• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4562 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

حجت‌الله صيدي مطرح كرد

آمادگي بانك صادرات براي تامين مالي توليد فولاد كشور

حجت‌الله صيدي در جمع فعالان صنعت فولاد كشور گفت: بانك صادرات ايران براي حمايت از توليد فولاد كشور تا مرز ٤٥ ميليون تن در سال آمادگي دارد.

به گزارش روابط‌عمومي بانك صادرات ايران، همزمان با برگزاري دومين جشنواره و نمايشگاه ملي فولاد ايران، مديرعامل بانك صادرات ايران، آمادگي اين بانك براي حمايت و تامين مالي شركت‌هاي توليدي صنعت فولاد كشور را اعلام و افزود: بانك صادرات ايران با استفاده از ظرفيت طرح «طراوت» و ساير عقود بانكي براي افزايش ظريت توليد فولاد در كشور در كنار صنعت فولاد ايستاده است.

صيدي در اين جشنواره با حضور معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور، رييس گروه اقتصادي دفتر مقام معظم رهبري و معاونان وزارت صمت در بزرگ‌ترين گردهمايي توليدكنندگان، تامين كنندگان، بازرگانان و متخصصان زنجيره آهن و فولاد كشور با اشاره به وضعيت صنعت فولاد در كشور اظهار كرد: ظرفيت توليد فولاد از قبل از انقلاب تاكنون از ٥٠٠ هزار تن در سال به ٣٥ ميليون تن رسيده كه گردش مالي تقريبا ١٥ ميليارد دلاري اين صنعت در توليد ناخالص داخلي كشور سهم بزرگي دارد. براي توسعه اين ميزان نبايد به اين حجم قانع شويم و بانك صادرات ايران از ابتداي سال جاري با ارايه طرح «طراوت» (طرح اعتباري رونق توليد) سهم قابل توجهي براي تامين مالي زنجيره توليد تا مصرف صنعت فولاد تخصيص داده است. در قالب اين طرح با ٨ هزار ميليارد تومان نقدينگي مي‌توان ٤٠ تا ٥٠ هزار ميليارد تومان تامين مالي در قالب اعتبارات اسنادي ريالي ايجاد كرد.

او با بيان اينكه مواد اوليه، انرژي، صنعت و دانش لازم در كشور براي افزايش توليد واقعي در صنعت فولاد وجود دارد، تاكيد كرد: اين صنعت در ايران داراي مزيت رقابتي است و از اين رو تحريم‌ها بر اين صنعت نمي‌تواند تاثير چنداني داشته باشد. در اين جشنواره سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور در ميان فولاد‌سازان با تاكيد بر اينكه پژوهش با مديريت و هزينه بخش غيردولتي و مشاركت شركت‌هاي دانش‌بنيان منجر به توليد محصول مي‌شود، گفت: بزرگ‌ترين اشتباه اين است كه فكر كنيم، تكنولوژي خريدني است در حالي كه تكنولوژي يادگرفتني است و براي توسعه بيشتر بايد پيوند قوي‌تري بين دانشگاه و صنعت ايجاد شده و در شركت‌هاي توليدي محصول دانش‌بنيان آن به توليد برسد.

همچنين علي آقامحمدي، رييس گروه اقتصادي دفتر مقام معظم رهبري و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز با تشريح الزامات دستيابي به ظرفيت ٤٥ ميليون تن توليد فولاد گفت: بايد براي كل زنجيره ارزش تا اكتشاف و صادرات فولاد در كشور برنامه‌ريزي بيشتر و تقسيم كار جدي در سطح ملي صورت بگيرد.

او از فعالان صنعت فولاد درخواست كرد تا براي ارتقاي رشد اقتصادي و توسعه صادرات كشور، صنعت فولاد را فعال‌تر از گذشته به پيش برانند.

عبدالرضا شريعتي، مدير شعب شرق تهران بانك صادرات ايران نيز در حاشيه اين مراسم گفت: توليدكنندگان صنعت فولاد به صورت متوالي توليدات يكديگر را مصرف مي‌كنند و عملا زنجيره توليد تا مصرف را در اين صنعت تشكيل داده‌اند. از اين رو طرح‌هاي بانك صادرات ايران از جمله طرح «طراوت» مي‌تواند كارايي مناسبي براي تامين مالي در اين بخش داشته باشد.

او افزود: در بازاريابي‌هاي انجام شده و نشست‌هاي تخصصي با فولادسازان كشور از ظرفيت‌هاي اين طرح و ساير ابزارهاي تامين مالي بانك صادرات ايران متناسب با هر يك از واحدهاي توليدي در اين صنعت استفاده خواهد شد.

در اين جشنواره تفاهمنامه همكاري بانك صادرات ايران و انجمن توليدكنندگان فولاد ايران توسط حجت‌الله صيدي، مديرعامل بانك و رضا شهرستاني، عضو هيات‌مديره اين انجمن به امضا رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون