• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4562 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

تيم تنيس صربستان فاتح ‌ATP Cup شد

پيروزي قصاب بلگراد برابر نادال

مسابقات تنيس ATP Cup استراليا عصر روز يكشنبه با برگزاري ديدار فينال به پايان رسيد و تيم صربستان موفق شد با درخشش نواك جوكوويچ از سد تيم اسپانيا عبور كند و به مقام قهرماني برسد. در اين رقابت جذاب و مهيج تيم صربستان توانست در مجموع دو بازي انفرادي و يك بازي دوبل، با حساب دو بر يك برنده شود و جام قهرماني را به خانه ببرد. همچنين نواك جوكوويچ توانست با پيروزي در تمام مسابقاتي كه طي تورنمنت به ميدان رفته بود، 750 امتياز به مجموع امتيازاتش در رنكينگ جهاني تنيسورهاي حرفه‌اي بيفزايد.

مسابقه فينال بين دو تيم صربستان و اسپانيا تحت‌تاثير رويارويي نفرات اول و دوم رنكينگ جهاني تنيس بود. اما پيش از رقابت جوكو و نادال، در ابتدا دوشان لاجوويچ و روبرتو بائوتيستا با يكديگر روبرو شدند. در اين بازي تنيسور اسپانيايي موفق شد حريف صربش را در دو ست پياپي شكست دهد و اميدواري زيادي به اردوي اسپانيايي‌ها ببخشد. بائوتيستا ست نخست را به سختي و با نتيجه 7 بر 5 پيروز شد اما در ست دوم اجازه نفس كشيدن به دوشان نداد و 6 بر 1 پيروز شد.

در رقابت دوم رافائل نادال مرد شماره يك تنيس جهان براي پنجاه‌وپنجمين بار با نواك جوكوويچ نفر دوم تنيس جهان روبرو شد. اين رقابتي بود كه بسياري از تماشاچيان و هواداران تنيس از ابتداي تورنمنت آرزويش را داشتند و انتظارش را مي‌كشيدند. در 54 رقابت قبلي جوكو موفق شده بود 28 بار پيروز شود و 26 بار نيز بازي را به رافا واگذار كرده بود. با اين وجود مسابقه فينال ATP Cup با توازن مورد انتظار آغاز نشد و قصاب بلگراد از همان ابتدا حريفش را تحت فشار گذاشت و يكي پس از ديگري گيم‌ها را به نفع خودش پايان داد. رافائل نادال در ست نخست تنها در دو گيم توانست جوكوويچ را شكست دهد و در نهايت 6 بر 2 بازنده شد. برد تقريبا آسان جوكوويچ در ست نخست نادال را برانگيخته كرد تا با تمركز بيشتري به ادامه مسابقه بپردازد. در ست دوم بازي به‌شدت نزديك شد و هر دو تنيسور تمام توان‌شان را براي پيروزي به كار گرفتند. با اين وجود اين تنيسور صرب بود كه توانست در قدم آخر، در لحظه‌اي كه امتيازات هر دو عدد 6 را نشان مي‌داد پيروزي را به دست آورد تا هم يك برد ديگر برابر رقيب ديرينه‌اش كسب كند و هم بازي تيمي را در مجموع يك بر يك مساوي كند. همچنين پيروزي 0-2 نواك جوكوويچ مقابل رافائل نادال، باعث شد تا روند شكست‌ناپذير متوالي جوكو مقابل نادال در زمين هارد كورت به 9 بازي برسد. به اين ترتيب اولين رقابت مهم سال 2020 ميلادي با پيروزي جوكوويچ مقابل نادال به پايان رسيد.

جوكوويچ در پايان بازي و پيش از آماده شدن براي مسابقه دوبل گفت: «امروز برخي از رفت و برگشت‌هاي باورنكردني اتفاق افتاد.» جوكو در مورد رالي تماشايي در گيم آخر ست دوم نيز گفت: «سرويس‌هاي من در گيم آخر توانست مرا نجات دهد. در اين سطح يك شوت مي‌تواند برنده را مشخص كند. خيلي خوشحالم كه توانستم تا آخرين لحظه بر اعصاب خود مسلط باشم.»

نادال نيز كه همين يك ماه قبل در رقابت‌هاي ديويس كاپ توانسته بود با اسپانيا قهرمان جهان شود، بعد از باخت مقابل جوكو گفت: «دو جام جهاني در يك ماه درست نيست. اين غير ممكن است. ما احتياج داريم كه بتوانيم توافقي ميان اين دو رقابت پيدا كنيم. ATP و ITF بايد با هم معامله كنند. اين يك جور سردرگمي ميان تماشاچيان به وجود مي‌آورد و اين در حالي است كه ما بايد در اين ورزش روشن و شفاف باشيم. براي سلامتي ما ضروري است كه اين مساله حل شود.»

در ادامه نوبت به رقابت دوبل رسيد. پيش از شروع مسابقه قرار بود تيم اسپانيا متشكل از پابلو بوستا و رافائل نادال به مصاف تيم جوكوويچ و ترويسكي بروند اما نادال بعد از باخت در ديدار انفرادي تصميم گرفت از حضور در رقابت دوبل خودداري كند و به جاي او اين فلسيانو لوپز بود كه در تركيب تيم دو نفره ماتادورها حاضر شد. نادال در مورد انصرافش از مسابقه دوبل گفت: «سطح انرژي من بعد از بازي سخت مقابل جوكوويچ افت كرده است و من بايد انرژي‌ام را براي رقابت‌هاي اوپن استراليا ذخيره كنم.»

بعد از انصراف نادال بازي دوبل در حالي آغاز شد كه برنده مسابقه مي‌توانست تيمش را فاتح اولين دوره ATP Cup كند. در ست نخست تيم صربستان توانست 6 بر 3 به پيروزي دست پيدا كند. در ادامه و در ست دوم نيز، اسپانيا كه از لحاظ روحي افت شديدي كرده بود نتوانست مقابل هماهنگي و سرعت جوكو و ويكتور تاب بياورد و 6 بر 4 بازي را واگذار كرد تا در نهايت اين صربستان باشد كه به مقام قهرماني دست پيدا مي‌كند.

مسابقات تنيس ATP Cup استراليا در شهر سيدني به پايان رسيد اما هفته آينده و اين‌بار در شهر ملبورن، رقابت‌هاي اوپن استراليا - اولين گرانداسلم سال 2020- آغاز مي‌شود و در آن رقابت شاهد رويارويي مجدد همه تنيسورهاي بزرگ دنيا خواهيم بود. رقابتي كه جوكوويچ به عنوان مدافع عنوان قهرماني وارد آن مي‌شود و نادال براي گرفتن انتقام شكست فينال سال گذشته اوپن استراليا و فينال ATP Cup امسال از قصاب بلگراد به آن پا خواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون