• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4556 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۷ دي

چرا فيلم‌هاي جيراني و فخيم‌زاده نمي‌فروشد؟

بيست و سه نفر در مرز يك ميلياردي شدن

تينا جلالي

 

 

سينماهاي سراسر كشور بعد از چند روز وقفه
(به دليل شهادت سردار حاج قاسم سليماني و مراسم تشييع پيكرش) عصر روز گذشته از سانس 17 دوباره فعاليت خود را آغاز كردند و جريان گيشه فيلم‌هاي در حال اكران ادامه پيدا كرد.

«جهان با من برقص» به كارگرداني سروش صحت، كمدي «زيرنظر» ساخته مجيد صالحي، «سونامي» اولين فيلم ميلاد صدرعاملي و با موضوع ورزش، واپسين ساخته فريدون جيراني با نام «آشفتگي»، فيلم «مشت آخر» به كارگرداني مهدي فخيم‌زاده، اولين فيلم مهدي جعفري با موضوع جنگ و دفاع مقدس تخت عنوان «بيست و سه نفر »، «جان‌دار» ساخته كارگردانان جوان حسين اميري دوماري و پدرام پوراميري، فيلم «خداحافظ دختر شيرازي» به كارگرداني افشين هاشمي، «آخرين داستان» به كارگرداني اشكان رهگذر، «مطرب» مصطفي كيايي و «چشم و گوش بسته» به كارگرداني فرزاد موتمن فيلم‌هايي هستند كه اين روزها در سينماهاي سراسر كشور نمايش داده مي‌شوند.

امروز به تاريخ 16 دي كه اين گزارش را مي‌نويسيم فيلم «جهان با من برقص» در روزهاي ابتدايي اكران خود به گيشه معادل چهارصد و بيست ميليون تومان دست پيدا كرده كه اين ميزان فروش طي دو روز اميدوار‌كننده است. «زيرنظر» هم باتوجه به ظرفيت كمدي كه دارد در عرض يك هفته به فروش سه ميليارد و سيصد ميليون تومان رسيده است. گيشه فيلم «سونامي» طي روزهايي كه اكران بوده به صدوچهل و هشت ميليون تومان رسيده است. در ميان فروش فيلم‌ها چرخش مالي دو فيلم «آشفتگي» فريدون جيراني و «مشت آخر» مهدي فخيم‌زاده با درنظر گرفتن سابقه‌اي كه اين دو فيلمساز دارند تا به امروز نتوانسته توقع‌ها را برآورده كند و بازگشت مالي‌شان به‌شدت ضعيف بوده است. «آشفتگي» چهارصد و ده ميليون تومان فروخته و گيشه «مشت آخر» هم صد و شصت ميليون تومان بوده است.

نمايش دو فيلم كمدي «چشم و گوش بسته» و «مطرب» هم كماكان بعد از هشت هفته نمايش در سينماها كماكان ادامه دارد. مطرب سي و يك ميليارد گيشه داشته و فيلم فرزاد موتمن هم ده ميليارد فروخته است.

در اين ميان فيلم انيميشن «آخرين داستان» تا
16 دي گيشه پانصد و پنجاه ميليون توماني كسب كرده است. فيلم رمانتيك عاشقانه «خداحافظ دختر شيرازي» به كارگرداني افشين هاشمي و تهيه‌كنندگي فرشته طائرپور بعد از چهار هفته چهارصد ميليون تومان فروخته است. اما در ميان فيلم‌هاي اكران شده گيشه فيلم «جان‌دار» باتوجه به موضوع اجتماعي آن قابل اعتنا به نظر مي‌رسد آن‌هم در شرايطي كه ديگر فيلم‌هاي با چنين مضاميني نتوانسته‌اند نظر مخاطب را به خود جذب كنند، اين فيلم بعد از سه هفته گيشه
دو ميليارد و سيصد ميليون توماني براي اين فيلم به ثبت رسيده است. همچنين «بيست و سه نفر» كه فيلم مورد علاقه سردار سليماني بوده و با سماجت و خواست او توليد آن به سرانجام رسيده بعد از سه هفته نمايش در سينماهاي سراسر كشور به مرز يك ميليارد تومان رسيده است. البته باتوجه به كيفيت قابل‌توجه «بيست و سه نفر» و علاقه‌مندي سردار سليماني اين اميدواري وجود دارد كه فرصت و فضاي نمايش بيشتري به آن تعلق گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون