• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4562 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

نفر اول شطرنج زنان ايران از تيم ملي جدا شد

استعفاي سارا

بعد از جدايي چندين تن از ورزشكاران نخبه و مدال‌آور ورزش ايران از تيم‌هاي ملي به دلايل گوناگون اين‌بار نوبت به سارا خادم‌الشريعه شطرنج‌باز تيم ملي رسيد. بهترين شطرنج‌باز حال حاضر زنان ايران و نفر سيزدهم رنكينگ جهاني فيده با انتشار متني يك خطي در صفحه اينستاگرامش جدايي خودش را از تيم ملي شطرنج اعلام كرد. سارا در اين پست نوشت: «از تيم ملي استعفا.» به اين ترتيب بعد از جدايي عليرضا فيروزجا نفر اول مردان، نفر اول زنان ايران نيز از تيم ملي شطرنج جدا شد تا وضعيت شطرنج ايران در شرايطي بحراني قرار بگيرد.

خادم‌الشريعه سال گذشته و در مسابقات شطرنج سريع و برق‌آساي قهرماني جهان توانسته بود به دو مقام نايب قهرماني در بخش سريع و برق‌آسا و مقام قهرماني مجموع دست پيدا كند. سارا در رقابت‌هاي سال 2019 كه ماه گذشته برگزار شد نتوانست درخشش دوره قبل را تكرار كند اما درنهايت موفق شد ريتينگ خود را افزايش دهد و به عدد 2494 برساند. با اين حال در جريان مسابقات مصاحبه خادم‌الشريعه با يك سايت هندي و اظهارنظرش در مورد جدايي فيروزجا باعث بروز حاشيه‌هايي براي اين بازيكن شد و جنگ لفظي‌اي ميان او و رييس فدراسيون شطرنج شكل گرفت. مهرداد پهلوان‌زاده بعد از مصاحبه خادم‌الشريعه گفته بود: «سارا خادم‌الشريعه با گفت‌وگويي كه انجام داد براي خود حاشيه‌سازي كرد. شطرنج‌بازان در جريان رقابت‌ها هر چه از اين مسائل دورتر باشند، بهتر مي‌توانند روي رقابت‌هاي‌شان تمركز داشته باشند.»

خادم‌الشريعه نيز در پاسخ به رييس فدراسيون شطرنج گفت: «مصاحبه كاري است كه من همواره انجام مي‌دهم و به عنوان بازيكن همواره مي‌دانم چه موقعي مصاحبه كنم يا چه چيزي براي من حاشيه است و حواسم را پرت مي‌كند.»

بعد از اعلام كناره‌گيري سارا از تيم ملي گمانه‌زني‌هاي زيادي در مورد دلايل جدايي او منتشر شد. اما باتوجه به سكوت رسانه‌اي سارا، پدر اين شطرنج‌باز در گفت‌وگويي كه با رسانه‌ها داشت همه اين فرضيه‌ها و احتمال مهاجرت دخترش را رد كرد و گفت: «دختر من با فدراسيون مشكل دارد و براي همين از تيم ملي خداحافظي كرد. موضوع مورد اعتراض و اختلاف دخترم با فدراسيون در بحث مديريتي و فني است. سارا قرار نيست از ايران جايي برود، دختر من با پرچم ايران در ليگ‌هاي ديگر كشورها مسابقه مي‌دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون