت و بهره‌برداري پايدار زيست‌بوم‌هاي آبي، حفاظت، احيا و بهسازي زيست‌بوم‌هاي خشكي، حفاظت از مناطق تحت مديريت و حمايت از محيط‌بانان، فرهنگ‌سازي و ارتقاي مشاركت‌هاي مردمي در بهسازي محيط زيست و ... صرف مي‌شود.

بودجه سازمان جنگل‌ها نيز در سال جاري ۱۸۹ ميليارد و ۸۱۹ ميليون تومان است و براي سال آينده ۲۸۳ ميليارد و ۲۳۵ ميليون و ۱۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است. از مصارف اين بودجه مي‌توان به برنامه‌هاي آبخيزداري و حفاظت خاك، احيا، توسعه و بهره‌برداري اصولي از جنگل‌هاي كشور، احيا، توسعه و بهره‌برداري اصولي از مراتع كشور، ترويج و توانمندسازي جوامع محلي و بهره‌برداران، حفاظت و حمايت از منابع طبيعي كشور و... اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون