• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4564 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ دي

راهبرد

رهبر معظم انقلاب در ديدار با دست‌اندركاران كنگره ۲۰۰۰ شهيد استان بوشهر:

روحيه جهاد و مقاومت راه قطعي نسل‌هاي پي‌درپي شود

بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي ستاد كنگره دو هزار شهيد استان بوشهر كه در تاريخ ۲۳ دي‌ماه ۹۸ برگزار شده بود، صبح ديروز در محل اين همايش منتشر شد. به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار، استان بوشهر را منطقه‌اي حساس و سرشار از افتخارات نظامي خواندند و افزودند: «بوشهر تا سال‌هاي طولاني از حضور استعمارگران در اين منطقه در معرض تهديد دشمنان ايران بود، اما با هدايت عالمان ديني و فداكاري شهيدان عالي‌مقامي همچون رييسعلي دلواري با قدرت در مقابل اين تهاجم‌ها ايستاد.»

رهبر معظم انقلاب اسلامي برخاستن شهيدان نام‌آوري همچون دلواري، مهدوي، عاشوري و گنجي از بوشهر را نشان‌دهنده عمق فهم انقلابي و جهادي از اسلام در اين منطقه و تكرار اين حقيقت در نسل‌هاي مختلف دانستند و گفتند: «كاري كنيد كه ياد اين شهيدان و شخصيت‌هاي برجسته در ذهن نسل‌هاي جديد ماندگار شود.» ايشان با اشاره به دلاوري‌هاي شخصيت مجاهد و مدافع حريم كشور يعني رييسعلي دلواري در مبارزه با انگليسي‌هاي متجاوز و همچنين ظرفيت بالاي الگوسازي از شخصيتي مانند نادر مهدوي در تراز يك چهره مبارز بين‌المللي تاكيد كردند: «متاسفانه بعضا حتي اسم اين شخصيت‌هاي برجسته براي نسل جديد ناآشناست در حالي ‌كه دستگاه‌هاي تبليغاتي بايد فكر جهاد را با شاخص كردن چهره‌هاي بزرگ جهادي گسترش دهند و عمق ببخشند.» حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر لزوم فراگير كردن اين احساس واقعي كه تنها راه نجات، ادامه دادن راه شهيدان است، افزودند: «كشوري برخوردار از انرژي، معادن، امكانات گوناگون و با جايگاه حساس جغرافيايي، تنوع اقليمي و جمعيت ۸۰ ميليوني مانند ايران كه مورد طمع قدرت‌هاست، بايد بتواند با كار و جهاد خود را اداره كند تا عزت آن لگدكوب نشود، البته امروز به بركت انقلاب اسلامي، ملت ايران ايستاده است اما بايد روحيه جهاد و مقاومت به‌ گونه‌اي نهادينه شود كه راه قطعي نسل‌هاي پي‌درپي قرار گيرد.»

با حكم رهبر معظم انقلاب انجام شد

انتصاب نماينده ولي‌فقيه در كهگيلويه و بويراحمد و امام‌جمعه ياسوج

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در حكمي حجت‌الاسلام سيدنصير حسيني را به ‌عنوان نماينده ولي‌فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد و امام‌جمعه ياسوج منصوب كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن حكم رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحيم

جناب حجت‌الاسلام سيدنصير حسيني دامت افاضاته

اكنون كه جناب حجت‌الاسلام آقاي ملك‌حسيني دام‌بقائه از نمايندگي ولي‌فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد استعفا كرده‌اند، جنابعالي را به نمايندگي خود در آن استان و امامت جمعه ياسوج منصوب مي‌كنم. ارزش‌هاي ديني و انقلابي اقوام غيور و پاك‌سرشت آن استان و خدمات آنان به نهضت اسلامي از دوران پيش از پيروزي انقلاب و سپس حضور آنان در صحنه‌هاي حساس انقلابي و اجتماعي و سياسي در همه‌ دوران پس از انقلاب فراموش ‌نشدني است. توصيه موكد اينجانب حضور مردمي و ارتباط صميمي جنابعالي با همه‌ قشرهاي مردم و رابطه‌ گرم و پدرانه با جوانان و نونهالان آن منطقه است. تبيين و هدايت ديني و سياسي در خطبه‌هاي بليغ نمازجمعه توصيه ديگر اينجانب است. لازم مي‌دانم از خدمات و زحمات جناب آقاي ملك‌حسيني و نيز جناب حجت‌الاسلام حسيني امام جمعه پيشين ياسوج تشكر كنم.

والسلام عليكم و رحمةالله

سيدعلي خامنه‌اي

۲۴ دي ۱۳۹۸»

اقامه نماز جمعه اين هفته تهران
به امامت رهبري

ستاد نمازجمعه تهران روز گذشته در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه نمازجمعه اين هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود. به گزارش ايسنا، متن اطلاعيه به اين شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحيم

يا أيها الّذِين آمنُوا إِذا نُودِي لِلصّلاةِ مِن يوْمِ الْجُمُعةِ فاسْعوْا إِليٰ ذِكرِ‌الله وذرُوا الْبيع ۚ ذٰلِكمْ خيرٌ لّكمْ إِن كنتُمْ تعْلمُون

در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و در طليعه گام دوم انقلاب، نماز جمعه اين هفته به امامت حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (مدظله‌العالي) و با حضور پر شور مردم بصير و انقلابي در مصلي امام خميني (ره) برگزار مي‌شود و ملت مومن و سرافراز ايران اسلامي بار ديگر صحنه‌هايي از همبستگي، شكوه و عظمت خود را به نمايش خواهند گذاشت. توضيح بيشتر در مورد اين مراسم و نحوه حضور نمازگزاران محترم از طريق ستاد نماز جمعه تهران اعلام خواهد شد. ستاد نماز جمعه تهران»

همچنين رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در خبري از برگزاري راهپيمايي بعد از نماز جمعه اين هفته تهران خبر داد. به گزارش ايسنا، سيدمحسن محمودي گفت: «راهپيمايي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب، ولايت فقيه، شهدا و تكريم جانباختگان سانحه هوايي پرواز هواپيماي اوكرايني در استان تهران برگزار مي‌شود.» او با اشاره به برگزاري راهپيمايي سراسري در كشور براي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، ولايت فقيه و شهدا به ويژه شهيد سليماني و تكريم جانباختگان سانحه هوايي و دفاع از كيان سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامي گفت: «اين راهپيمايي در استان تهران نيز همچون سراسر كشور در روز جمعه، 27 دي ماه، پس از اقامه نماز جمعه برگزار خواهد شد.» رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران با دعوت از مردم براي شركت در راهپيمايي اعلام كرد: «اين راهپيمايي در تهران از درب مصلي به سوي خيابان وليعصر (عج) برگزار مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون