• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4562 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

عبدالرضا هاشم‌زايي، عضو فراكسيون اميد مجلس:

از رهبر انقلاب مي‌خواهم براي ردصلاحيت‌ها دادگاه صالحه تشكيل شود

عضو فراكسيون اميد در مجلس دهم از مساله تاييد و ردصلاحيت‌هاي كانديداهاي مجلس يازدهم با عنوان «شوك» ياد كرد. عبدالرضا هاشم‌زايي در نشست علني ديروز مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود به موضوع انتخابات اشاره كرد و گفت: «در نظام پارلماني اگر بنا است مجلس در راس امور نباشد، مي‌توان مجلس مشورتي درست كرد و اعضاي آن هم انقلابي باشند.» به گزارش خانه ملت، نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس با اشاره به اينكه به دليل شرايط سني امكان ثبت نام براي كانديداتوري مجلس يازدهم را نداشته است، ادامه داد: «يك سوم اين مجلس ردصلاحيت شدند و 40 نفر هم ثبت‌نام نكردند. برخي از نمايندگان دليل ثبت نام نكردن خود را «كاره‌اي نبودن» عنوان مي‌كنند.»

اين عضو فراكسيون امورداخلي كشور و شوراها در مجلس گفت: «به شوراي نگهبان تبريك مي‌گوييم زيرا سخنگوي اين شورا در رسانه ملي به عنوان فتح‌الفتوح عنوان مي‌كند كه بيش از 90 نفر مشكل مالي داشته‌اند! از رهبر انقلاب مي‌خواهم دادگاه صالحه تشكيل شود و آن 90 نفر و سخنگوي شورا را با هم محاكمه كنند.» او همچنين با بيان اينكه نبايد گرفتاري‌هاي مردم را با طرح چنين مسائلي دوچندان كرد، تاكيد كرد: «بين افرادي كه ردصلاحيت شده‌اند، برادر سه شهيد وجود دارد. زماني كه برخي در انگليس درس مي‌خواندند، اين افراد در جبهه خون مي‌دادند و هزينه مي‌كردند.»

عضو فراكسيون اميد مجلس همچنين گفت: «زماني كه قانون اساسي را خبرگان تدوين مي‌كردند، در مجلس قديم افرادي مانند شهيد بهشتي و ديگران براي اينكه نظارت برعهده چه كساني باشد بحث مي‌كردند. از اعضاي شوراي نگهبان مي‌خواهم بحث‌هاي آن زمان را بخوانند كه چرا اين نظارت به آنها داده شده است.» اين نماينده مجلس از شوراي نگهبان خواست درباره نتايج ردصلاحيت‌ها تجديدنظر كند.

قاسم سليماني فراجناحي بود

هاشم‌زايي در نطق ميان دستور خود همچنين ضمن عرض تسليت به خانواده شهدا و افرادي كه در حوادث چند مدت گذشته جان خود را از دست داده‌اند، گفت: «در زمان جنگ ممكن است سانحه‌اي مانند اتفاق هواپيمايي اوكراين رخ دهد.»نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس ادامه داد: «هم‌اكنون اعتراض مردم به‌دليل اطلاع‌رساني ديرهنگام است زيرا برخي از كارشناسان در رسانه ملي حاضر شدند و دروغ به مردم گفته شد.» به‌گفته او، بايد گروه حقيقت‌ياب به صورت شفاف اين موضوع را بررسي كند و نتيجه را به مردم اطلاع دهد تا اعتماد عمومي دچار لطمه نشود.

اين نماينده مردم در مجلس دهم با اشاره به شهادت حاج قاسم سليماني و يارانش در حمله تروريستي ارتش امريكا گفت: «زماني كه در كرمان مسووليت داشتم، سردار سليماني به عنوان يك نماد و قهرمان ملي محسوب مي‌شد.» عضو فراكسيون امور داخلي كشور و شوراها در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه سردار سليماني فراجناحي بود، ادامه داد: «كاش حوادث اخير رخ نمي‌داد و در اين شرايط از وحدت ملي براي انتخابات استفاده مي‌كرديم ولي متاسفانه شهادت او شوك بزرگي را به كشور وارد كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون