• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4556 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ دي

سردار و يك ملت...

سجاد سيف

شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سليماني، غم و اندوهي بزرگ را بر دل ميليون‌ها انسان آزادي‌خواه بر جاي گذاشته است. از ساعات اوليه صبح جمعه كه خبر شهادت سردار در گوشي تلفنم پيچيد تا به امروز كه ميليون‌ها نفر اشك بر مظلوميت اين سردار دل‌ها مي‌ريزند، يادداشت‌ها، ديدگاه‌ها و نقطه‌نظرات بسياري در سوگ از دست دادن سردار شهيد سليماني منتشر شده است. ابعاد مختلف و متعدد و محكوميت جنايت امريكا در
به شهادت رساندن اين سردار بنام و مقتدر يك‌طرف است و محبوبيت سردار حاج قاسم در بين ايراني‌ها و ملت‌ها طرف ديگر‌...اگرچه از اشك رهبر امت مي‌سوزيم و طاقت ديدن نداريم و دل‌ها شكسته است، اما ‌اي كاش رهبري را كه اشك مي‌ريزد و بغض مي‌كند تحسين كنيم كه چنين سربازي تربيت كرد كه به تنهايي يك ملت است.هر صاحب انديشه‌اي حتي امريكاي جنايتكار در خاطر دارد كه سردار شهيد سليماني پيش‌تر در پاسخ به تهديد‌هاي دشنام‌گوي هتاك و جنايتكار ترامپ چه گفته است؟همه ما ايراني‌ها در خاطر داريم سردارمان، فتح‌كننده قلوب ما در آن جواب با صداي بلند و رسا گفته بود: من «سليماني» به تنهايي براي مقابله با تو كافي‌ام... اكنون ترامپ كه دست به اين جنايت هولناك زده است اگرچه آن روز معني اين حرف و سخن را درك نكرد و نفهميد‌ه است اما امروز قطعا و يقينا خوب دريافته كه چرا سردار سليماني يك تنه براي آنها كافي است.با هم مي‌خوانيم چرا سردار سليماني اين دشمن‌شناس قدر و مجاهد مخلص فرياد مي‌زد كه يك تنه براي بدخواهان و جنگ‌افروزان امريكا كافي است:

1- با شهادت و جوشش خونش، قانون اخراج امريكا از عراق را تصويب كرد و آنان را مجبور به ترك عراق كرد.

2 - مردم عراق را متحد و اثر اغتشاشات را از بين برد و دل‌هاي دو ملت ايران و عراق را به هم پيوند زد‌.

3 - امنيت را به شهر‌هاي عتبات برگرداند.

4 - توطئه ايران‌ستيزي در عراق كه با هجمه غربي و صهيونيسم ايجاد شده بود را به كلي
از بين برد.

5 - اتحاد سياسي را به ايران برگرداند و نتايج اغتشاشات طراحي شده دشمنان را از اعتراض بحق مردم خنثي كرد و ملت را مجدد با شوقي بي‌وصف پاي آرمان‌هاي انقلاب كشاند.

6- بر همگان و بسياري خصوصا جامعه بين‌المللي غلط بودن مذاكره با امريكا را ثابت كرد.

7- لزوم داشتن قدرت نظامي در بالاترين حد ممكن و لزوم اتكا به توانمندي‌هاي داخلي را ثابت كرد‌.

8- جبهه مقاومت در تمام منطقه متحد و تمام منطقه را براي امريكا و عواملش ناامن كرد و اكنون تمام جبهه مقاومت در حال طراحي انتقام سخت هستند.

۹. نشان دادن نقض حاكميت ملت‌ها كه امريكا هيچ‌گاه به حقوق ملت‌ها توجه نكرده است.

۱۰. روشنگري و بصيرت‌افزايي در بين جوامع و ملت‌ها و خصوصا آنان كه انديشه و دلبستگي غربي امريكايي دارند.

براي هر كدام از اين دلايل پيدا و نتايج فوق كه حاصل شده است چندين ميليارد دلار لازم بود اما سردار با خون سرخ خود تمامي اين دستاورد‌ها را به وجود آورده است.اگر مي‌بينيم امروز خط شهادت از عراق، اهواز، مشهد و تهران ‌و در هر كوي و برزني موج مي‌زند و حس و حالي در تشييع اين پيكر پاك و مطهر خلق شده است كه غيرقابل توصيف است و تمامي دنيا و تحليلگران محكوم شده‌اند كه ارادت مردم به سرباز خود را به تماشا بنشينند و عاجز از انعكاس شده‌اند.پس بي‌شك خون سردارم و سردارمان حريف ندارد و حريف مي‌طلبد. ترديدي نيست آنچه گفته شد آغازي است و اين جوشش خونش و تسخير قلوب ادامه دارد... منتظر باشيد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون