• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4556 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ دي

وحدت؛ ثمره خون سليماني

عباسعلي منصوري آراني

صبح ديروز، وقتي براي اقامه نماز بر پيكر شهيد سليماني و ابومهدي المهندس و ياران‌شان در خيابان انقلاب به‌سمت دانشگاه تهران در حركت بودم، به چهره مردمي كه به خيابان آمده تا ياد سردار رشيد اسلام را زنده نگه دارند، دقت مي‌كردم و آن‌چه فراتر از انتظار، محل شگفتي بود، تنوع و تكثر مردمي بود كه به خيابان آمده بودند. چنان‌كه مي‌توان ادعا كرد همه از پير، جوان، زن، مرد و كودك در اين مراسم حاضر شده و حتي فارغ از گرايش‌هاي معمول سياسي و جناحي و همچنين وراي انگاره‌ها و باورهاي مذهبي و بي‌توجه به گرايش‌هاي قوميتي در اين مراسم حاضر شده و به پاس خدمات و رشادت‌هاي سپهبد سليماني و نيز جهت گراميداشت ياد و خاطره او سنگ‌تمام گذاشتند. همچنان كه در اين مسير همگام با ديگر هموطنان پيش مي‌رفتم، شايد بيش از هرچيز به اين مي‌انديشيدم كه چه ويژگي شخصيتي در سپهبد سليماني، اين‌چنين به عامل وحدت ميان آحاد و اقشار مختلف شهروندان و حتي طيف‌ها و گرايش‌هاي گوناگون جناحي-‌‌ سياسي بدل شده و آنها را اين‌چنين متحد، كنار يكديگر قرار داده است؟! پاسخ به اين پرسش اما چندان پيچيده نبود و به‌تعبيري كشف آن در گروي دقت در فراز و نشيب زندگي سپهبد سليماني است. به بيان ديگر به هيچ عنوان عجيب نيست سربازي كه همه زندگي خود را خالصانه در طبق اخلاص قرار مي‌دهد، در تمامي عرصه‌هاي خطير نظامي از دوران جنگ تحميلي تا به امروز حاضر شده و عمر و جواني خود را در مسير دفاع از وطن فدا مي‌كند، براي ملت عزيز باشد و مردم قدرشناس تلاش‌هايش باشند. چنان‌كه ديروز، از نزديك با چشمان خودم شاهد بودم هيچ‌كدام از شهروندان حاضر در اين مراسم، جز اين به نكته‌اي اشاره نداشته و تمركز جمع همين روحيه وطن‌پرستي سردار بود و درنتيجه به ميدان آمدند تا به پاس يك عمر فداكاري سردار سليماني...

به او و پيكر مطهرش اداي احترام كنند. سردار سليماني در حقيقت دانشگاهي بزرگ براي همه مسوولان بود؛ چه كساني كه در حال حاضر مسووليت دارند و چه آنها كه احتمالا در آينده مسووليتي بر دوش خواهند داشت. سليماني براي همه مسوولان اين درس مهم را بجا گذاشت كه خالصانه و براي مردم كار كنند. چراكه مردم نيز قدردان كساني خواهند بود كه همه سرمايه‌ خود را در طبق اخلاص گذاشته و فداي ملت و مملكت مي‌كنند. مردم نسبت به تمام تلاش‌هايي كه او از دوران دفاع مقدس تاكنون به كار بسته، اهميت مي‌دهند و قدردان حافظان امنيت‌شان هستند و اين نيز درس بسيار بزرگي است براي همگان كه بايد صادقانه با مردم طرف شده، با آنها گفت‌وگو كرده و براي تحقق اهداف ملي تلاش كنند. شايد اكثريت قريب به اتفاق شهرونداني كه در اين مراسم حاضر شدند، با جزييات تكنيكي و تاكتيكي صحنه جنگ آشنا نباشند و به عنوان مثال ندانند كه سردار سليماني در چند عملياتي و چه عملياتي نقش داشته و چه نقشي در هركدام از اين عمليات ايفا كرده است اما همگي مي‌دانند فردي كه به‌خاطر حفظ كشور از خواب و آرام خود گذشته، با مردم صادق بوده و همه داشته‌هايش را تقديم كرده است، شايسته تقدير است.

امروز همگان ديديم جز پرچم ملي و ارزش‌هاي مقدس‌مان هيچ پرچم و بيرقي به اهتزاز درنيامد و به همين دليل است كه بايد از اين فرصت استفاده كنيم. چراكه فرصتي كم‌نظير در اختيارمان قرار دارد كه بتوانيم از آن به عنوان عطفي در مسير وحدت ملي استفاده كنيم. چراكه بي‌شك يكي از مهم‌ترين ارزش‌هايي كه شهيد سليماني و شهداي همرزمش به عنوان سرمايه‌اي ملي در اختيارمان قرار دادند، همين وحدت و انسجام ملي باشد. بنابراين مي‌توانيم مراسم روز گذشته را به عنوان دستاويز و انگيزه‌اي براي تحقق وحدت ملي مورد استفاده قرار دهيم، از اين سرمايه بسيار ارزشمند براي آينده استفاده كنيم و معانداني كه به‌دنبال ضربه زدن به ايران هستند را نااميد كنيم. امروز وقت آن است كه همگان دست در دست هم، فارغ از جريان و گروه و جناح سياسي، زير خيمه اين ارزش ملي گرد آمده و مانع از آن شويم كه كشور از مسير وحدت منحرف شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون