• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4539 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ آذر

بند عجيب قرارداد سرمربي تيم ملي با فدراسيون

آقاي ويلموتس، بفرماييد پول

از زمان امضاي قرارداد بين فدراسيون فوتبال و مارك ويلموتس، حدس و گمان‌هايي در مورد رقم قرارداد سناتور بلژيكي با مهدي تاج شنيده مي‌شد و روابط‌عمومي و رييس فدراسيون همواره به تكذيب كردن ارقام منتشر شده بسنده مي‌كردند. سرانجام پس از اينكه فشارهاي زيادي به فدراسيون وارد شد، اين نهاد تصميم به انتشار يك برگ از قرارداد بين طرفين گرفت تا نشان بدهد فدراسيون تنها 3 ماه از حقوق ويلموتس را پرداخت خواهد كرد و شايعه پرداخت سه سال دستمزد ويلموتس كذب است. اما انتشار همين صفحه نشان داد كه با يك تركمانچاي طرف هستيم. مسوولان فدراسيون و در راس آنها مهدي تاج به شكلي از موضع ضعف پاي ميز قرارداد با ويلموتس نشسته‌اند كه او به هر شكلي دلش خواسته بندهاي عجيب به قراردادش اضافه كرده است.

در بند يك و دو ماده پنج قرارداد فدراسيون فوتبال و مارك ويلموتس، جمله‌هايي نوشته شده كه براي باور آنها بايد چند بار متن را خواند تا متوجه شويم كه اشتباهي رخ نداده است. در اين دو بند نوشته شده:

بند يك ماده ۵: در صورتي كه سرمربي با دليل موجه و قابل قبول بر اساس قوانين و مقررات فيفا و CAS اقدام به فسخ قرارداد كند و بتواند اين موضوع را ثابت كند، حقوق سه ماه (با مبلغ مشخص) به وي تعلق خواهد گرفت.

بند دو ماده 5: در صورتي كه فدراسيون فوتبال ايران با دليل موجه و قابل قبول بر اساس قوانين و مقررات فيفا و CAS اقدام به فسخ قرارداد كند و بتواند اين موضوع را ثابت كند، حقوق سه ماه (با يك مبلغ مشخص) به عنوان خسارت به سرمربي پرداخت خواهد شد. اين دو بند بدين معناست كه تحت هر شرايطي در هر زماني اين دو طرف قطع همكاري كنند، سه ماه از دستمزد ويلموتس پرداخت خواهد شد. سخنگوي فدراسيون به شكلي عجيب و با حالتي حق به جانب اعلام كرد كه باشگاه‌هاي بزرگ مثل چلسي و تاتنهام هم زماني كه با سرمربي‌هاي‌شان قطع همكاري كرده، خسارات هنگفتي به آنها پرداخت مي‌كنند. اين يك خلط مبحث آشكار از سوي فدراسيون فوتبال است، چراكه در مورد مثال‌هايي كه آنها نام بردند، باشگاه مربي‌ها را «اخراج» كرده و اخراج در زمره «دلايل موجه و قابل قبول بر اساس قوانين» نيست. به نظر مي‌رسد مسوولان حقوقي فدراسيون با اين گافي كه داده‌اند، ويلموتس را حسابي خوشحال كرده باشند. در باشگاه‌هاي بزرگ يا حتي بسيار كوچك، زماني كه سرمربي با فدراسيون قطع همكاري مي‌كند، سه ماه دستمزدش را به عنوان غرامت مطالبه نمي‌كند و حتي بايد غرامت هم پرداخت كند. با اين شرايط، بايد گفت كه فدراسيون به ويلموتس تعارف زده كه بيايد ايران پول بگيرد و برود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون